Beste forumleden,
Mijn eerste post op dit forum. In het kort mijn situatie:
Ik los als ZZP-er al meer dan 10 jaar de problemen van bedrijven op in hun HR systemen.
- Duitse klant vraagt mij voor een project. Opdracht zal lopen van half januari 2017 tot 1 mei 2017. Ik ga akkoord en de klant laat hun vaste (Duitse) intermediair een contract opstellen. In dit contract staan de begin en einddata, het aantal uren, het uurtarief en een opzegtermijn van 28 dagen. Dit teken ik en gaat retour naar de intermediair.
- Klant laat per e-mail weten dat op de begindatum niet kan worden gestart omdat er nog geen budget is vrijgegeven. Ook de intermediair communiceert dit per e-mail aan mij.
- Een maand later laat de klant telefonisch weten dat er geen budget zal worden vrijgegeven en dat het project niet zal starten. Voor compensatie zou ik mij moeten richten tot de intermediair omdat de klant geen contract heeft getekend met mij, noch met de intermediair voor dit project.
Hierna heb ik contact opgenomen met mijn verzekeringstussenpersoon voor juridische ondersteuning bij contractbreuk. Mijn zakelijke verzekering verleent hiervoor geen ondersteuning (hoewel vermeldt op hun site). Mijn rechtsbijstand verzekering verleent ook geen ondersteuning omdat dit een zakelijk geschil is.
Nu ben ik op zoek naar iemand met kennis op dit gebied en met name de duitse regels zodat ik mijn kansen op compensatie kan inschatten.