• 0

Nederland zet kennissteden in netwerk

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

CyberJaya, Kuala Lumpur, 7.12 uur – Herman Grol, directeur marktontwikkeling van het ministerie van Economische Zaken richtte vanochtend met overheidsvertegenwoordigers uit Canada, Maleisië en Zweden het Smart City International Network (SCIN) op. Dit samenwerkingsverband, waar de Nederlandse proeftuin Kenniswijk in Eindhoven/Helmond in participeert, heeft tot doel de ervaringen die de verschillende ‘Kenniswijken’ in de deelnemende landen te delen en gezamenlijk nieuwe projecten op te zetten.

 

Lees verder het artikel in de automatiseringsgids.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Erg interessant.

 

Ik weet namelijk dat ze wel leuke plannen hebben in Cyberjaya, maar dat ze het nog niet van de grond krijgen. Volgens mij komt dat voornamelijk doordat ze te veel een top-down benadering hebben gekozen en er veel geld in investeren, zonder dat er enkele essentiele zaken aanwezig zijn, namelijk goed opgeleide wetenschappers en hoogwaardige wetenschappelijke kennis. Daarnaast is er geen goede ondernemerscultuur aanwezig, waardoor er niet erg veel innovatie aanwezig is (ook erg veel bureaucratie).

 

Ik vraag me trouwens af wat de invulling vanuit Maleisie (Managementondersteuning?) zal zijn.

 

Maar ik ga het met interesse volgen...

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 153 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.