• 0

Creditfactuur voor ingekochte diensten verstuurd, maar klanten betalen niet

Ik zit met een juridisch probleempje.

 

Twee jaar geleden heb ik bij een website bannerkliks ingekocht voor een tweetal adverteerders. Ik fungeerde daarbij als intermediair.

 

Afspraak was dat ik de adverteerders direct na het einde van de maand een factuur zou sturen voor de geleverde kliks met een betalingstermijn van 30 dagen.Tegelijkertijd verstuurde ik een creditfactuur naar de eigenaar van de website die de kliks leverde met een betalingstermijn van 45 dagen. Op deze manier zou ik op tijd de bedragen van de adverteerders hebben ontvangen om deze aan de betreffende webmaster te kunnen uitbetalen.

 

Helaas begonnen de adverteerders te zeuren over waardeloze kliks en weigerden ze te betalen. Ik heb er nog een incassobureau achteraan gestuurd, maar dat leverde allemaal ook niets meer op.

 

Nu, 2 jaar later en 3 incassobureau's later, daagt de betreffende webmaster mij voor de rechter via zijn rechtsbijstandverzekeraar om de bedragen alsnog te betalen. Hoewel in de op de overeenkomst toepasselijke voorwaarden staat vermeld dat de webmaster bij wanbetaling geen recht heeft op uitbetaling, beweert hij alsnog in zijn gelijk te staan. De webmaster heeft de voorwaarden van de overeenkomst overigens geaccepteerd. Het zijn algemene voorwaarden die ook door veel direct marketingbedrijven worden gebruikt.

 

Wie heeft er gelijk? Mijn advocaat is er ook al mee bezig, maar wat denken jullie?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Even voor de volledigheid een aantal citaten uit de overeenkomst en voorwaarden.

 

In de overeenkomst staat onder meer:

 

"Voor zover hiervan in deze overeenkomst niet wordt afgeweken, zijn op deze overeenkomst van toepassing de voorwaarden van het partnerprogramma van ..."

 

"Na elke maand kijkt ... of de partner meer dan 50 euro heeft verdiend. Indien dit het geval is, ontvangt de partner een creditfactuur en maakt ... het bedrag binnen 45 dagen over op de bankrekening van de partner."

 

En in de voorwaarden staat dit:

 

"De aan de partner verschuldigde vergoedingen zullen achteraf per maand worden betaald, op voorwaarde dat de partner geldig verkeer heeft gegenereerd en dat aan ... het volledige bedrag werd betaald door elke maatschappij op wiens partnerprogramma de partner zich heeft ingeschreven."

 

Tradedoubler gebruikt deze voorwaarden ook.

Link naar reactie
  • 0

Die creditfactuur is inderdaad verstuurd. Niet lang daarna gevolgd door een factuur om het "weer recht te trekken". Is dat een fout geweest?

 

Lastig te zeggen. In feite heb je allebei een openstaande vordering op elkaar (jij hebt hun niet betaald, en zij jou niet), en het lijkt me wel logisch als je die wilt 'wegstrepen'.

 

Alleen is nu de situatie ontstaan waarbij de debetfactuur betwist wordt door de andere partij, en is het de vraag of je nou wel of niet in gebreke bent gebleven met het betalen van die eerste factuur.

 

Zoals je het verhaal hier vertelt, en als je kunt aantonen dat men de voorwaarden geaccepteerd heeft, denk ik wel dat je veel kans maakt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.