Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JLeeuw
JLeeuw
Hoi,
Sinds kort ben ik de trotse vennoot van een vof. Omdat ik ooit op de middelbare school wat lesjes economie heb gehad, mag ik de boekhouding bijhouden. Hoera :-\
Na veel zoekwerk heb ik waarschijnlijk wel ongeveer door hoe het werkt. Ik vraag me alleen af hoe wij de afschrijvingskosten straks van de inkomstenbelasting moeten gaan aftrekken.
Moeten we de totale afschrijvingskosten door 2en delen (er zijn 2 vennoten)? Of kunnen we de afschrijvingskosten zelf verdelen, naar eigen inzicht zeg maar?
Als bijvoorbeeld 1 van ons een computer koopt, die hij in principe ook alleen zelf gebruikt. Kan/moet hij dan de afschrijvingskosten daarvan volledig zelf aftrekken? Het lijkt me dat je dan haast beter ieder een eigen boekhouding kan bijhouden (of is dat zoiezo de bedoeling?).
Ik hoop dat jullie ons verder kunnen helpen!
--- Ter aanvulling: Wij zijn in onze vrije tijd student en ik zag zojuist dat dit voor de inkomstenbelasting betekent dat onze inkomsten 'uit overige werkzaamheden' zijn (al heeft de bd ons dat besluit nog niet meegedeeld). Misschien maakt dat het iets uitmaakt...
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag