• 0

vraagje inkomstenbelasting voor ondernemers 2005

Sinds kort (maart 2005) ben ik begonnen als zelfstandige ondernemer,..

 

Vorige week kreeg ik een blauwe envelop met daarin aangiftebiljet (schatting voor ondernemers, 2005 inkomstenbelasting).

 

Op zich zijn de vragen niet moeilijk, dus heb ik besloten om deze zelf in te vullen. Voordat ik deze op de bus wil ik toch even aantal checken,.. om te voorkomen dat ik straks een (beginners) fout maak 8)

Om de belastingsite kan ik de toelichting van inkomstenbelasting 2004 vinden .. ???

 

vraag 9f Prive-gebruik auto van de werkgever 2005 :dit is gewoon de bijtelling van gebruik van een lease auto

 

vraag 9h Saldo inkomsten en aftrekposten van de eigen woning die in 2005 uw hoofdverblijf is: terugvraag van rente van de hypotheek lening

 

 

Maar waar kan ik de lijfrente aftrek plaatsen?? bij 10a (aftrekposten box 1 2005, zoals reisaftrek openbaar vervoer en premies voor lijfrenten)??

 

Voorheen kon ik altijd gebruik maken aangiftediskette 2004, deze rekende alles uit (ik was in 2004 nog een werknemer)... nu moet ik alles met de handje uitrekenen.. :-\

 

Het leven wordt alleen maar complexer, zal de Chaos theorie toch kloppen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

vraag 9h Saldo inkomsten en aftrekposten van de eigen woning die in 2005 uw hoofdverblijf is: terugvraag van rente van de hypotheek lening

Vergeet niet de bijtelling woningforfait..!

Maar waar kan ik de lijfrente aftrek plaatsen?? bij 10a (aftrekposten box 1 2005, zoals reisaftrek openbaar vervoer en premies voor lijfrenten)??

Daar zou ik 'm onder zetten...heb even het formulier niet in mijn hoofd....

Egbert Punter

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.