Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Afgelopen uur
  2. Vandaag
  3. Ik hoop dat ik mijn oproep hier mag plaatsen, want ik ben op zoek naar iemand met Instagram en Facebook ervaring om samen mijn pagina's aan te pakken en goed in te richten. Dat hoeft niet gratis maar ik heb ook zeker geen hoge budgetten hiervoor. Eigenlijk moet het iemand zijn die er ook zelf lol aan beleeft om mij te helpen, dat is namelijk ook hoe ik mijn bedrijfje ben begonnen. Ik wil niet perse heel veel thee verkopen maar meer de allerbeste thee. Wie o Wie kent iemand? Alvast heel veel dank voor jullie meedenken.
  4. Gisteren
  5. Welkom op HL Wellicht vind je HIER de antwoorden die je zoekt?
  6. Goedendag, Ik heb een vraag waar ik maar niet het antwoord op weet. Misschien een domme vraag en dat sommige direct het antwoord weten maar voor mij is het een web aan regels etc. Mijn vraag is het volgende als ik tweede hands auto's importeer zonder btw. Moet ik dan de btw betalen bij het invoeren,of btw betalen over de winst die ik erop maak. O ja de auto's koop ik op de veiling ex lease dan. Dus val ik dan in de marge regeling omdat ik in tweedehands goederen handel? Ik ben zelf nog niet begonnen maar als ik ook nog btw moet betalen bij import wordt het heel karrig met de winstmarge. En twijfel ik of het wel wil doen. Alvast bedankt voor jullie reactie. Mvg, Gunnar
  7. zeker. Er moet dus een AvA zijn geweest om de bezoldiging vast te stellen. Dat kan eventueel buiten een formele vergadering om MITS alle aandeelhouders daarmee hebben ingestemd. Daar is hier geen sprake van, zodat je dan inderdaad bij de waardering hiermee rekening kunt houden. Zie punt van StevenK
  8. Als je Aleita kunt helpen, stuur dan een PM
  9. Dit is altijd buiten de AvA om gebeurd en ben hier nooit van op de hoogte gesteld. In onze oprichtingsnotulen staat het volgende: Bestuur: De bezoldiging en de verdere arbeidsvoorwaarden worden voor iedere bestuurder afzonderlijk vastgesteld door de algemene vergadering. Besluitvorming buiten de algemene vergadering Besluitvorming van aandeelhouders kan op andere wijze dan in een vergadering geschieden, mits alle vergadergerechtigden met deze wijze van besluitvorming schriftelijk of langs elektronische weg hebben ingestemd Is dit relevant? Dank!
  10. Bedankt voor de reactie, ik snap de redenatie en neem je laatste punt mee.
  11. Google? Elke accountant kan dit. Ik zou er één zoeken bij jou in de buurt. Je zou ze ook hier kunnen publiceren en wellicht dat anderen hun licht hier op kunnen laten schijnen.
  12. Goede dag, weet iemand van een accountant die ik kan contacteren om de financiële projecties voor mijn VOF te controleren? Het is nog steeds deel uit van mijn aanvraag voor verblijfsvergunning voor zelfvoorzieningen
  13. Dank je -- met zo'n gigantische internationale bedrijf is het verwarrend! Heel fijn dat je meeleeft/luistert, merci!
  14. Ik vond het lastig de juiste rubriek te kiezen, ik hoop dat ik het goed heb gedaan. Wij hebben als echtpaar een VOF van waaruit wij een winkel runnen. In het verleden deze wij dat samen maar in de loop der jaren is dit steeds meer op mijn schouders gekomen en heeft mijn partner zelfs een eigen baan in loondienst elders. Nu wil ik graag de VOF omzetten in een eenmanszaak op mijn naam omdat: 1. Het nut van de VOF bestaat niet meer. 2. Er valt geen of zeer weinig fiscaal voordeel te bereiken. 3. Wil administratie en belastingaangifte vereenvoudigen. En, belangrijk. Ik wil de aansprakelijkheid van het huurcontract beperken. Mocht mij iets overkomen/ overlijden wil ik dat we niet met een huurcontract blijven zitten. Contract staat nu op naam VOF. Als ik omzet naar eenmanszaak dan moet ik de verhuurder vragen om een nieuw huurcontract denk ik? Moet een verhuurder hieraan meewerken? Ik heb bij de KVK uitgevonden dat ik voor de omzetting 2 formulieren moet invullen. Ik begrijp dat ik de omzetting met terugwerkende kracht met 1/1/2024 kan doen, toch? Ik krijg dan nieuw btw nummer en loonheffings nummer en als eea snel geregeld is kan ik de eerste kwartaal aangifte btw al op het nieuwe nummer doen. Pas later in het jaar personeel in dienst dus dat kan tegen die tijd op het nieuwe nummer. Verder zal ik waarschijnlijk onze bank moeten informeren vanwege de zakelijke rekening ( geen kredieten). Leveranciers zijn er slechts enkelen ( ook zonder kredieten) , moet ik die ook informeren? Zie ik iets over het hoofd? Moet ik meer regelen? Is het niet zo eenvoudig als ik mij voorstel en hier beschrijf? Alvast bedankt voor jullie input en adviezen.
