Ik ga van mijn Holding in dienst van Werkmaatschappij en wil graag mijn youngtimer blijven rijden. Echter de werkmaatschappij neemt de auto niet over. Ik wil deze dus "leasen/huren" van de Holding.
Ik begrijp dat dit kan, maar dat de fiscus extra kritisch is op het bedrag van de maandelijkse vergoeding.
Brandstofpas komt gewoon op naam werkmaatschappij en ik betaal daar ook gewoon de bijtelling over de fiscale waarde vd auto.
De vaste kosten worden wel in rekening gebracht door de Holding bij de werkmaatschappij als huurbedrag:
Ik heb nu:
Verzekering
Wegenbelasting
ANWB Pechhulp
Afschrijving (15% p.j)
Onderhoud (incl winterbanden)
Mijn vraag is echter of je ook financieringskosten (de aanschaf van de auto is immers "voorgeschoten") als vaste kosten op mag voeren in het te vergoeden bedrag en wat dan een redelijk rentepercentage is.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ArthurB
ArthurB
Ik heb een vraag:
Ik ga van mijn Holding in dienst van Werkmaatschappij en wil graag mijn youngtimer blijven rijden. Echter de werkmaatschappij neemt de auto niet over. Ik wil deze dus "leasen/huren" van de Holding.
Ik begrijp dat dit kan, maar dat de fiscus extra kritisch is op het bedrag van de maandelijkse vergoeding.
Brandstofpas komt gewoon op naam werkmaatschappij en ik betaal daar ook gewoon de bijtelling over de fiscale waarde vd auto.
De vaste kosten worden wel in rekening gebracht door de Holding bij de werkmaatschappij als huurbedrag:
Ik heb nu:
Verzekering
Wegenbelasting
ANWB Pechhulp
Afschrijving (15% p.j)
Onderhoud (incl winterbanden)
Mijn vraag is echter of je ook financieringskosten (de aanschaf van de auto is immers "voorgeschoten") als vaste kosten op mag voeren in het te vergoeden bedrag en wat dan een redelijk rentepercentage is.
Alvast dank!!
Arthur
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/58339-autokosten-bij-huur-auto-van-de-holding-door-werkmaatschappij/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
0 antwoorden op deze vraag