martinspaninks

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

martinspaninks's trofeeën

  1. Dank je voor je antwoord . en idd ik ben ook niet als eerste weg bij stoplichten . sonde van de banden . Gr Martin
  2. Beste Basto, Mijn brandstof verbruik is nu na 20000 km bijna 1 op 10 . ik rij als een oude krant om zoveel mogelijk brandstof te besparen . en snap dat ik de gemiddelde 1 op 16 van ford niet red maar 1 op 12,5 moet ik makkelijk kunnen halen , mijn vorige bus haalde dat immers ook met meer gewicht en hogere windvanger en nagenoeg zelfde motor inhoud . vind het heel knap 1 op 13 voor een automaat , wat voor merk model heb jij ? . Gr Martin
  3. Nieuwe bedrijfsbus gekocht en dealer niet thuis voor een oplossing bewerken In eind Maart 2016 na veel advies van een lokale dealer heb ik een nieuwe bedrijfsbus bij hun besteld . Echter na lang wachten eind Juni 2016 mijn nieuwe bedrijfsbus ( Ford Transit Custom L2H1 2,2 TDCI 100pk dubbele cabine ) mogen ontvangen . na 3 weken gelijk ermee op vakantie kilometers maken en goed inrijden. Tijdens de gesprekken bij de dealer was het al snel dat hun bedrijfsbussen zuiniger waren als mijn huidige bedrijfsbus ( Renault Master L2H2 2,3DCI 125 pk enkele cabine 1300 kg vaste lading gereedschap verbruik 1 op 12 , later getuned naar 165pk ) al voor we op vakantie gingen stuite ik al snel op een motorisch probleem , wisselend stationair gebrom/geratel ) lag niet aan de bus maar dat hadden elke ford bus . na wat rondvragen bleek het al snel een probleem te zijn wat de rest niet had . op vakantie kwam het zeer onregelmatig voor dus zelf kon ik er geen verklaring voor geven . geluidsfragmenten doorgestuurd naar 2 andere garage bedrijven , die al redelijk snel een bericht terug stuurde dat het niet normaal was voor een ford transit custom bus. eenmaal terug van vakantie ( 2 fietsen, 1 kleuterfiets, tent van 30kg , diverse koffers , en camping spullen mee - geschatte lading maximaal 200 kg ) (2 volwassenen en 1 kind 4 jaar ongeveer 200 kg ) totaal met maximaal 400 kg onderweg was het verbruik erg teleurstellend 1 op 11,5 /12 met een maximale snelheid van 110kmph . 1450 km heen 500 km daar en 1450 km terug . ( opgave ford ongeveer gecombineerd 1 op 16,5 ) tja dat ging ik nooit halen dat wist ik , maar 1 op 14/14,5 moest ik toch wel kunnen halen . te vergeefs . diverse punten aangekaart bij de dealer en tja na veel gemail eindelijk bericht kom de bus maar brengen dan kijken we er wel 2 dagen na . antwoord we hebben een sensor die de brandstofpomp moet aansturen vervangen . en klopt het probleem is opgelost . nu konden ze met het verbruik niets doen ik zou te veel spullen meenemen want na de vakantie gingen mijn werkspullen erin en ja hoor het verbruik werd alleen maar erger . en de vering zat ook op het eind , terwijl ik er zelf mee rij en geen passagiers er bij heb zit ik aan de maximale gewicht van een transit custom die de dealer mij toen voor gesteld heeft . ( rekenfoutje ) er werd mij tijdens de gesprekken verteld dat de bus een goeie 1000 kg kon laden , ivm dubbel cabine moet je natuurlijk altijd wel rekening houden met 4 passagiers en 1 bestuurder . mijn oude bedrijfs bus ging ik halveren qua gereedschappen en materialen 1300 kg werd 650 kg . dan zou ik nog 350 kg kunnen laden incl passagiers . helaas zat mijn bedrijfs bus al onder op zijn maximale vering bij een gewicht van 2740 kg op de weegbrug zonder bestuurder ) ik vond het een merkwaardig gewicht . en ben op onderzoek uitgegaan , mijn bus weegt leeg geen 1900 kg zoals toen werd gezegt maar hij weeg ledig met een halve tank 2039 kg . met een volle tank en een bestuurder, wat kleine spullen als dakhaken tbv trap, fles water, papierwerk en zonnebril , weegt hij 2200 kg dan nog de lading erbij van het gereedschap en materiaal 650 kg kom ik uit op 2850 kg , en mag dus maar 50 kg meenemen . wat mij erg verbaasd is dat ik dit niet voor de koop heb gezien of ben gaan rekenen . je gaat tenslotte vanuit de kennis, advies en kunde van de dealer . na heel wat mail verkeer zegt de dealer dat hem niets te verwijten valt en dat ik heb gekregen wat ik heb gekocht , ik wilde namelijk de koop terug draaien en een gebruikersvergoeding van de prijs af te halen die ik er voor heb betaald . echter ging hij niet akkoord . ik zit als ondernemer met een gekochte dubbele cabine bus waar ik niets aan heb omdat ik er niets mee kan , kan geen passagiers meenemen of wat extra materiaal voor de installatie werkzaamheden . Wie o wie heeft ervaring met een soortgelijk geval en zijn er mensen die mij kunnen helpen want zelfs rechtsbijstand stuurd me door naar een advocaten kantoor die er weinig zin tot nauwelijks zin in heeft om uberhaubt iets te doen . ik ben hier al mee bezig vanaf september/oktober en de dealer reageert nauwelijks op de emails , of met een antwoord ik ben erg druk we tillen het over de feestdagen dan heb ik meer tijd (Ja nu heb ik veel kilometers gereden en is hij op papier niet meer van 2016 maar van 2017 ) . Mocht het te verwarrend zijn er is veel email verkeer geweest, er zijn nog wat dingen maar dan word het verhaal nog verwarrender . mvg Martin Spaninks Titel ververst en aangepast
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.