• 0

opzetten van een beleggingsfonds voor investeerders in crowdfunding concept

Ik ben werkzaam in Centraal Oost Europa als consultant. Heb nu tezamen met een partner een crowdfunding idee ontwikkeld voor factoring/financiering van MKB facturen. Het product bestaat in VS en UK en is in ontwikkeling in enkele andere markten.

We gaan zeer binnenkort van start in Oost Europa, hopelijk parallel in een aantal markten. Daarnaast onderzoek ik ook de mogelijkheid om in NL te lanceren, echter het verpandingsverbod beperkt hier aanzienlijk de mogelijkheden voor een dergelijk produkt.

De fakturen worden verkocht aan institutionele en private investeerders in binnen- en buitenland. Hier ligt de kern van mijn vraag. Om het risico te poolen, wil ik voor de private beleggers beleggingsfondsen in NL opzetten onder het registratie regime van de AFM. Bij mijn weten kan dit niet alleen voor bedragen vanaf 100k maar ook daaronder mits het fonds slechts aangeboden wordt aan 150 participanten.

Ik zoek een oplossing voor het opzetten en beheren van een dergelijk beleggingsfonds dat belegt in "alternatieve assets", in dit geval factoringprodukt. Het zal uiteindelijk gaan om een serie van fondsen die per markt worden opgezet. Kan iemand mij hiermee verder helpen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0

Hallo Broekhuisen,

Ik ben voornamelijk actief geweest met crowdlending op de Duitse markt. Je kunt je product toch ook aanbieden als een crowdfunding investment product? Dat kan op een website die jezelf ontwikkelt (crowdfunding factoring) of je doet het met een partner website.

Er zijn uiteraard nog andere mogelijkheden. Als je hier over wilt praten, dan laat maar wat weten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar