• 0

BTW vraag

Goedemiddag,

 

Het volgende:

Als bemiddelaar zoeken wij kopende en verkopende partijen bij elkaar. Met koper spreken we een prijs af en met verkoper spreken we een prijs af. Verschil is onze marge waarover we netjes BTW afdragen.

Nu hebben wij enkele opdrachtgevers welke “snel” geld nodig hebbenen derhalve voor een relatief scherpe prijs hun zaken aanbieden. Graag zouden wij deze verkoopopdracht aannemen, op korte termijn aan de financiële verplichtingen voldoen en daarna de zaken weer verkopen.

Nu is het probleem dat de aangeboden zaken vrij van BTW geleverd worden (landbouwregeling) en ook vrij van BTW verkocht worden. Derhalve kopen wij ook nooit de goederen maar bemiddelen wij erin omdat wij wel BTW moeten afdragen. Zouden wij de zaken kopen (vrij van BTW) en daarna verkopen dan moeten we BTW afdragen over het gehele bedrag (nu doen we dat alleen over de bemiddelingsmarge).

Om een lang verhaal kort te maken; Hoe kan ik in een contract duidelijk omschrijven dat ik een partij tegen een vaste prijs aanneem, betaal en daarna weer vervreem aan een derde en dan alleen BTW betaal over mijn marge en niet over het gehele bedrag.

Iemand suggesties?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 160 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.