• 0

Electronisch aangeven voorgaande jaren

Ik moet een correctie indienen over 2003 voor de inkomsten belasting en omzet belasting.

 

Totdusver is alles schriftelijk gegaan, ik heb nog geen pincode binnen, maar ik vroeg me af of ik deze correctie ook electronisch kan doen straks, of dat ik ergens nieuwe formulieren vandaan moet halen voor 2003?

 

ps ik heb de boekhouding van iemand overgenomen, voor een kleine zelfstandige en ben geen boekhouder :-[

 

 

Vraag 2) zijn er ergens voorbeeldboekhoudingen voorhanden voor kleine zelfstandigen, daar zou ik erg blij mee zijn?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk niet dat je een correctie 2003 elektronisch kan doen....

De correctie inkomstenbelasting en de correctie omzetbelasting kan gewoon middels een brief naar de inspecteur...

 

Ik neem aan dat je een voorbeeld jaarrekening bedoeld? Waarom neem je trouwens als niet boekhouder voor iemand de administratie over?

Voor een voorbeeld moet je eens op de kvk site kijken bijvoorbeeld....

(of vraag de zelfstandige een jaarrekening van het vorig boekjaar, die heb je zowiezo nodig om de beginbalans te bepalen lijkt mij...

 

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Ok bedankt voor de info.

 

De reden dat ik de aangifte doe is dat diverse boekhouders totdusver tamelijk klakkeloos het ea hebben opgesteld, zonder dat met de persoon in kwestie goed te overleggen.

 

Helaas zijn veel officiele boekhouders niet echt geïnteresseerd in kleine zelfstandigen of partikulieren en werken ze het vaak snel en op een standaard manier af. De goede niet ten na gesproken natuurlijk.

 

Ik denk dat het sowieso noodzaak is dat je ook als kleine zelfstandige weet hoe het in elkaar steekt zodat je op zijn minst kunt meepraten over het ea en je niet zomaar ergen je handtekening onderzet, je blijft immers zelf verantwoordelijk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 130 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.