Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Beste Niels, Welkom op HL, echter... Het is met deze vier tegenstrijdige zinnetjes echt onbegonnen werk om jou goed te adviseren. Als je om te beginnen al niet weet hoe je aan zakelijke leads kunt komen, hoe wil je dan een callcenter beginnen? Wat heb je zelf al aan onderzoek gedaan?
  3. Ik wil graag een callcenter beginnen. Ik wol energie verkopen. Hoe kom ik aan zakelijke leads? En wat kost het?
  4. DHL en UPS hebben ook (een beperkt aantaal) expediteur diensten, zo regelen ze o.a. de correcte invoer voor je producten. Bij een koeriersdienst zou je kunnen denken dat een expediteur dingen voor je regelt. Expediteurs regelen doorgaans het transport, dus in jouw voorbeeld afhalen bij de deur tot afhalen aan de deur. Een ander verhaal wordt het als je een container moet laten transporteren. Als dat voorkomt bij mij gebruik ik een expediteur, deze regelt dan dat er een vrachtwagen met een lege container naar de verzender gaat, en dat deze daar voldoende tijd blijft staan om te kunnen laden, vervolgens wordt de container dan weer opgehaald en b.v. naar een haven gebracht, waar hij op een schip naar Nederland komt. In Nederland wordt de container ingevoerd, en wordt de container weer met een vrachtwagen voor de deur afgeleverd, waarbij er voldoende tijd is om te lossen, de lege container wordt weer opgepikt. Al dit soort werkzaamheden worden door een expediteur gedaan, behoorlijk breed dus, want ze regelen aan de andere kant van de wereld een vrachtwagen, huur van een container, opslag op de haven tot het schip komt, transport per schip, enz. Ze doen dit ook nog eens heel efficient, zodat alles uitbesteden aan een expediteur echt de moeite waard is. Bij een container kan je ook laten transporteren naar een haven van vertrek of haven van aankomst en de rest zelf regelen, als je dit incidenteel doet, zou ik altijd een expediteur gebruiken, veel gemak voor weinig geld. Voor het volume / bedrag wat je nu heb zou ik dus nu DHL of UPS gebruiken. Vaak hebben ze in China betere tarieven, dus als het bij mij van toepassing is vraag ik de fabrikant om te leveren en te verzenden met DHL of UPS, eigenlijk zoals ze je zelf aangeboden wordt. Zelf ben ik nooit wat kwijt geraakt met UPS of DHL, en ben ook nog nooit bedonderd door een Chinese leverancier. Omdat ik mijn gevallen die risico's draagbaar vind, draag ik die risico's zelf en neem ik geen verzekeringen af. Dat is natuurlijk geen garantie dat het nooit fout gaat, maar als het fout gaat heb je in mijn geval dan, ook geld bespaard door niet te verzekeren. Het is mijn inziens net als met iedere verzekering, afwegen of je het risico zelf wilt en kunt dragen, zo ja geen verzekering nemen, zo nee, dan (passende!) verzekering afsluiten.
  5. Jessek bedankt voor je reactie. Dus als ik het goed begrijp zit het verschil tussen koeriersdienst en expediteur hem er uitsluitend in dat de producten tijdens het ophalen bij de leverancier gecontroleerd kunnen worden? En op het moment dat er iets fout gaat, dan neem ik aan dat het contact met een expediteur gemakkelijker gaat dan met een groot koeriersbedrijf. Wat betreft de verzekering, ik heb uitgezocht wat er wel- en niet verzekerd wordt. Daar verwacht ik dus geen verrassingen mocht het fout gaan. Ik ga de komende dagen nog contact zoeken met wat leveranciers, maar als het bedrag dat zij vragen niet dichter in de buurt komt van de €600,- dan ga ik waarschijnlijk UPS kiezen. Ik houd jullie op de hoogte.
  6. Lees de licentie nog eens door. Ik vrees dat daar staat dat je geen exacte kopie op een fysiek product mag verkopen, al is het wat onhandig geformuleerd.
  7. Goedenavond Roel J, Prinsrachid, TwaBla, Highio en Edo van Santen, Hartelijk dank voor jullie uitgebreide en informatieve berichten en de tijd die jullie ervoor nemen en de moeite die jullie er in stoppen, waardeer het onzettend veel. Ik ben zo blij met jullie allen:) Misschien is het maar beter ook dat mijn vorige bericht met "plan van aanpak" niet doorkwam, wie zal het zeggen. Niet dat ik een nieuwe iets ontdekt had maar ja.. Ik heb in ieder geval en dat is dankzij jullie en de vorige leden boven :), een uitgewerkte versie van mijn doel helder voor ogen nu. Ik ga al met jullie tips, adviezen en verwijzingen aan de slag, ik hoop dat ik deze zomervakantie al een stap heb gemaakt richting winkels, markten, viswinkels, toko's, slagerijen etc. Ik woon in Den Haag, vlakbij het centrum en de Haagsche Markt. Er zijn zouden voldoende kopers moeten zijn, maar ik moet ze zien te enthousiasmeren voor mijn product, welke ik dankzij jullie hoop te realiseren deze zomer. Ik ben erg sociaal en ken veel winkeliers, ook heb ik een kookgroep met 5.500 leden en counting. Ik kan daar tezijnertijd ook mijn product promoten ed. Ik zal tussendoor jullie op de hoogte houden van mijn stappen die ik doormaak. Het kan zijn dat hdt even duurt, want ik ben net gescheiden en met 4 kleintjes deze zomer... Plus ook op zoek naar een woning. Ik wil echt uit deze situatie komen een keer.. Heel erg bedankt nogmaals voor alles, jullie allen zijn mijn steun in de rug. Voor jullie is het miss weinig, maar voor mij is het een zee van steun ⚘⚘⚘ Mooie avond toegewenst allen
  8. Beste, Met ons bedrijf verkopen wij gebrande koffiebonen aan particulieren en een bedrijf in belgië. Dit doen wij via Bol.com, via eigen website en direct. Nu wees iemand ons erop dat er Accijns betaald moeten worden op koffie verkocht in België. Nu kan ik hier helaas weinig informatie over vinden. Daarom hoop ik dat jullie onderstaande vragen kunnen beantwoorden: Zijn wij verplicht om deze Accijns te betalen? Geldt dat zowel voor verkoop aan particulieren als verkoop aan bedrijven? Waar en hoe kunnen wij deze Accijns betalen mocht dit nodig zijn? Bij voorbaat dank!
  9. Kijk ook naar wat je verzekering dekt, "een" verzekering dekt wellicht niet wat jij wel onder een verzekering verwacht. Ook zijn door Corona bepaalde dekkingen uitgesloten, zo zag ik dat UPS zijn geld-terug-garantie of UPS-Service garantie opgeschort heeft. Er zijn veel bedrijven die EXW misbruiken als zijnde exclusief transport - waarbij ze vervolgens het transport apart aanbieden bij kleine order, zoals die aan het bedrag te zien die bij jouw. Het is niet dat je zo'n volume koopt dat je het met een container shipped. Dit gaat dan nog in een aantal dozen met UPS / DHL etc. Weet ook wat je verwacht van de controle ter plaatsen en wat je wel of niet krijgt. Wordt er gekeken of de verpakkingsdozen heel zijn, die individuele doosjes, of wil je dat ze het product op werking testen in steekproef, of allemaal. Voor alle varianten kun je wel mensen vinden, de vraag is hoe betrouwbaar ze dat doen, en of dat is wat je wilt? Zelf vind ik het risico bij dit soort bedragen en risico wat ik kan dragen, uiteraard moet je dat voor jezelf bepalen, of het een risico is wat je wilt en kunt dragen, en of dat je dat op een andere manier het risico beperkt, en of die meerprijs de moeite waard is. Zelf zo ik eerder geneigd zijn om je order kleiner te maken als je het risico niet kunt of wilt lopen.
  10. Wat zal er morgen beweerd worden... Ik observeer slechts dat het aantal fabrikanten, merkeigenaars, groothandels dat aan directe verkoop doet (al dan niet via platforms) enorm is toegenomen. Dus in praktijk vindt die rolverwisseling volop plaats. En inderdaad: dat gaat gepaard met geruzie. Zeker in mode. Maar daar legt de klassieke voortbrengingsketen (fabrikant-groothandel-detailhandel) het al decennia af tegen verticaal geïntegreerden. Dat heeft trouwens niet zoveel met dit topic te maken.
  11. Goh, jammer. Desalniettemin zijn die vijf varianten van marktonderzoek ook voor andere markten geldig. Bij boekwinkeltjes is wel wat te vinden.
  12. Bedankt voor de uitzetting, dit helpt mij natuurlijk verder. Ik ben natuurlijk niet van plan om actief te zijn in de brouwerij branche, ik gebruikte dit louter als voorbeeld. Zou je mij misschien een boek of handboek of andere lectuur kunnen aanraden die wat dieper gaat over dit onderwerp?
