• 0

Eenmanszaak: 15 jaar -> Consequenties?

Ik wil een eenmanszaak beginnen in computers & internet services.

Ik heb al erg veel gelezen en weet dat ik financieel niet verantwoordelijk ben (handdruk -> 16 jaar)

 

Mijn vraag is wat betreft belastingen enzo, onder een bepaald bedrag hoef je toch geen aangifte te doen?

En raken mijn ouders de kinderbijslag kwijt? Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten verder?

 

Alvast bedankt voor een reactie,

 

Geert

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hoi Geert,

 

Allereerst welkom op het forum!

 

Iedereen kan een eenmanszaak beginnen, zeker in jou sector zijn daar geen specifieke diploma's voor vereist. Ik begrijp dat je nog minderjarig ben. De uiteindelijke verantwoording zal gedragen worden door je ouders, overleg het dus goed met hun.

 

Voor de kinderbijslag mag je onbeperkt bijverdienen tot je zestiende (mits je thuiswoont). Voor 16 - 18 jaar gelden wel een aantal regels. Boven de 18 krijg je te maken met de regels van de studie financiering (als je gaat doorleren).

 

Meer informatie op deze site.

 

Op de site van de kamer van koophandel vind je ook veel informatie over het starten van een bedrijf op jonge leeftijd.

 

Mocht je nog meer onduidelijk heden hebben, dan zie ik je vragen graag tegemoed!

 

Succes,

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.