• 0

UWV startperiode en salariëring DGA vanuit BV

Recent heb ik vanuit WW een BV opgestart en na onderzoeksperiode toestemming gekregen voor de startperiode. Vanuit de toekenning startperiode worden in het bijzonder deze zaken genoemd in het ontvangen schrijven, waar ik een vraag over heb:

 

Wat moet u tijdens de startperiode wel/niet doen en wat verwachten wij van u

1: Op het maandelijks aan te leveren inkomstenformulier hoeft u GEEN uren of inkomsten van uw werkzaamheden als zelfstandig ondernemer op te geven;

2: U moet alleen eventuele inkomsten uit loondienst op gaan geven.

 

Voor wat betreft punt 2 heb ik om verduidelijking gevraagd bij de adviseur van het UWV, maar zij kan het helaas niet goed uitleggen. Zij geeft aan dat je gewoon de uitkering van het UWV kan blijven ontvangen tijdens de startperiode (26 weken), ook als je jezelf als DGA uitbetaald wanneer het een 'management fee' betreft. Ik ben een beetje 'lost' hoe dit nu te interpreteren. Moet ik het uitbetalen van de DGA (ikzelf) als loondienst zien? En hoe zit het dan met het begrip 'management fee'. Ik vind dat nergens terug in documentatie van het UWV overigens.

 

Enerzijds zou het fijn zijn om de uitkering te ontvangen tijdens mijn eerste maanden als duwtje in de rug. Maar als ik dit later eventueel moet terugbetalen, kan ik de uitkering bij de eerste uitbetaling richting DGA (ikzelf) wellicht beter direct stopzetten op dat moment.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 159 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.