• 0

Holding per aandeelhouder of 1 holding boven WerkBV?

Hi allen,

 

Heb net dit forum gevonden en heb een vraag waarop ik niet direct een antwoord kan vinden online.

 

Met vriend A wil ik een BV (WerkBV) oprichten, waar we zelf niet voor gaan werken, maar een andere vriend (vriend B) wel als werknemer fulltime aan de slag gaat.

 

Vriend A en ik zijn beiden getrouwd in gemeenschap van goederen en willen wel, mocht dat aan de orde komen, weer uit de WerkBV kunnen stappen zonder dat onze partners of de andere aandeelhouder daar (veel) last van ondervind.

Nu zijn we al van plan een Holding BV op te richten boven de WerkBV - maar de notaris had net de opmerking dat we ook per aandeelhouder een Holding BV op kunnen richten.

 

Wat zijn hiervan de voordelen/nadelen?

 

Bedankt alvast!

Johannes

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 2

Met alleen een holding BV zit je nog steeds samen met je ondernemersvriend in één bedrijf dus daar krijg je die vrijheid niet mee. In zo'n holding gebruik worden vaak wat middelen (winstuitkeringen uit de werk BV) opgespaard. Niet handig als iemand anders daar voor 50% in gerechtigd is. En bedenk goed, beiden in gemeenschap van goederen betekent wel dat je met zijn vieren de beslissingen moet nemen. Doe jezelf dus een plezier en hang er inderdaad persoonlijke holdings boven nu iedereen elkaar nog aardig vindt. 

Je persoonlijke holding vergroot je mogelijkheden enorm. Vanuit je eigen holding BV kun je namelijk ook met anderen nog eens wat opzetten. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.