• 0

Inzicht geven in bezoekersstatistieken?

Recent heb ik een domeinnaam overgenomen met daarin een opkomende marketing strategie.

Op dit domein wil ik een 'neutrale' weblog starten met posts / voorbeelden over deze marketingstrategie. Bovendien wil ik eventuele adverteerders de mogelijkheid geven om een banner / advertentie te plaatsen.

 

Ik zit met een probleem, hoe kan ik (mogelijke) adverteerders inzicht geven in mijn bezoekersstatistieken en hoe factureer ik dit?

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

[Edit: bericht verwijderd]

 

Higherlevel.nl is een forum van kennisuitwisseling, niet spam en je eigen diensten aanbieden. Dit bericht is dus verwijderd.

 

Edit: ik bood geen dienst aan, ik bood mijn hulp aan omdat ik heel toevallig zelf een systeem heb wat ongeveer is waar de TS naar op zoek is. Als iemand vriendelijk helpen te veel is op dit forum heb ik spijt van mij registratie en zul je mij hier niet meer terug zien. ???

 

Nog een kort advies dan maar aan de TS:

Neem contact op met iemand die u kan voorzien van een statistiekensysteem. Er zijn grote aantallen aanbieders die zoiets dergelijks voor u kunnen maken. Stelt lagere eisen en neemt u genoegen met een kant-en-klaar systeem: Google "statistieken script".

Link naar reactie
  • 0

Ik ben startend ondernmer, wil de communicatie richting klanten (eventuele adverteerders) daarom zo low-budget mogelijk houden.

 

Voor statistieken heb ik recent Mint (voorbeeld http://www.designologue.com/mint/) aangeschaft. Daarin staat per maand een overzicht met het aantal bezoekers en het pageviews, in principe genoeg om CPM te factureren.

 

Ik wil mijn adverteerders liever geen volledige toegang geven tot mijn statistieken programma (hier kan voor concurrenten waardevolle informatie in staan).

Toch moet ik richting de klant betrouwbare cijfers kunnen factureren.

 

Hoe doen andere webloggers / webmasters dit?

 

Noot:

CPM staat voor Cost Per Thousand Impressions (kosten per duizend vertoningen). Wanneer de prijzen worden berekend op basis van de CPM, betalen adverteerders voor het aantal vertoningen.

 

(edit: zinnen beter leesbaar gemaakt)

Link naar reactie
  • 0

Screenshots maken is de makkelijke oplossing. Fraudegevoelig echter, en dus in de ogen van adverteerders misschien minder betrouwbaar.

 

Wellicht is er een manier om bepaalde gegevens uit het totaalplaatje (de database met statistieken) te halen en deze door middel van een script op een pagina voor adverteerders te laten verschijnen. Enkel de benodigde gegevens dus.

Link naar reactie
  • 0

Gewoon, de klant een normale zakelijke factuur sturen met als bijlage een specificatie van het aantal kliks of vertoningen dat je uit om het even welk statistiekensysteem haalt.

 

Als de klant jouw cijfers niet vertrouwt, dan kun je ook via een internetmarketingbureau met een technisch-administratief systeem werken, maar dan komt er een forse opslag op de prijs.

 

Maar hoe reëel is dat? Dienstverleners factureren toch ook gewoon gewerkte uren, zonder dat er een of ander technisch meetsysteem van een derde partij tussen zit?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.