  15. Dat is helaas het stomme aan ons systeem met heffingskortingen. Ondanks dat je het verlies kunt aftrekken van een positief inkomen, blijft het zonder gevolgen omdat je over dat positieve inkomen door de heffingskortingen toch al geen belasting had betaald
  16. "En dan had zij dus 1000,- minder van de werkgever overgemaakt gekregen en straks dus 1000,- van de bel.dienst gekregen... Dat noemt men: "lood om oud ijzer". Bedankt. Ja dat begrijp ik.. Gaat me er ook meer om of ik het verlies dan nog kan verrekenen met komende of voorgaande jaren. Ik snap namelijk niet hoe dit in zijn werk gaat, omdat het nu wel verrekend is met een positief inkomen uit werk, maar ik er verder geen voordeel aan heb.
  17. Afgelopen week
  18. En soms kan je ook mee te maken krijgen dat "gewone uitgaven" (zoals onderhoud, misschien schilderwerk e.d.) dermate hoog zijn in verhouding tot de normale, lopende, uitgaven zijn dat je dat ook - hoewel het misschien op zich niet echt een 'investering' zoals in een bedrijfsmiddel is - over meerdere jaren hoort te verspreiden. Dan wordt het dus een soort 'vooruitbetaling' (een overlopende activum) die je uitsmeert over meerdere jaren. Dat is een beetje afhankelijk van de situatie. Geen "harde regel" dus.
  19. Schilderwerk is onderhoud en op zichzelf niet verkoopbaar als het eenmaal aangebracht is. De muur in bladgoud bedekken zal dan wel weer een investering zijn. Soms is de grens vaag, maar in de meeste gevallen geldt dat als het voorafgegaan wordt door het woord "onderhoud" of "herstel" dat het dan kosten zijn
  20. Joost, een beetje schilderwerk gaat toch ook wel 5+ jaar mee (binnen wellicht wel 10+)? Ik snap dat dat eindig is, maar ook een keuken is na verloop van tijd aan vervanging toe. Wellicht kan je iets toelichten over waar dan de grens zou liggen?
  21. Kosten zijn de regel uitgaven met een eenmalig nut wat niet op zichzelf te verkopen valt (zoals schilderen of reclamestickers)). Investeringen (hier huurdersbelang) zijn investeringen in tastbare zaken die langer dan 1 jaar meegaan, zoals een nieuwe keuken of vloeren
  22. En dan had zij dus 1000,- minder van de werkgever overgemaakt gekregen en straks dus 1000,- van de bel.dienst gekregen... Dat noemt men: "lood om oud ijzer".
  23. Je kunt ook nog onderzoeken of er een mogelijkheid is om met de huidige eigenaar een overeenkomst te sluiten om een deel te lenen en dus later af te betalen.
  24. Wanneer is er sprake van huurdersinvesteringen en wanneer onderhoudskosten? Ik huur een pand en heb daarvoor de volgende kosten gemaakt: - Schilder - Nieuwe keuken - Nieuwe vloeren - Raamstickers en behang met bedrijfslogo Wat zijn kosten en wat moet ik activeren als huurdersinvestering?
  25. Dat klopt, bedankt. Ga ik dat verder uitzoeken. 👍
  26. Mijn vriendin (fiscaal partner) is ruim twee jaar geleden een eigen onderneming gestart en heeft vorig jaar voor het eerst inkomsten gegenereerd hiermee. Ik wil inkomsten belasting aangifte doen voor 2023, maar had een heel andere resultaat verwacht, in de zin van een veel hogere teruggaven. Ze heeft namelijk een negatieve winstberekening / verlies uit onderneming van ongeveer -5000 euro. Met name door de hoge aanloopkosten die ze heeft gehad in de jaren voorafgaand. Ze heeft verder dit als loon uit werk. Loon 20.548 Loonheffing 702 Arbeidskorting 2968. Ze heeft, al jaren overigens, loonheffingskorting toegepast. Door verlies uit onderneming van bovengenoemde 5000 euro komt ze uit op ongeveer 16.000 euro totaal box 1 uit Werk. Nu krijgt ze ‘maar'; 702 euro terug. Dit komt natuurlijk overeen met de loonheffing. Is het dan niet zo verstandig geweest dat ze loonheffingskorting toepast? Als ik als test de loonheffing met 1000 euro verhoog, dan krijgt ze namelijk 1702 euro terug. En hoe moet ik dit dan verder interpreteren; Kan ik dit verlies nog wel ergens mee verrekenen met vorige of komende jaren? In de zin van het is nu wel verrekend met een positief inkomen in box 1 natuurlijk, alleen hebben we hier nu geen voordeel aan.
  27. Het gaat dus alleen om het gefinancierd te krijgen? Je zou voor de 350k een crowdfunding kunnen overwegen... dat geeft ook wel een indicatie van de haalbaarheid...
  28. De investeerder heb ik per jaar minimaal 40000 te bieden. Dit is op basis van 50% bezetting. Maar mijn intensie is wel om meer bezetting te hebben. In onderling overleg wil ik daar wel verder over praten
  29. Zoals Joost al zegt: als jouw salaris niet voldoet aan de gebruikelijk loon regels, dat betekent dat enkel dat de BV die werkgever is meer loonbelasting af moet dragen, niet dat je recht hebt op meer vergoeding. Als de verhogingen die de andere bestuurders hebben gekregen niet in het belang van de onderneming zijn, kun je daartegen ageren, maar ook dat levert jou niet een hogere vergoeding op. Hooguit zou je je op het standpunt kunnen stellen dat de waarder van jouw aandelen bepaald moet worden op basis van de situatie dat hun vergoeding niet verhoogd was.
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.