• 0

verschillende domeinen koppelen aan subrubrieken site

Beste Higherlevelaars !

 

Al geruime tijd lees ik mee op dit forum en af en toe reageer ik dan ook es

 

Nu heb ik getracht onderzoek te doen naar , of het al dan niet schadelijk is van verschillende domeinnamen te koppelen aan 1 'grotere' website , maar kan hier geen relevante artikels over vinden.

 

Even uitgelegd :

Ik ben bezig met de opzet van een content websites mbt zwembadartikelen,gezien hier verschillende deelrubrieken in zijn heb ik voor enkele deelrubrieken domeinnamen geregistreerd.

 

Indien ik deze domeinnamen elk aan een andere deelrubriek koppel , kan ik hiervoor een google penalty voor krijgen ?

 

Elke deelrubriek zou fungeren als een 'index' page op zich.

 

Is dit enigzins verstaanbaar uitgelegd en kunnen jullie mij verder helpen aan meer informatie hierover ?

 

Alvast bedankt,

 

joeri

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit verhaal is te vaag om goed antwoord te kunnen geven. Welke concrete constructie bedoel je precies met "subdomein koppelen aan een deelrubriek" en waarvoor vrees je strafpunten?

 

De basisregels voor strafpuntvrije websites zijn dat je de content aan zoekmachines niet anders moet presenteren dan aan mensen en dat je de content voor mensen maakt, alsof er geen zoekmachines zijn. Dit staat in de webmasterrichtlijnen van Google.

 

Over allerlei technische uitwerkingen en details kun je vervolgens discussiëren, maar dan moet je wel eerst vertellen wat die uitwerkingen en details zijn :)

Link naar reactie
  • 0

Het hangt er toch echt van af wat je precies bedoelt met "koppelen aan". Een http-redirect (301) is okay. Een alias-achtige constructie leidt tot eliminatie van dubbele content (waarbij je niet kunt voorspellen welke wint). Andere redirectconstructies kunnen strafpunten opleveren. The devil is in the details.

 

Waarom doe je dit eigenlijk?

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik denk te begrijpen wat je bedoelt... Als je een account hebt bij een webhost dan is het vaak mogelijk om meerdere domeinnamen in dezelfde account onder te brengen. Maak je nu verschillende webpagina’s aan, met elk een eigen domeinnaam dan zal Google ze als verschillende website’s behandelen. Als je deze site's (Met informatie die inhoudelijk bij de anderenen aansluit.) naar elkaar laat doorlinken dan zul je bij Google hoger eindigen in de rankings. (Dan moet je niet forwarden.) Want.. Google let ook op hoeveel links je krijgt vanuit andere site's.... MAAR...

Wil het werkelijk effect hebben dan:

1) Moeten deze website's van een goede kwaliteit zijn.

2) Moeten deze website's veel bezoekers trekken.

3) Moet deze site op een of andere manier relevant aan de andere zijn.

 

Met andere woorden; Als je boeken verkoopt en bol.com zou naar jou linken, dan zou je behoorlijk kunnen stijgen in de rankings.

 

Ik weet het niet hoor.... Ik twijfel of je manier werkt. Geloof dat je op deze manier alleen maar meer werk zult krijgen. In plaats daarvan raad ik je aan om een autoriteit te worden. Geef je klanten informatie die ze ergens anders niet krijgen. Wordt een vraagbaak. Als dat aanslaat doe je het ook goed in de zoekmachine. Denk dat het beter is om je aandacht daar op te richten.

 

Groeten,

 

Link naar reactie
  • 0
Ik denk te begrijpen wat je bedoelt... Als je een account hebt bij een webhost dan is het vaak mogelijk om meerdere domeinnamen in dezelfde account onder te brengen. Maak je nu verschillende webpagina’s aan, met elk een eigen domeinnaam dan zal Google ze als verschillende website’s behandelen.

 

Ik denk niet dat dit is wat hij bedoelt, want dit zou hij geen "forwarden" noemen.

 

Wat jij schetst is gewoon meerdere websites. Dat die in één hostingaccount zitten maakt voor de zoekmachineoptimalisatie niet uit.

Link naar reactie
  • 0

Ik vermoed dat hij 1 website (zwembadforum) heeft met verschillende landingpages (rubrieken) die gekoppeld worden aan subdomeinen (o.a. zwembadverwarming).

Ben niet ingeburgerd in Google maar zie niet direct in wat het voordeel van subdomeinen is t.o.v. zoektermen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 300 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.