Jump to content

Ronald Kleverlaan

Retired Mod
  • Content Count

    2,285
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2

Personal info

Company info

  • Location
    Amsterdam
  • Phone number
    0628254452
  • Branch
    Financiering & bankwezen
  • Branch 2
    ICT/ automatisering
  • Branch 3
    Relatiebeheer
  • Website address

Vision

  • I'm looking for people who
    open staan om te delen en elkaar successen te gunnen. Door samenwerking worden de mooiste resultaten bereikt.
  • My opinion about entrepeneurship
    Leun niet op bestaande instituten zoals overheden en banken. Ondernemerschap begint bij oplossingen vinden in je eigen netwerk. Wees goed voor je netwerk en onderneem samen.
  • My opinion about innovation
    Innovatie vind niet plaats in bestaande organisaties en bestaande structuren, maar door (jonge) enthousiaste personen die met beperkte middelen en grote inzet door blijven gaan om het onmogelijke mogelijk te maken.
  1. Ronald Kleverlaan

    Ronald Kleverlaan

  2. Wow. 13 jaar al weer. Geweldig resultaat door een geweldige vrouw. Dank Mikky voor al deze energie! En over 7 weken ben ik ook 13 jaar lid ;)
  3. Hier wel weer trots op. Mee kunnen helpen om (oa via crowdfunding) aantal mooie boekhandels te behouden: http://www.boekblad.nl/nog-eens-zes-voormalig-polare-winkels-realiseren.231138.lynkx
  4. Thema deze maand: geleerde lessen bij campaigning. O.a. Martijn Arets van Brand Expedition deelt zijn ervaringen. Marijke Krabbenbos, ondernemer sinds 2006, crowdfundde in voorjaar 2011 de opstart van haar kledinglijn Qolors.Dit deed ze via CrowaboutNow.Ze zal de lessons learned uit haar campagne en haar bedrijf met ons delen. www.qolors.nl Op 10 maart zal ook het startschot voor het Nationale Crowdfunding Onderzoek 2014 gegeven worden. Aanmelden kan via: Website Naar website van evenement Organisator Crowdfunding Hub Prijs 5
  5. Inderdaad goede stap. Zie ook initiatief op Europees niveau: European Crowdfunding Network En natuurlijk ook de Crowdfunding Hub - Crowdfunding Kenniscentrum - met trainingen en publieke evenementen rond crowdfunding.
  6. Nederlanders zien crowdfunding als middel om samen initiatieven mogelijk te make Korte samenvatting: Nederlanders zien crowdfunding vooral als middel om samen initiatieven mogelijk te maken. Dat is de belangrijkste conclusie van het Nationaal Crowdfunding Onderzoek 2013, dat vandaag in Utrecht gepresenteerd wordt en wordt aangeboden aan de directeur bedrijven Rabobank Nederland, Paul Dirken. Het Nationaal Crowdfunding Onderzoek geeft inzicht in de perceptie en motivatie van donateurs en investeerders die via crowdfunding een bijdrage hebben geleverd. De afgelopen jaren is crowdfunding sterk gegroeid en de verwachting is dat dit de komende jaren door zal zetten. Crowdfunding wordt daarmee een welkome aanvulling op huidige bronnen van financiering voor zowel projecten als ondernemingen. Het sociale karakter is kenmerkend voor crowdfunding blijkt uit dit onderzoek. Donateurs en investeerders blijven graag op de hoogte en willen betrokken worden bij een project of onderneming. Een opvallende uitkomst van het onderzoek is dat traditionele media als kranten en TV bijna geen rol spelen bij het werven van donateurs of investeerders. Hoewel het voor veel aandacht zorgt, blijkt dat slechts een paar procent van de donateurs en investeerders daadwerkelijk via deze kanalen werden overgehaald om deel te nemen aan een crowdfunding project. Het meest effectief waren de persoonlijke contacten. Kickstarter, 1%CLUB, SellaBand, voordekunst en CrowdAboutNow zijn de crowdfunding platforms die op dit moment het meest bekend zijn bij het Nederlandse publiek. Opvallend is dat Kickstarter (het bekendste platform) geen Nederlands, maar een Amerikaans platform is voor creatieve projecten. Het Nationaal Crowdfunding Onderzoek is een initiatief van Peter van den Akker, Ronald Kleverlaan, Gijsbert Koren en Koen van Vliet. Zij zijn al vele jaren actief in de crowdfunding sector en hebben een gezamenlijke passie om crowdfunding verder te laten groeien als methode om projecten en ondernemingen te realiseren. De initiatiefnemers begeleiden al meerdere jaren crowdfunding projecten en platforms, doen onderzoek binnen de crowdfunding sector, geven workshops en hebben op tientallen nationale en internationale congressen gesproken. Het volledige rapport is te downloaden via http://www.crowdfundingonderzoek.nl. Daar zijn