• 0

Welke bepalingen in overdrachtscontract logo?

Welke bepalingen in overdrachtscontract auteursrechten logo?

 

Meerdere topics met een vergelijkbare strekking heb ik op HL gelezen maar ik ben juist benieuwd hoe zo'n contract er letterlijk uit moet zien. Heeft iemand een voorbeeld?

 

Ik ga het logo t.z.t. ook laten registreren bij het BMB maar eerst wil ik dat de auteursrechten door de ontwerper aan mij worden overgedragen, (kan dit beter op persoonlijke naam of op naam van mijn bedrijf?) zodat ik de ontwerper voor zijn werk kan betalen.

 

Ik neem aan dat er ook een afbeelding van het logo in het contract moet worden opgenomen met een beschrijving van het logo?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties.

 

Groet, Maty. ;)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Maty,

 

Er moet niet zoveel in een overeenkomst tot overdracht auteursrechten staan. Een omschrijving van het werk, verklaring van de maker dat hij auteursrechthebbende is en dat hij de auteursrechten op het werk overdraagt en afstand doet van zijn persoonlijkheidsrechten is m.i. voldoende. En overdracht van auteursrechten kan alleen bij akte, maar uit je vraag maak ik op dat je het toch al op papier zet.

Er mag wel meer instaan, maar dat is ter vrije bepaling van partijen.

 

Als je de rechten aan jou (prive) laat overdragen, maar je gaat het voor je onderneming gebruiken, zou ik ook een licentieovereenkomst tussen jou en je onderneming opstellen.

 

good luck

 

Fulco

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik neem aan dat er ook een afbeelding van het logo in het contract moet worden opgenomen met een beschrijving van het logo?

 

Moet niet, is wel zeer aan te raden. Dat is toch de kern van de overeenkomst en beelden zijn moeilijk in woorden te vatten.

 

groet,

 

Cindy

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.