Petrr1

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Petrr1's trofeeën

  1. Dank voor je reactie, Roel. Het is een Nederlandse aangifte waar een (roze) document bij zat om de aangifte te doen. Zou het kunnen meespelen dat ik in een wijziging zat van VOF naar EMZ?
  2. Kun je zien of dat document aangekomen is? He Twabla, Dank voor je reactie. Nee, dat kan ik helaas niet (en ik besef terdege dat dergelijke post voortaan aangetekend moet worden).
  3. Dag Higherlevel-ers, Hopelijk heeft iemand ervaring met deze situatie en kan hij/zij mij wat meer info verschaffen. Stukje achtergrondinformatie: Ik ben in september 2017 een vof gestart. Compagnon besloot uiteindelijk i.v.m. ziekte niet mee te gaan in de opzet van het bedrijf waardoor ik mijn bedrijf heb om laten zetten tot EMZ. Na een succesvolle start in Q4 heb ik in Q1 geen klanten binnen gehaald en dus 0 euro omzet gedraaid. Echter ben ik vergeten mijn aangifte te doen. De BD heeft mijn verschuldigde btw geschat op €5.000,-, met €16,- extra kosten vanwege het niet indienen van de aangifte. Hierop heb ik via het bijgeleverde (roze) papieren document alsnog een nulaangifte gedaan, vergezeld van een bezwaarbrief met een verzoek tot aanpassing van de belasting naar €0,- en kwijtschelding van de boete. Zojuist ontving ik een brief waarbij ik er van uitging dat dit een antwoord was op mijn bezwaarbrief. Tot mijn verassing blijkt er een dwangbevel in te zitten die mij sommeert het bedrag binnen twee dagen over te boeken, samen met €545,- kosten van betekening. Schrikken natuurlijk. En maandag ga ik de BD bellen om te kijken hoe we dit kunnen glad strijken. Echter, voor mijn gemoedstoestand was ik benieuwd of mensen hier al ervaring mee hebben en me meer kunnen vertellen over de houding/mogelijkheden bij de belastingdienst over dit onderwerp. Fijne avond allemaal. Groet, Peter
  4. Hi forumleden, Hopelijk heb ik dit in het goede sub-board geplaatst. Lang anoniem rondgekeken op HigherLevel en sinds twee weken mijn baan opgezegd om fulltime te gaan ondernemen. Tot dusver een heel goed besluit, maar het is inmiddels wel de hoogste tijd om me voor het eerst tot jullie te wenden voor wat advies. ;-) Alles staat klaar; de administratie, het concept, de website, de eerste 2 klanten hebben getekend (hoera!). Maar voordat ik ga beginnen met bijvoorbeeld een SEA campagne of content marketing, heb ik nog 1 groot besluit te maken. En ik blijf maar dubben.. over de merknaam. Concept: we gaan onze klanten adviseren over en ondersteunen bij een geluksgericht personeelsbeleid. Omdat investeren in het geluk van je personeel zich uitbetaalt in bijvoorbeeld een verlaagd ziekteverzuim en verhoogde productiviteit. Ik heb lang de naam WorkFuel in het achterhoofd gehad, maar merk dat veel mensen het niet goed verstaan. Vooral het woordje 'Fuel' veroorzaakt nogal eens verwarring. Reden om een alternatief te overwegen, en dat is WorkJoy geworden. 1) Wat vinden jullie sterker, in de breedste zin van het woord? (dekt de lading / krachtig / goed verstaanbaar / etc.) 2) Herkennen jullie het dat 'WorkFuel' niet lekker 'bekt'? Jullie input wordt sterk gewaardeerd. Mocht het topic ergens ander thuishoren, dan hoor ik dat graag. Fijne avond allemaal!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.