ook alle onderzoeksgegevens van het onderzoek te downloaden die andere onderzoekers kunnen gebruiken voor eigen onderzoek. Deze gegevens zijn via een Creative Commons licentie vrij te gebruiken. Waarom vind je dit interessant of wil je dit delen?: Het wordt steeds lastiger voor ondernemers om op een traditionele manier hun financiering rond te krijgen. Gelukkig zijn er verschillende alternatieve manier van financiering in opkomst en zijn ondernemers steeds meer in staat om vanuit hun eigen netwerk financiering op te halen. één van de mogelijkheden hiervoor is crowdfunding. Er wordt steeds populairder, maar er was tot nu toe nog niet goed onderzocht waarom consumenten nu wel of niet meedoen aan crowdfunding projecten. In dit onderzoek hebben we aan 1277 personen dit gevraagd. Het rapport en de dataset zijn vrij beschikbaar (onder Creative Commons licentie) voor iedereen om eigen analyses te trekken op de ruwe data.
  7. Nederlanders zien crowdfunding als middel om samen initiatieven mogelijk te make Korte samenvatting: Nederlanders zien crowdfunding vooral als middel om samen initiatieven mogelijk te maken. Dat is de belangrijkste conclusie van het Nationaal Crowdfunding Onderzoek 2013, dat vandaag in Utrecht gepresenteerd wordt en wordt aangeboden aan de directeur bedrijven Rabobank Nederland, Paul Dirken. Het Nationaal Crowdfunding Onderzoek geeft inzicht in de perceptie en motivatie van donateurs en investeerders die via crowdfunding een bijdrage hebben geleverd. De afgelopen jaren is crowdfunding sterk gegroeid en de verwachting is dat dit de komende jaren door zal zetten. Crowdfunding wordt daarmee een welkome aanvulling op huidige bronnen van financiering voor zowel projecten als ondernemingen. Het sociale karakter is kenmerkend voor crowdfunding blijkt uit dit onderzoek. Donateurs en investeerders blijven graag op de hoogte en willen betrokken worden bij een project of onderneming. Een opvallende uitkomst van het onderzoek is dat traditionele media als kranten en TV bijna geen rol spelen bij het werven van donateurs of investeerders. Hoewel het voor veel aandacht zorgt, blijkt dat slechts een paar procent van de donateurs en investeerders daadwerkelijk via deze kanalen werden overgehaald om deel te nemen aan een crowdfunding project. Het meest effectief waren de persoonlijke contacten. Kickstarter, 1%CLUB, SellaBand, voordekunst en CrowdAboutNow zijn de crowdfunding platforms die op dit moment het meest bekend zijn bij het Nederlandse publiek. Opvallend is dat Kickstarter (het bekendste platform) geen Nederlands, maar een Amerikaans platform is voor creatieve projecten. Het Nationaal Crowdfunding Onderzoek is een initiatief van Peter van den Akker, Ronald Kleverlaan, Gijsbert Koren en Koen van Vliet. Zij zijn al vele jaren actief in de crowdfunding sector en hebben een gezamenlijke passie om crowdfunding verder te laten groeien als methode om projecten en ondernemingen te realiseren. De initiatiefnemers begeleiden al meerdere jaren crowdfunding projecten en platforms, doen onderzoek binnen de crowdfunding sector, geven workshops en hebben op tientallen nationale en internationale congressen gesproken. Het volledige rapport is te downloaden via http://www.crowdfundingonderzoek.nl. Daar zijn ook alle onderzoeksgegevens van het onderzoek te downloaden die andere onderzoekers kunnen gebruiken voor eigen onderzoek. Deze gegevens zijn via een Creative Commons licentie vrij te gebruiken. Waarom vind je dit interessant of wil je dit delen?: Het wordt steeds lastiger voor ondernemers om op een traditionele manier hun financiering rond te krijgen. Gelukkig zijn er verschillende alternatieve manier van financiering in opkomst en zijn ondernemers steeds meer in staat om vanuit hun eigen netwerk financiering op te halen. één van de mogelijkheden hiervoor is crowdfunding. Er wordt steeds populairder, maar er was tot nu toe nog niet goed onderzocht waarom consumenten nu wel of niet meedoen aan crowdfunding projecten. In dit onderzoek hebben we aan 1277 personen dit gevraagd. Het rapport en de dataset zijn vrij beschikbaar (onder Creative Commons licentie) voor iedereen om eigen analyses te trekken op de ruwe data.
  8. Op 4 juni vind er een bijeenkomst plaats in Brussel in opdracht van de Europese Commissie om de toekomst van crowdfunding in Europa te bespreken. Deelnemers zijn crowdfunding platformen, maar vooral ook web-ondernemers. Ben je (ambitieus) web-ondernemer en wil je meepraten over de mogelijkheden van crowdfunding voor jouw organisatie, meld je dan zeker aan. Reis en verblijfkosten worden vergoed. Zie hieronder de complete uitnodiging. Ronald ====== The European Crowdfunding Network would like to cordially invite you to a High-Level Workshop discussion Crowdfunding and Web-entrepreneurship on 4 June 2013 in Brussels. This workshop is organised by the European Crowdfunding Network and WEBclusive, with the support of the Startup Europe initiative of the European Commission’s DG CNECT. We would like to see a good number of Europe’s promising equity and reward-based crowdfunding platforms, plus some of their successfully funded or still fundraising web-entrepreneurs. We would like to ask every platform to see if they can mobilise a web-entrepreneur to join this workshop. We have reserved accommodation for the night of the 3rd and the night of the 4th in Brussels and are able to cover one night for participants to the 4 June Workshop that travel from abroad. In individual cases, we will also be able to provide a discretionary reimbursement of the travel cost for those joining from abroad. For more information and to register ASAP please visit our website: http://europecrowdfunding.org/Default.aspx?pageId=1556243&eventId=680466&EventViewMode=EventDetails For those arriving on 3 June, please note that the European Crowdfunding Network is also engaging with the European financial services regulator, DG Internal Markt of the European Commission, in a public event (Crowdfunding: Untapping its potential, reducing the risks, 3rd June2013, 9.00-17.00) to which we recommend you register in order to make the voice of European crowdfunding heard: http://ec.europa.eu/internal_market/conferences/2013/0603-crowdfunding-workshop/index_en.htm We are looking forward to discussion how crowdfunding and web-entrepreneurship can work to support the economic recovery of Europe on 3 June in Brussels. For any question please feel free to contact us by email or telephone: Tasso Heijnen (t.heijnen@webclusive.com / 020 820 22 25) on behalf of Ronald Kleverlaan, CEO WEBclusive, Board Member at the European Crowdfunding Network Oliver Gajda, Chairman, European Crowdfunding Network Website Naar website van evenement Organisator WEBclusive en European Crowdfunding Network
  9. Nee, dat weten we nu nog niet. Maar hou vooral ons blog in de gaten. Daar schrijven we regelmatig over crowdfunding: http://www.webclusive.com/category/blog/ Ook via ons Twitter account (@webclusive) of mijn persoonlijke account (@kleverlaan) plaatsen we regelmatig updates over de ontwikkelingen binnen de crowdfunding industrie. Ronald
  10. Rogier, Als je een lening wilt gaan laten corwdfunden dan zou je bij bijv www.crowdaboutnow.com kunnen kijken wat ze voor je kunnen doen. Zij handelen dan ook alle juridische zaken voor je af. Bedrag wat je op wilt halen is afhankelijk van je doelgroep (vrienden/familie) en hoeveel participanten je kunt aantrekken. Een voorbeeld van iemand die 110 personen bereid heeft gevonden om allemaal 500 euro in te leggen kun je hier vinden: http://www.crowdaboutnow.com/CrowdAboutNow/company/1/Qolors Om je vrienden en familie te overtuigen is het ook belangrijk dat je je project goed presenteerd. Hierbij wat algemene tips die vaak helpen: http://www.frankwatching.com/archive/2011/08/09/succesvolle-crowdfunding-campagnes-storytelling-urgentie-en-communicatie/ Succes! Ronald
  11. Arjan, Dat is goed. Liever maandag of dinsdag, maar als je morgen input wilt hebben dan kan het ook. Bel dan even mobiel op 06-28254452 Ronald
  12. Arjan, Zie je de energiemarkt als conservatief? Dan is de Windcentrale (7 miljoen door 5500 personen) een goed voorbeeld: https://www.windcentrale.nl/ Qolors (kleding) is ook een mooi voorbeeld. 55.000 euro van 105 investeerders: http://www.crowdaboutnow.com/CrowdAboutNow/company/1/Qolors Anders zou je op sites als crowdaboutnow.com (leningen), Symbid.com (investeringen) of voordekunst.nl (rewards voor kunst en cultuur) kunnen kijken of er ondernemers tussen zitten die je aanspreken. Kun je hier iets mee? Ronald
  13. Beste avbwriting (wat is je naam?), Er zijn in Nederland enkele honderden personen die via crowdfunding financiering hebben opgehaald in de vorm van donaties, leningen of investeringen. Wat voor type persoon/project zoek je? Wat is de achtergrond van je artikel?

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept