• 0

BV io - laptops aanschaffen

Beste,

Mijn eerste en niet de laatste vraag. Ik kom er helaas niet uit met de zoekfunctie en Google. De accountant die mij gaat helpen is momenteel heel erg ziek. En, zijn collega zit in het buitenland.

 

Ik ben op zoek naar een antwoord op het volgende:

Ik heb nu een BV io. Ik heb niks gedaan daarmee. Dus geen kosten behalve mbt contributie van de KvK.

Ik heb looninkomsten uit een betrekking bij een werkgever.

 

Aan de hand van mijn IB-opgave 2005 en de Voorlopige Teruggave 2006 kan ik zien dat er heel veel loonheffing zal achterblijven bij de Staat. Ik heb heel weinig aftrekposten.

 

Ik wil graag 4 laptops en een printer ter waarde van 5000 euro aanschaffen voor de BV io.

 

Kan ik die 5000 euro dan als aftrekpost opvoeren bij de aangifte IB 2006?

Hoe doe je dat?

Want in het rekenprogramma IB2005 zie ik dat niet staan.

 

Het is kort dag, want één en ander moet natuurlijk voor 31 december 2006 plaats vinden.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik kan me er niets bij voorstellen. Waarom zou een investering in bedrijfsmiddelen door een bv (i.o.) een aftrekpost opleveren voor inkomsten uit dienstverband in de inkomstenbelasting, nota bene inkomsten van een andere werkgever die niets met de bv te maken heeft? Welke aftrekregeling zou dat moeten zijn?

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij zijn bv io 's er ook niet om je voordeelmee te doen, amar om een bedrijf mee te runnen. In de IB staat daar ook niets over, omdat die is voor privepersonen en niet voor ondernemers of rechtspersonen. Dat er loonheffing achterblijft bij de staat is niet erg: daar wordt de weg van betaald waar je op rijdt, het bos waar je zondags door wandelt en de riolen die ervoor zorgen dat bij een regenbui je tuin niet blank staat.

 

Daarnaast zou je op die laptops af moeten schrijven, wat betekend dat je winst (die heb je niet) dit jaar hoger zou zijn dan je daadwerkelijk in kas hebt en de volgende jaren gedrukt wordt. Maar dan heb je ook geen winst begrijp ik. En geen boekhouding vermoed ik dus dan valt er weinig aan te schaffen voor de bv io.

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Ik wil graag 4 laptops en een printer ter waarde van 5000 euro aanschaffen voor de BV io.

 

Kan ik die 5000 euro dan als aftrekpost opvoeren bij de aangifte IB 2006?

 

Een BV io, is toch iets tijdelijks waarom is het nog geen BV?

 

Maar even terzijde, alle aanschaffen op naam van de BV kan je NOOIT aftrekken van je prive situatie, de BV wordt immers gezien als rechtspersoon, en eventuele resultaten komen dan voor rekening van de BV.

 

Je kan die 5000 alleen opvoeren als investering voor de BV en dan betaal je geen VPB. En je mag een aantal jaren afschrijven.

 

Als je niet van plan bent om wat met die BV te doen, dan kan je alleen maar door de zure appel heenbijten en accepteren dat er geen voordeel te behalen valt, en dan schaf je de laptops toch gewoon prive aan.

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

Ok, dat is duidelijke taal.

 

Over loonheffing bij de staat!

Die 5000 euro is maar een ietsiepietsie van de totale loonheffing. De staat krijgt heel veel belasting van mij!

Er zijn dingen die de staat goed doet en er zijn dingen die de staat fout doet. Maar dat is een andere discussie.

 

Die BV io. is nog steeds zo, omdat ik het afgelopen jaar heel erg druk bent geweest met mijn werkgever die me ontzettend goed heeft betaald en behandeld en ik nog niet wist of ik echt wel een eigen zaak wilde opzetten.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.