• 0

Online patent aanvragen dit jaar mogelijk?

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Het Bureau voor de Industriële Eigendom wil dit jaar het

aanvragen van een octrooi (patent) via internet mogelijk maken. Dit

zegt de nieuwe directeur Harry Geijzers. Hij wil ook "de

benauwdheden" wegnemen voor het octrooieren van een vinding, bij

zowel bedrijven als kennisinstellingen.

 

Lees verder artikel in Emerce waar bovendien niet alleen over het online patent aanvragen wordt gesproken maar ook over andere interessante meningen !

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Rekent u daar nog maar niet op. De heer Geijzers heeft wel meer naar buiten geventileerd wat het Bureau niet op korte termijn waar kan maken. Het artikel dateert dan ook uit maart, toen de heert Geijzers nog maar kort directeur van het Bureau IE was.

Het online octrooi aanvragen komt er natuurlijk wel, maar naar mijn stellige overtuiging dit jaar nog niet!

 

Wat betreft die benauwdheden kan ik opmerken dat het Bureau inderdaad zal trachten de voorlichting te verbeteren en dat zal, naar mijn inschatting, niet later dan volgend jaar gebeuren.

Maar of daarmee de genoemde benauwdheden, die eigenlijk een soort niet bestaande spoken zijn, weggenomen kunnen worden hangt voor een belangrijk deel ook van de klanten van het Bureau af!

 

Rene Hasekamp,

lid van de Octrooiraad

Rene Hasekamp,

gepensioneerd lid van de Octrooiraad

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Rekent u daar nog maar niet op. De heer Geijzers heeft wel meer naar buiten geventileerd wat het Bureau niet op korte termijn waar kan maken.

Overheid ? ? ?

 

hangt voor een belangrijk deel ook van de klanten van het Bureau af!

Wie zijn de klanten voor BIE ?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Im heb over sommige plannen van de heer Geijzers zo mijn eigen gedachten, en die zal ik zeker hier publiceren wanneer dat nodig wordt, maar wat betreft het online aanvragen zijn er meer problemen te overwinnen dan men op het eerste gezicht zou denken. En de heer Geijzers zag de zaak in maart nog met het eerste gezicht.

Inmiddels is er ook een reorganisatie van het gehele BIE op handen en die zal ook enige aandacht van de heer Geijzers vragen, denk ik zo. First things first, in dit geval. Dat naar aanleiding van de opmerking "Overheid"?

 

Het Bureau IE beschouwt het MKB als zijn voornaamste klanten. En juist daar heerst soms wat koudwatervrees tegen octrooien.

Rene Hasekamp,

gepensioneerd lid van de Octrooiraad

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 155 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.