• 0

Seminair en vluchtkosten in het buitenland boeken

Hallo allemaal,

 

ik heb een vraag waar ik niet uitkom,

ik ga in het najaar naar een vak seminair in het buitenland, hiervoor heb ik een vlucht geboekt, hotel en het seminair betaald. Ook zal ik ter plaatse nog kosten maken, bijv eten e.d.

In hoeverre is dit allemaal op te voeren als kosten? ik las ergens dat beurzen en seminairs aan een limiet zit?

Ik blijf trouwens een aantal dagen langer dan dat het seminair duurt om nog even te genieten van de stad, heeft dat nog invloed op de aftrekbaarheid?

Tot slot nog een andere vraag, zit er een limiet aan het aantal maaltijden wat je mag opvoeren?

 

Groetjes martijn

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Martinoz,

 

de belastingdienst zegt hierover het volgende:

 

Voedsel, drank, genotmiddelen en representatie, congressen, seminars, studiereizen en dergelijke

 

Onder de post ‘voedsel’ vallen zakenlunches en -diners (ook de fooien). Denk bij ‘drank’ aan koffie, thee, melk en frisdrank. Bij ‘genotmiddelen’ moet u denken aan onder andere sigaretten en sigaren. Onder ‘representatie’ vallen onder meer de kosten van recepties, feestelijke bijeenkomsten en vermaak. Bij deze kosten geldt dat u het deel van het totaalbedrag mag aftrekken dat boven de drempel van € 4.000 uitkomt.

 

Op verzoek aftrek van 75% van de kosten

 

Voor de kosten van voedsel, drank, genotmiddelen, representatie, congressen, seminars, studiereizen en dergelijke kunt u in plaats van het toepassen van de € 4.000-drempel ook 75% van deze kosten aftrekken. Wilt u deze methode toepassen, dan kunt u daar bij de aangifte voor kiezen.

 

Er is dus geen limiet. Kosten boven de 4000 euro kunnen worden afgetrokken of als het minder is kan je 75% van de kosten aftrekken.

 

Er zit geen limiet aan het aantal maaltijden.

 

De kosten die je maakt van de dagen dat je er extra verblijft, kan je helaas niet aftrekken. Je verblijfskosten zul je dus naar rato van het aantal dagen dat zakelijk is moeten berekenen en dat kan je als representatiekosten opvoeren.

 

Succes!

 

Iceman

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.