  13. Kent u enige lectuur over dit onderwerp dat hier dieper op ingaat?
  14. Hallo, Ik heb een vraag over het gebruik van pixabay content op t-shirts die ik wil gaan verkopen. Op de site van pixabay staat dat dit mag onder bepaalde voorwaarden. Maar ik ben even benieuwd of er mensen op dit platform zijn die hier meer van weten en of het ook echt mag in Nederland? Alvast bedankt!
  15. Ondernemers zijn 27% vaker single: zelf erkennen zij dat zij meer moeite hebben met het krijgen/houden van een relatie door hun focus op hun bedrijf. Ook zegt meer dan 90% dat zij een andere belevingswereld en mindset hebben dan niet-ondernemers. Onder andere deze zaken blijken uit een groot onderzoek van juni 2020. Ok, ik ben een datingsite voor ondernemers begonnen. 100% KvK-controle aan de voorkant en bepaalde KvK-info wordt ook "vastgezet" op de profielen: op mijn site staan geen onwaarheden over je leeftijd, je woonplaats, wat je doet etc. Een echt eerlijke en serieuze datingsite voor een daadwerkelijk afgesloten doelgroep is uniek in Nederland. En dan nog wel voor een doelgroep die het aantoonbaar moeilijker heeft met het vinden en behouden van een relatie. Alle seinen staan op groen, zou je zeggen! We zijn vorige week live gegaan, en ik heb nu ca. 100 leden. De reacties van de mensen die ervan horen zijn vrijwel zonder uitzondering super positief. Maar dat is precies mijn probleem: ik moet zorgen dat ondernemers er eerst van gaan HOREN. Wie heeft er ideeën over hoe ik "onze" doelgroep (ondernemers dus) effectief op de hoogte kan brengen van het bestaan van mijn nieuwe datingsite? Ik ben wel klaar met posten op LinkedIn en andere social media. Dat heeft een max. Er moeten toch andere manieren zijn om ondernemers te informeren? Ik ben blij met alle input en hulp!
  16. Bert, nog bedankt voor je antwoord. Ik heb mezelf inmiddels beter verdiept in de incoterms. Ik heb verschillende expediteurs benaderd en gevraagd wat het verzenden van de pakketten mij gaat kosten. Niet alle expediteurs hadden de juiste diploma's om producten met batterijen te versturen, en het was niet mogelijk om bij alle expediteurs direct een eenmalige transportverzekering af te sluiten. Als ik de pakketten verzend via UPS, dan betaal ik hier inclusief verzekering ongeveer €600,- voor (excl. btw). Als ik een expediteur inschakel, dan kost het me minimaal €800,- inclusief verzekering (excl. btw). Om een indicatie te geven, de waarde van de pakketten samen is ongeveer €2850,-. Nu is mijn laatste vraag, heb ik wel echt een expediteur nodig, of volstaat een koeriersdienst in mijn geval? Is het prijsverschil van €200,- te rechtvaardigen? Gezien de reputatie van de leverancier en de positieve kwaliteitscontroles (door TÜV), acht ik het niet nodig om tijdens het ophalen van de pakketten te controleren op manco's of beschadiging. Als ik even een snelle rekensom maak: 200/2850*100%, dan loont het pas bij meer dan 7% defecten om een expediteur in te schakelen die bij het ophalen een controle uitvoert. Of ik moet natuurlijk iets over het hoofd zien.
  17. Beste forum leden Goedendag beste leden, ik ben mike, ben 19 jaar en heb 1.5 jaar een eigen bedrijf. Begin deze maand zat ik in de kroeg en zat wat te babbelen met bekende mensen waar plotsling een geweldig idee ontstond bij mijzelf. Ik ga regelmatig naar festivals (momenteel niet natuurlijk) en kreeg een super goed idee wat betreft een app voor festivals en kroegen. Nu heb ik al wat marktonderzoek gedaan naar zo’n app en weet dat er al iets bestaat in de vorm van de app maar nog niet zo uitgebreid als ik het in mijn hoofd heb. Nu is mijn vraag, mag je een app maken die voor een gedeelte al bestaat maar je wilt een eigen app ontwikkelen die uitgebreider en makkelijker is. Met vriendelijke groet, mike
  18. Er komen wel meer woorden uit het latijn. Fabrica komt van fabriceren: maken. Er zal best grootschalige productie geweest zijn onder de Romeinen, maar geen seriematige productie die sinds anderhalve eeuw in fabrieken gebeurt (met hulp van stoommachines). Nou maken we er een academische kwestie van. Maak maar een flowchart van de waardeketen. Groothandels en detailhandels hadden ooit een rol in de distributieketen, maar de fysieke distributie loopt nu via fulfilmentcenters van Amazon waar je als leverancier ruimte huurt. Dan hebben groothandel en detailhandel geen toegevoegde waarde meer, en kan de merkeigenaar zijn suppliers opdracht geven om direct naar de DC's van Amazon, Bol of Zalando te verschepen. Dat lange traject via groothandel en detailhandel had sowieso z'n beste tijd gehad, want er staan overal buffervoorraden die tot permanente ausverkauf leiden. Wet van aflopende toegevoegde waarde: dan word je uitgeschakeld.
