• 0

Probleem!!!??? Eenmanszaken BV's LTD's

Ik heb een probleem..... of het een luxe is weet ik nog niet.

 

Het volgende;

Ik heb een eenmanszaak, in landmeten en maatvoeren. Deze draait nu 4 jaar. Een jaar of 5 geleden ben ik samen met een compajon een project gestart en voornemens dat wanneer het interessant zou worden we het project in een rechtsvorm zouden stoppen. Ondertussen is er veel gebeurt 5 jaar verder niks verdient .... maaaar, nu komt het, Essent wil ons uit het project kopen en de projectontwikkeling overnemen...

Als er niet gebeurt krijg ik dat geld prive, :-\ daar zit ik niet op te wachten want dan ben ik de helft kwijt.... mijn eind doel was eigenlijk een investerings BV opzetten.

Hoe kan ik daar het beste naar toe werken zodat het in ieder geval niet stinkt mar dat er ook niet teveel belasting betaald word... iig niet de helft... want dan kan ik er net zo goed een auto van kopen.... ;)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hier is al veel over gesproken.

 

Zoals ik het heel snel zie: een holding (rechtspersoon) en een werk BV

 

Je bent toch al langer dan 4 jaar als eenmanszaak bezig, dus starters aftrek enz. heb je toch niet meer.. dus je eenmanszaak laat je "geruisloos" over gaan in je werk BV.

 

Laat de werk BV het bedrag ontvangen, schuif het door als dividend in je holding en bouw daar een pensioen oid. op.

Je kunt je holding in Nederland vestigen maar ook in het buitenland. Echter dan wordt het "wat" moeilijker om je centjes weer terug naar Nederland te halen ;)

 

Succes

 

Rick

 

ps.. ligt uiteraard ook een beetje aan het bedrag wat je ontvangt

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.