• 0

Importeren uit de USA, exclusief verkooprecht

Hallo allemaal!

 

Na een week spitten op dit forum heb ik heel veel nuttige informatie en links verzameld. Allen bedankt hiervoor.

 

Ik zal mijn situatie in het kort proberen uit te leggen, wellicht dat jullie mij kunnen helpen.

 

Wij willen graag goederen importeren uit de USA, voordat wij een grote order plaatsen krijgen we een paar samples toegestuurd ( betaling 50-50).

Nu loop ik tegen de volgende problemen aan:

 

- Welke manier is het beste om goederen vanuit de USA hier te krigen?

(zeevracht of per vliegtuig)

 

- Welke vervoerder heeft ervaring met importgoedeen vanuit de USA?

 

- Hoe stel ik een internationaal exclusief verkoopcontract op zodat wij bv de enige in de EU zijn die deze goederen mag verkopen? Zijn er speciale bureaus die deze contracten kunnen opstellen?

 

Mocht er iets niet duidelijk zijn dan hoor ik het graag, alle info is meer dan welkom.

 

Alvast bedankt voor jullie reactie.

 

[titel verduidelijkt - mod]

Mvg

 

Duiveltje

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo allemaal!

 

Na een week spitten op dit forum heb ik heel veel nuttige informatie en links verzameld. Allen bedankt hiervoor.

 

Ik zal mijn situatie in het kort proberen uit te leggen, wellicht dat jullie mij kunnen helpen.

 

Wij willen graag goederen importeren uit de USA, voordat wij een grote order plaatsen krijgen we een paar samples toegestuurd ( betaling 50-50).

Nu loop ik tegen de volgende problemen aan:

 

- Welke manier is het beste om goederen vanuit de USA hier te krigen?

(zeevracht of per vliegtuig)

 

- Welke vervoerder heeft ervaring met importgoedeen vanuit de USA?

 

- Hoe stel ik een internationaal exclusief verkoopcontract op zodat wij bv de enige in de EU zijn die deze goederen mag verkopen? Zijn er speciale bureaus die deze contracten kunnen opstellen?

 

Mocht er iets niet duidelijk zijn dan hoor ik het graag, alle info is meer dan welkom.

 

Alvast bedankt voor jullie reactie.

 

[titel verduidelijkt - mod]

 

De vervoers methode hangt af van het goed (lang houdbaar dan zeevracht, kort houdbaar dan vliegtuig). Indien je het per vliegtuig gaat doen en het gaat om redelijke massa neem dan contact op met de verschillende partijen tussen die vliegen tussen de VS en Nederland of met UPS of met TNT en vergelijk de prijzen en service. KLM cargo lijkt mij als het om een beperkt houdbaar product gaat een goede partij om mee te onderhandelen. Zo'n contract kun je door een goede advocaat op laten stellen in het Engels aangezien beide partijen dat kunnen lezen. Let hierbij op dat je zowel rekening met het Amerikaans recht als met het Europees recht moet houden.

 

Wat voor goed is het en om welke hoeveelheden zal het gaan binnen een jaar schat je? Is er dan in de toekomst nog een verdere groei?

Met vriendelijke groet,

Mark Scholten

Link naar reactie
  • 0

Beste Mark, bedankt voor je snelle reactie. Het zijn goederen voor de auto industrie, dus lang houdbaar.

 

In het begin willen we met deelvrachten gaan werken en wanneer er een stabiele relatie is opgebouwd overgaan naar 20ft en 40ft containers.

 

Ik ga UPS, TNT,DHL en KLM cargo volgende week even bellen om te kijken hoeveel het ongeveer gaat kosten.

Wellicht dat er iemand een transporteur kent die goede ervaring heeft met zeevrachten? Graag hoor ik hier meer over.

 

Zoals eerder aangegeven wil ik ook een internationaal exclusief handelscontract opstellen. Ook hier mijn vraag van kent er iemand een advocaat/bureau die dit kan opstellen.

 

Alvast bedankt.

 

Mvg

 

Duiveltje

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.