  19. Ja hoor, dan kan ... de buitenlandse btw wordt dan geboekt als kosten.
  20. Mike19

    app maker gezocht

    goedenmiddag beste forum leden, ik ben opzoek naar een app maker voor een bepaald onderwerp, ikzelf ben 19 jaar en heb sinds mijn 18de een eigen sloopbedrijf. ik kreeg begin deze maand een idee voor een app, het bestaat al wel maar ik wil het graag uitgebreider en makkelijker maken voor de mensen. het is overigens een app die goed is voor het milieu, klanten en ondernemers, 3 vliegen in 1 klap. nu is mijn vraag of ik in contact kan komen met een betrouwbare app maker die met mij naar de mogelijkhijden wilt kijken. heeft u vragen, stel ze alstublieft. met vriendelijke groet, mike.
  21. Minder omslachtig en ook onzuiver; kan de laptop niet geboekt worden voor het gehele bedrag inclusief Belgische BTW? Dus alsof er in het geheel geen BTW betaald is, maar het bedrag dat betaald is als kosten boeken (inclusief het Belgische BTW deel). Hiermee drukt de volledige aanschafwaarde op de kosten. Dan vervolgens deze btw niet terugvragen in België. Dit scheelt een hoop werk, terwijl het financiële verlies mee valt. Of is deze constructie niet toegestaan?
  22. Ik zie eerlijk gezegd alleen maar platformen waarbij de klant aan het platform betaalt en het platform de aanbieder betaalt. Heb jij voorbeelden van de andere situatie? Jij verricht in deze situatie als platform twee diensten: 1. Je neemt betalingen in ontvangst voor de aanbieder. In wezen doe je niet meer dan doorsluizen. Dat levert net zo min een dienstverband op als dat jij in dienst van je bank bent (of andersom). Hier reken je ook geen btw over. 2. Je biedt aanbieders de mogelijkheid om jouw platform te gebruiken. Hier reken je een commissie over. Over die commissie reken je btw (in NL althans). Het is gebruikelijk in zo'n geval dat het platform een factuur naar de aanbieder stuurt, waarop e.e.a. verrekend wordt. Die aanbieder komt dan weer naar Higher Level om te vragen hoe dat in de boekhouding moet worden opgenomen. :-) Wat ik ook veel op platformen zie (door de vragen van anderen op HL) is dat betalingen aan aanbieders worden opgespaard tot eens per week of zo. Vermoedelijk om de kosten van betalingen te minimeren. Ik weet niet of dat ook bij (dure?) diensten zo werkt. Jij bent de leverancier van de aanbieders. Het is hoogst onwaarschijnlijk dat je daardoor in loondienst van die aanbieders komt, al is het maar omdat de manier waarop jij je werk doet op geen enkele manier door de aanbieders wordt beïnvloed. Alleen als jij de adviseurs instrueert over hoe zij hun werk moeten doen, zouden zij als in loondienst van jou gezien kunnen worden. Dus de vraag is misschien, wie gaat zich hoeveel met wie bemoeien?
  23. StevenK

    BTW Auto

    Dan moet je BTW afdragen over de verkoop. Eerst uitzoeken hoeveel BPM er nog op zat, dat trek je van de 18000 af. Stel dat de BPM nog 1800 is, dan reken je 18000 - 1800 = 16200. Dan 16200 / 1,21 * ,21 = 2811,57 wat je aan BTW af moet dragen.
  24. AB24

    BTW Auto

    Vergeten erbij te vermelden auto heb ik gekocht in Duitsland. Ik heb een factuur ontvangen Inter comunitaire levering 15.000 netto. Echter gaat het hier om een BTW voertuig BPM heb ik betaald om Nederlandse kentekens te kunnen krijgen
  1. Load more activity
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept