• 0

Verlofjaar DGA

Hallo Allemaal!

 

Ik heb besloten om in September een jaar met verlof te gaan (reizen) en zoek wat advies/inzichten hierover van wellicht ervaringsdeskundigen.

 

Mijn situatie:

In 2021 ben ik samen met twee compagnons een onderneming gestart (3 persoonlijke holdings -> Holding -> werkmaatschappij). We hebben alle drie een gelijk aandeel en hebben een DGA positie binnen de ondernemingsstructuur.

 

We draaien zeer positief, mijn verlof is reeds besproken en hierover zijn geen bezwaren. Uitvoeringstechnisch nemen we personeel aan om mijn werkzaamheden deels over te nemen. Mijn compagnons zullen de zaken waarnemen in mijn afwezigheid. De datum dat ik weer start en mijn positie herpak is ook bekend en precies 12 maanden later. Het idee is om een verdeling te maken in het resultaat wat gedraaid wordt in mijn afwezigheid zodat dit vooraf bekend en vastgelegd is.

 

In principe een redelijk heldere situatie voor alle betrokkenen. Momenteel ben ik aan het oriënteren wat er juridisch besproken moet worden, fiscaal laat ik mij adviseren door mijn boekhouder. Zijn er zaken die vastgelegd moeten worden d.m.v. bijvoorbeeld de aandeelhoudersvergadering? Wat is te adviseren m.b.t. bestuursaansprakelijkheid of bijvoorbeeld een verdeling in resultaten (of tijdelijke stop van opnamen van resultaten). Hoe laat ik dit het beste vastleggen? Wat mag ik hierin niet vergeten?

 

Heeft iemand ervaring met dit soort zaken? Of wellicht tips hoe om te gaan met deze situatie en wat vast te leggen.

 

Ik hoor graag jullie input!

Dankjewel,

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 90 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.