• 0

Financiering van IT-Service Provider

Ik zit nu een tijdje vast qua financiële opzet van mn bedrijfje.

 

Mn initiële opzet was om rustig vanuit mn slaapkamer te starten met het aanbieden van Diensten aan bedrijven en particulieren voor zowel Ontwikkeling en Hosting.

Ik heb een aantal opdrachten die lopen en waarschijnlijk kan ik er zeker van zijn dat er meer zullen volgen.

 

Nu kom ik min of meer op het punt dat mn gebrek aan financiële middelen de bottleneck van mn groei is. De opdrachten betalen op dit moment min of meer de lasten die ik heb (huur van hardware /domeinen/ reseller licenties etc). Enige nadeel is dat ik nu op het punt kom dat ik vragen krijg vanuit de hosting wereld voor het leveren van (redelijk winst gevende) dedicated servers.

 

Kennelijk had ik mn eigen groei onderschat.

 

Ik zit nu met de vraag waar ik de middelen vandaan kan halen om eindelijk een fatsoenlijk postadres/telnr te regelen dmv een virtual office en eigen hardware om uit de nu financieel zeer ongunstige "huur" situatie uit te komen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat betreft de aanschaf van dedicated servers, dit hoef jij zelf niet noodzakelijkerwijs te doen. Wanneer je voldoende maandelijkse inkomsten hebt gegenereerd met shared hosting klanten, dan kun je gaan denken aan een reseller hostingspakket (je koopt groter in en verdeeld de ruimte zelf over kleinere pakketjes waardoor je meer winst maakt). Op een bepaald moment kom je dan opnieuw weer bij een omslagpunt waarop een dedicated server interessant wordt (of als tussenstap bijv. nog een virtuele server ook wel VPS genoemd).

 

Wil je direct een dedicated server inzetten omdat je klanten er om vragen, dan zijn er vaak ook nog opties mogelijk. Daarbij moet je bijvoorbeeld denken aan een maandelijkse vergoeding van de server provider voor het aanbrengen van de klant of het doorverhuren van een server (soort van onderhuur waarbij je zelf wel de touwtjes in handen houdt, vaak kan dit whitelabel zodat je klant jouw provider niet ziet). Wij hebben dit zelf ook vaker aangeboden, maar de meest veilige opties is in mijn ogen het aanbieden van een virtuele server.

 

Een VPS huur je zelf ook weer in en is met name in het begin vaak krachtig genoeg (bij een virtuele server wordt op een krachtige fysieke server meerdere virtuele omgevingen aangemaakt die zich voordoen alsof het kleinere fysieke server zijn, je kan er echter precies hetzelfde mee doen). Je hebt dan geen investeringskosten in hardware en het risico is veel kleiner (makkelijker op te zeggen of uit te breiden).

 

Wellicht is dat een goed beginpunt?

Slampaq Solutions B.V. - All-round internet partner:

» Content Management Systemen » E-commerce / Webshops » Webdesign » Zoekmachine Optimalisatie » Webapplicaties » Maatwerk software ontwikkeling » Secure Windows ASP.NET hosting «

Link naar reactie
  • 0

Op dit moment ben ik degene die VPS servers verhuurd.

 

Oke dus als ik het goed begrijp verhuur je je VPS'en op een dedicated server van je provider (niet jouw eigendom). Als je er meerdere hebt zou ik met je provider in gesprek gaan over de huur van een dedicated server en dan zelf de VPS-en erop installeren (meer winst). Een van die VPS-en gebruik je dan voor de verkoop van shared hosting en resellerhosting middels een control panel.

 

Tja en anders geld proberen te lenen bij de bank maar dat is niet eenvoudig (bedrijfsplan, etc. nodig). Ik denk daarom dat een goed gesprek met je provider een goed begin is, hij is er immers ook bij gebaat dat jij groei (zo werkt het bij ons in ieder geval wel).

Slampaq Solutions B.V. - All-round internet partner:

» Content Management Systemen » E-commerce / Webshops » Webdesign » Zoekmachine Optimalisatie » Webapplicaties » Maatwerk software ontwikkeling » Secure Windows ASP.NET hosting «

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 161 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.