• 0

Subsidie voor workshops

Beste allen,

 

Mijn bedrijfje heeft wat contacten in de kunst wereld. Nu willen we workshops op kustacademisch/scholen gaan houden over het zgn. e-waste/recyclism. De workshops worden gekenmerkt door:

 

1. Millieu/ Recyclen van oude elektronica en daar iets van maken

2. Onderwijs van elektronica/software een studenten/kunstenaars

3. Kunst support.

 

Toen ik deze punten zo bij elkaar zag dacht ik direkt dat hier vast subsidies voor zijn. Weet iemand toevallig er iets over?

 

groeten,

geldwolf

 

http://www.bluemelon.nl

 

[titel aangescherpt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Subsidie vanuit de beeldende kunst : fondsbkbv . Hier wordt streng getoetst op de inhoudelijke kwaliteit van de aanvragend kunstenaar (je moet , omaan te vragen, kunstenaar of vormgever zijn). Uit het jaarverslag van 2004 heb ik gehaald dat je (voor vormgeving) een kans van 50% op honorering maakt. Omdat je hier ook met studenten werkt is het moeilijk om de subsidie (het portfolio) te laten toetsen. Voor de publicatiesubsidies of projectsubsidie van Fbkvb is het nog het gemakkelijkst. Jaarinkomen van de aanvragend kunstenaar mag de 35000 niet overschrijden.

 

Subsdie vanuit milieu-oogpunt: geen enkele. Wil je milieusibsidie ontvangen,dan zul je daar een innovatieve ontwikkeling van een product tegenover moeten stellen, die ook op de markt kan komen en zo een milieuvoordeel biedt. En om je kansen nog kleiner te maken: je moet de producent zijn om de subsidie te kunnen aanvragen.

 

Mijn inschatting: de kans dat je hier vanuit de landelijke overheid subsidie voor ontvangt is nihil. Wat je nog kunt proberen: een sponsorverzoek naar het Ministerie van OC&W sturen.

 

Wat ik het meest kansrijk acht: zoek een festival (kunst, muziek, literatuur, innovatie of techniek) in een Gemeente waarbij je aan kunt sluiten, en doe een subsidieverzoek rechtstreeks aan de Gemeente. Medewerkers van de afdeling Kunst en Cultuur kunnen voor een speciaal project, zoals een kunstproject wat een evenement extra cachet geeft, eencollegevorostel indienen. Als het college akkoord gaat, heb jij je subsidie binnen.

 

Nu is de tijd om hiermee te scoren: de nieuwe colleges worden geinstalleerd,en er zijn er vast wel die voor een paar duizend euro meteen in de krant willen met een kunstproject.

 

Ook nog een optie: SKOR, Stichting Kunst en Openbare Ruimte. Voormalig uitvoerend staatsorgaan voor de 3%-regeling (3% van de bouwkosten van een overheidsproject wordt als subsidie voor kunstprojecten binnen het gebouw ter beschikking gesteld), tegenwoordig geprivatiseerd, maar nog steeds uitvoerder van subsidieregelingen namens OC&W en VROM (waaronder de 3%-regeling). Ze participeren in projecten waarbij kunst in de openbare ruimte (buitenruimte, maar ook bijvoorbeeld atria in zorginstellingen) wordt gerealiseerd. Ze hebben een groot netwerk van kusntenaar, bezitteneen bijzodnere expertsie in de begeleiding van kusntprojectenen de pr-rondom kusntprojecten. Ze dragen nooit alle ksoten,en subsidieren alleen als ze zelf een inhoudelijke rol als bijdragemogen leveren. Klinkt arrogant; maar ze bieden dan ook de faciliteiten om een 'gewoon' project naar internationaal niveau op te trekken.

 

By the way: de pong game op eengebouw: geweldig!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.