• 0

aandeel investeerder

Beste HL-ers,

 

Tis alweer een tijdje geleden dat ik actief deelnam in dit forum, simpelweg vanwege drukte. Graag wil ik jullie het volgende voorleggen, 1 ieders reactie is vanzelfsprekend welkom.

 

Ik zal eerst de situatie schetsen.

 

Samen met compagnon in een goeddraaiende VOF (50/50). We willen groeien en zien concrete mogelijkheden om een tweede winkel te openen. Hiervoor hebben we ca. 65 k. nodig. Deze winkel zal als BV worden opgezet. Een informele investeerder wil 25 k inbrengen en zal niet alleen op de achtergrond aanwezig zijn, maar ook op werkvloer (wel minimaal). De overige 40k zorgen we zelf voor.

 

Nu is mijn vraag hoe kunnen we het 1 en ander inrichten? Wat is een rieele verdeling van de aandelen in de op te richten BV (de investeerder doet dus 25 K)? De goedlopende VOF blijft.

 

Misschien is het de situatie minimaal geschest, maar wil ik niet teveel details prijs geven. Ben toch benieuwd hoe jullie er tegen aan kijken.

 

Alvast bedankt, JW

 

 

 

 

 

 

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou beginnen met een holdingconstructie om te voorkomen dat een mogelijk probleem bij de B.V. je je VOF en/of je privé zal kosten.

 

Voor de verdeling van de aandelen zullen jullie een verdeelsleutel moeten maken op basis van inbreng en toegevoegde waarde.

Denk hierbij niet alleen aan financiële inbreng maar ook bijvoorbeeld aan ervaring, leverancierscontacten en eventuele klanten die meekomen.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Rob,

 

De investeerder is van absoluut van waarde en zou een grote rol kunnen spelen in de verdere groei van de onderneming.

 

We zijn inderdaad bezig met die verdeel sleutel. Vele zaken spelen hierbij een rol. Eigenlijke teveel om op te noemen.

 

JW

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.