• 0

Heb ik een horecadiploma nodig?

Hallo iedereen!

 

Dit jaar wil ik mijn eigen cafetaria gaan starten. Hierbij wil ik gerechten gaan serveren met aardappels,pasta etc. Nu is mijn vraag heb ik hier een diploma voor nodig.

 

Heb op verschillende sites gezocht, maar kan alleen vinden dat je SVH nodig hebt.

 

(heb de nodige ervaring, dus daar gaat het voor mij niet om)

 

Alvast bedankt

 

Wilco

 

[Edit: titel verduidelijkt]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

De SVH is met name verplicht als je alcoholische dranken verstrekt. Je heb in basis geen specifieke horecadiploma's nodig.

 

Wel dien je rekening te houden met bepaalde wetten en regels. Zoals bijv. bestemmingsplan, exploitatievergunning (toestemming gemeente), HACCP (hygiënecodes), terrasvergunning (indien van toepassing), drank- en horecavergunning (indien je alcoholische dranken verstrekt), specifieke verzekeringen e.d.

Een (handige) checklist m.b.t. starten horeca kun je vinden op deze pagina van ondernemersplein.nl

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Er is natuurlijk een verschil tussen diploma's en vergunningen.

 

Diploma's als 'sociale hygiene' die benodigd zijn om te werken in een alcoholverstrekkende toko stellen absoluut niets voor. Het kost vooral geld, de examens zijn zo simpel dat je na 1 keer vluchtig het lesboek doorbladeren er een ruime voldoende voor haalt. Daarover zou ik me absoluut niet druk maken.

 

Vergunningen zijn echter een heel andere kwestie en die kunnen afhankelijk van de gemeente waar je zit best lastig te verkrijgen zijn. Bovendien zijn dat meer specifiek juridische kwesties waar je met gezond verstand alleen soms niet zo ver mee komt en beter af bent met advies van een jurist.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 118 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.