Jump to content
bhofland
Verberg

Belastingen als kosten

vraag

Ik ben startende ondernemer, en ben nu mijn administratie aan het organiseren. één van de zaken die ik niet boven tafel krijg, ook niet met het handboek ondernemen, google, of de forum search hier... is:

 

Mag je betaalde belastingen ( niet BTW ) zoals tax op zakelijk geboekte vliegtickets, of assurantiebelasting voor een BAV ook opvoeren als kosten in je administratie, zodat de belastbare winst navenant zakt ?

 

Bedankt voor jullie reaktie(s)!

Link to post
Share on other sites

1 answer to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Het antwoord kan kort zijn: ja, gewoon als kosten opnemen.


SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 11 leden online en 167 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept