• 0

Suppletie-aangifte nog te corrigeren met nieuwe suppletie?

Hallo,

 

over 2013 is al reeds een suppletie ingediend en de te veel teruggevraagde btw al terug betaald aan de belastingdienst.

Nu heb ik toch nog een klein foutje gevonden (privé uitgave wat zakelijk is geboekt). Het gaat om een bedrag van €200,-.

Ik wil dit graag herstellen ivm een aankomend boekenonderzoek. Heb geen zin in boetes of dat men door dit stomme foutje verder gaat graven in voorgaande jaren.

Kan ik deze fout herstellen door een 2de suppletie in te dienen? Moet dat dan enkel over de periode waar de foutieve boeking betrekking op heeft of moet ik dan weer het gehele boekjaar pakken? en hoe moet ik dan de reeds betaalde (te veel teruggevraagde btw wat al in de 1ste suppletie is verwerkt) verwerken in deze suppletie?

 

[Mod edit: titel verduidelijkt]

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Oke dank. Gaan we dat doen. Enig idee hoe we dit in de IB aangifte kunnen herstellen?

De factuur was namelijk per ongeluk geboekt onder kantoorkosten. Het bedrag is dus op de balans terecht gekomen en drukt dus op het resultaat. Het betreft 2013 dus de IB aangifte is gedaan en al definitief. Bezwaar periode is ook afgelopen. Wil dit toch graag rechtzetten voor het geval ze de IB aangifte van 2013 gaan controleren in een boekenonderzoek.

Link naar reactie
  • 0

Als je dit echt graag in 2013 aangepast wilt hebben dan kan je de aangifte opnieuw juist indienen of een brief/bezwaarformulier sturen. Het bezwaar zal niet ontvankelijk verklaard worden wat betekent dat je op de uitspraak van de belastingdienst geen bezwaar meer kan maken. Maar ze zullen het bezwaar nog wel verwerken, zeker nu deze in het voordeel van de belastingdienst is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.