• 0

Verlies uit onderneming verrekenen

Hallo,

 

Ik heb een dringende vraag. Mijn in juni opgestarte VOF dreigt het niet te gaan redden. Dit betekend dat ik en mijn compagnon met een schuld van €30.000 opgezadeld zullen gaan worden. 20.000 langlopend, 10.000 rekening courant. Mocht het zover gaan komen dan hoop ik dat iemand op dit forum mij kan vertellen of/hoe en hoeveel ik van dit verlies kan/mag verrekenen met de inkomstenbelasting die ik betaal uit mijn inkomen uit loondienst. Nu heb ik een inkomen van €25.000 bruto uit loondienst en mijn compagnon een inkomen van €6000.- uit loondienst. Betekend dit dat als mijn compagnon niet voor het volledige deel van zijn schuld op kan draaien ik automatisch een groter deel van de openstaande €30.000 op mij moet nemen?

 

Samenvattend mijn vraag:

Verlies uit onderneming: 30.000,-

2 vennoten dus ieder 15.000,

Inkomen vennoot 1 uit loondienst 25.000.-

Inkomen vennoot 2 uit loondienst 6000.-

Hoeveel van het verlies kan afgetrokken worden van de betaalde inkomstenbelasting uit loondienst. En kan dit ook uit de betaalde inkomstenbelasting uit voorgaande jaren? HELP!!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Waarom ga je het niet redden? Wat is je onderliggend probleem? Hoeveel tijd steken jullie beiden in de onderneming? Welke branche betreft de onderneming? Is er een manier hoe we met het advies van alle op Higherlevel aanwezige deskundigheid je weer op de rails kunnen krijgen? Hoeveel schuldeisers heb je ? Is er met je schuldeisers te praten over een uitgestelde betaling? Zijn er goederen die je op dit moment kunt verkopen om geld vrij te maken?

 

Hoe is de investerings-en taakverdeling tussen jullie geweest? Wie heeft de dagelijkse leiding gehad, of is dit gelijk geweest? Zijn hier duidelijke afspraken over geweest? Wat hebben jullie op papier staan (over de onderlinge verhoudingen)?

 

Als je denkt dat het al te laat is: heb je je draaiboek voor de afhandeling klaar liggen? Wanneer ga je schuldeisers informeren? Is er sprake van een gedwongen faillisement?

 

Veel sterkte!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.