• 0

betalingen buitenland

Goedendag!

 

Wij zijn pas gestart met een importbedrijf. We importeren handgemaakte kunst op maat gemaakt. Nu is onze vraag hoe we het beste de betalingen kunnen laten verlopen. Hoe zit het met bijvoorbeeld aansprakelijkheid en verzekeringen bijvoorbeeld. We hebben aangeboden om via creditcard te betalen maar daar waren ze in China niet zo blij mee, ze wilden liever via Western Union. Ik hoop dat u hierop antwoord zou kunnen geven.

 

Vriendelijke groet P. Groenenwold

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb geen ervaring met zakelijke transacties naar het buitenland, maar persoonlijk stuur ik regelmatig geld naar het buitenland via Western Union en dat is vrij duur. Hoe hoger het te versturen bedrag, hoe hoger de kosten. Dus ik zou kijken naar een andere mogelijkheid, misschien via de eigen bank?

 

Succes

 

Sofiane

Link naar reactie
  • 0

Met Western Union heb je ook werkelijk niets meer om jezelf in te dekken. Als men het geld opgehaald heeft is het ook werkelijk weg.

Met een credit card kun je bijvoorbeeld bij fraude nog iets terug laten boeken...

 

Waarom niet via een normale bankoverschrijving? Dan heb je tenminste een vergelijk van naam bedrijf en plaats...

 

Als een partij waarmee je zaken wilt/gaat doen geen bankrekening heeft, liever per Western Union betaald krijgt, gaan bij mij de nekharen overeind!

 

Opletten dus!!

 

over wat voor bedragen praten we?

 

Succes

 

Rick

Link naar reactie
  • 0

Western Union in China?

 

Klinkt louche. Gewoon per bank, kost je (met abn-amro internetbankieren) 5,5 euro. Banken zijn vrij strikt geregeld in China, dus dan weet je beter met welk persoon/bedrijf je te maken hebt. Waar zit je leverancier?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.