• 0

Vertrouwen in een nieuwe internetdienst

Dag allen,

 

Onlangs ben ik een nieuwe internetdienst gestart. Vooraleer ik daar aan begonnen ben heb ik informatie ingewonnen bij vrienden, familie en kennissen. Iedereen is het er unaniem mee eens: "Goed Idee! Doen!"

 

Ondertussen staat de website bijna 6 maand online. In België hebben zich 250 leden ingeschreven. In Nederland een 25-tal.

 

De website kreeg ook al wat aandacht in de media en krijg dus vrij veel bezoekers over de vloer. 1 groot probleem: De bezoekers vertrouwen het niet.

 

Nu komt mijn vraag: "Hoe kan je het vertrouwen van de mensen winnen om zich in te schrijven op een (gratis!) internetdienst?"

 

Wanneer registreer je en wanneer registreer je niet op een website?

 

PS: De dienst laat ik hier achterwege omdat het hier niet van belang is.

 

Alle tips zijn welkom!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat je deze vraag toch niet los kunt zien van de dienst die je aanbiedt. Alleen het feit dat iets gratis is is niet genoeg om mensen te verleiden zich in te schrijven. Belangrijk is bijvoorbeeld of de informatie/dienst elders ook zonder registratie te krijgen is en wat registratie toevoegt aan de beleving van de site. Meestal registreren mensen zich ergens omdat ze deel willen nemen aan de discussies op een forum zoals dit of omdat ze een product willen afnemen/kopen, hetgeen veelal niet kan zonder registratie. Als voorbeeld: ik heb me bij geen enkele krant geregistreerd die content aanbiedt in ruil voor registratie. Zie de meerwaarde niet zolang er nog gemakkelijker toegankelijke alternatieven zijn. Hun verlies dus, want door registratie minder bezoekers, is minder advertentie-inkomsten. Ik denk dat je je moet verplaatsen in de bezoeker, en de volgende vragen eerlijk voor jezelf moet beantwoorden: a) is een registratieproces echt nodig? b) zou ik objectief gezien bij een soortgelijke site mijn gegevens achterlaten? What's in it for me?

Link naar reactie
  • 0

Hoe kun je nou van ons verwachte dat we hier serieus op reageren?

 

Feedback kun je pas geven als je niet "geheimzinnig" doet, gewoon de website vermelden en ook de diensten die ja aanbiedt. Maar die zijn wel duidelijk op de site te zien mag ik vanuit gaan! Er zijn hier genoeg experts, dus wees open en eerlijk.

 

Met vriendelijke groet,

Ruud Menting

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    15 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.