• 0

zakelijke schuur en klein kantoor in huis

hallo

 

zit al lang te zoeken maar kan het antwoordt net niet helemaal vinden.

de situatie is het volgende

 

ik heb een huis met grote schuur gekocht, de schuur (250) wordt zakelijk gebruikt en heb ook al besloten dat deze op de balans wordt gezet. dit i.v.m met de te verwachten kosten in de toekomst.(straatwerk, schilderwerk, dakrenovatie,etc, schuur is 150 jaar oud)als ik het hierin mis heb graag even laten weten.

 

maar nu komt mijn kantoor in het huis welke los staat van de schuur, het kantoor is kleiner dan de wettelijke opppervlakte waaraan het moet voldoen om het als zakelijk aan te merken. Maar wordt het in dit geval ook wel gezien als een onderdeel van de bedrijfschuur?

 

wat zijn de voor en nadelen van een zakelijk kantoor in huis als het op de balans staat.

 

of in een andere situatie

 

als ik het kantoor gewoon in prive houdt, mag ik dan nog wel de kosten die gemaakt worden in het kantoor aftrekken van de winst

 

dan nog een laatste vraag:

wat zijn de voor en nadelen als ik alles op de balans zou zetten dus ook het huis, dit is volgens mij dan weer wel toegestaan, maar daar zijn vast beren op de weg

 

wie kan me hierin helpen

 

is de hoogte van het totale inkomen ook van belang?

ik heb trouwens een eenmanszaak

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 170 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.