• 0

Samenwerkingsovereenkomst en advies accountant m.b.t. financiële consequenties

Dag,

 

Ik ben nieuw hier en zo graag advies willen, wellicht dat jullie me kunnen helpen bij de juiste mensen uit te komen. Op dit moment ben ik werkzaam als freelancer, maar ben gevraagd om in te stappen bij het opzetten van een bedrijf waarvan het concept al grotendeels staat, maar er zal nog heel veel uitgewerkt, opgestart en geregeld moeten worden.

 

De huidige eigenaresse heeft eigen geld ingezet voor de ontwikkeling van het concept, en fabricage van een aantal producten waarmee we van start kunnen om te kijken of het concept aanslaat en het te optimaliseren. We zijn complementair maar hebben ook overlap in capaciteiten.

 

Zij wil mij een percentage van de aandelen geven 20% en geen vergoeding. Aangezien ik mijn freelance opdrachten moet staken en geen acquisitie meer kan doen, zullen mijn inkomsten nihil zijn komende periode.

Inmiddels hebben we mondeling afgesproken dat ik een management fee krijg en een percentage.

We gaan samen alle afspraken uitwerken en dan officieel regelen.

 

Want op termijn kan er ook nog een derde partner bij komen. Uiteraard wil ik daar een stem in hebben, maar ook zou ik graag wat tips willen wat wel en juist niet vast te leggen in een management overeenkomst. Ook kan ik de eerste twee jaar nog niet investeren , wel in tijd maar niet in geld. Mijn toekomstige partner heeft een investering gedaan en we hopen dat we binnen een jaar inkomsten genereren.

 

Ik ben nu op zoek naar een goede accountant omgeving retail/horeca Amsterdam die kan adviseren wat de financiele consequenties zijn om over te stappen naar een bv als ik belang van meer dan 10% heb, en wat er gaat veranderen aan mijn huidige situatie. Ook zoek ik advies aan zaken waar we zeker aan moeten denken om vast te leggen. Ik zou zelf graag staffels aan willen brengen, met meetpunten voor succes, maar ook dingen vast laten leggen over verwachtingen, investeringen, uistappen, overnames. etc zodat hier geen onduidelijkheid over ontstaat. Uiteraard kunnen we niet alles dichttimmeren maar de basis zou ik graag goed geregeld zien.

 

Heeft er iemand tips?

 

Bij voorbaat dank!

Groet,

Nick de Nes

 

 

[aanpassing: titel verduidelijkt]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 164 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.