• 0

aanmaning omzet belasting

Ik heb een probleem of beter gezegt mijn boekhouder heeft een probleem. Ik heb vorige maand van de belastingdienst een brief gekregen waarin vermeld stond dat mijn aangifte van het 4de kwartaal niet was aangekomen en dat er daarom een schatting was gemaakt incl een boete bedrag. Ik heb dit aan mijn boekhouder doorgegeven en die vertelde dat er iets fout was gegaan met het ontvangen bij de belastingdienst van mijn aangifte. Hij had de aangifte namelijk wel gewoon op tijd gedaan (evenals de laatste 2 jaar waarbij het altijd goed ging) Mijn boekhouder heeft bezwaar ingedient en opnieuw de aangifte ingedient. Nu heb ik gister opniuew een brief ontvangen waarin stond dat mijn beroep geaccepteerd was, maar er is 0 euro van de schatting afgegaan en sterker nog gelijk een aanmaning waarbij er nog eens aanmaningskosten verrekend worden. Oftewel het bedrag wat ik binnen 7 dagen moet betalen wordt steeds groter en groter. De enige manier om hiertegen in beroep te gaan is via de rechtbank....oftewel mooi k u t.

 

Morgen maar eens mn boekhouder bellen om te vragen hoe HIJ dit gaat oplossen.

 

Mijn vraag is of er hier iemand is die dit ook eens heeft meegemaakt en eventuele tips, want ik kan hier niets aan doen (lees alles optijd bij boekhouder ingeleverd etc).

 

Alvast bedankt.

Andre Kreft

Freelance webdesigner

http://www.kdesign-online.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als de belastingdienst het bezwaar wel heeft ontvangen en de nieuwe aangifte is ingediend zou de belastingdienst de opgelegde aangifte toch moeten terugdraaien.

 

Tenminste, zo werkt het normaal gesproken wel. Maar het is en blijft de belastingdienst.....

MORE THAN FINANCE

Link naar reactie
  • 0

het rare is dat ik geld terug zou krijgen, maargoed boekhouders zijn ook een vak apart ^^. Ik ga morgen zowiezo bellen met mn boekhouder en ik meot ff kijken hoe we die extra kosten gaan afhandelen, want ik doe alles natuurlijk in goed vertrouwen door hem indienen en als het dan fout gaat wie is dan de schuldige en kan de extra kosten voor zijn rekening nemen......lastig

Andre Kreft

Freelance webdesigner

http://www.kdesign-online.nl

Link naar reactie
  • 0

Boekhouder zijn is een harstikke mooi vak, ik kan het weten haha!!

 

Wie de fout heeft gemaakt is voor mij moeilijk te bepalen. Heeft je boekhouder de aangifte elektronisch ingediend? Dan zou hij een kopie hebben moeten uitdraaien waarop staat op welk tijdstip hij is ingediend. Is hij het niet toevallig vergeten in te dienen?

MORE THAN FINANCE

Link naar reactie
  • 0

hij doet het inderdaad electronisch en hij zei dat het op tijd ingedient was. Het was ook bij 3 andere fout gegaan bij hem vertelde hij mij. Hij zei dat als hij bezwaar zou indienen en een kpie van zijn bewijs dat het wel goed zou komen. Het rare is dat in de brief van de belastingdienst staat dat ze accoord zijn gegaan met het bezwaar waar dat ik nogsteeds moet betalen? Als ik betaal, krijg ik het dan wel weer terug? het gaat namelijk om een schatting en ik doe freelance werk en heb niet zo heel veel omzet. De schatting is namelijk echt best wel veel geld :S

Andre Kreft

Freelance webdesigner

http://www.kdesign-online.nl

Link naar reactie
  • 0

Het klinkt allemaal een beetje dubieus als ik het zo lees. De schatting is vaak aan de hoge kant inderdaad. Zo slim zijn ze nog net wel bij de belastingdienst. Maargoed, vraag anders aan je boekhouder een kopie van de aangifte op. Dan zie je direct of het op tijd is ingediend. Mocht dat niet zo zijn is hij nalatig geweest lijkt me.

 

Mocht hij het goed gedaan hebben is het een koud kunstje om het terug te draaien!!

MORE THAN FINANCE

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 163 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.