• 0

VOF inbrengen in een LTD

Ik heb recentelijk (gedurend het lopende boekjaar) mijn VOF ingebracht in een Engelse LTD. De VOF had 2 partners die nu director van de LTD worden en aandeelhouders zijn van de Holding ltd van de LTD.

 

Op het ogenblik levert de werkmaatschappij adviesdiensten waarbij alleen de directors worden ingezet. De holding zal in de toekomst gebruikt worden voor andere activiteiten.

 

Nu heb ik de volgende vragen:

 

1) Hoe moet ik met de belasting afrekening over de periode (3 maanden) die ik als VOF heb gedraaid of valt dit nu allemaal onder de belasting aangifte van de LTD.

 

2) Wat is fiscaal / juridisch het beste een arbeidscontract met de werkmaatschappij of met de holding.

 

3) Gelden de regels voor fictief salaris ook als je als werkt bij een onderliggende werkmaatschap en aandeelhouder van de holding bent.

 

4) Is het mogeijk om de Holding LTD ook nog buiten het nederlands belasting stelsel te houden.

 

Alvast bedankt voor de info

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Nils,

 

Eigenlijk had je deze vragen al eerder moeten stellen aan diegene die de Ltd's voor jou heeft opgericht. Vraag 1: afrekenen over het resulaat van de v.o.f. tot moment van staking is het eenvoudigst. Uiteraard kan de activa via de v.o.f. naar de Ltd gefactureerd worden. Vragen 2 t/m 4: De directeuren zijn in dienst van de holding Ltd dus lijken arbeidscontracten met de holding Ltd die het management over de werk Ltd voert de meest logische keuze. Het fictieve DGA salaris is absoluut van toepassing omdat het daadwerkelijke management in Nederland plaats vindt. De holding Ltd dient dus in Nederland te worden ingeschreven voor de belastingen.

www.abcora.nl

Link naar reactie
  • 0

Even nog een verder verduidelijking voor punt 1.

De VOF had eigenlijk alleen maar een paar open facturen in te brengen. Voor zover ik U begrijp ben ik voor de periode dat de VOF in werking was IB verschuldigd en met de LTD is dat VPB.

 

Is het dus niet mogelijk om alles direct retrospectief nog via de VPB aangifte te laten lopen?

 

Dank,

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 169 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.