Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Het gaat mij er inderdaad ook om dat het netjes gebeurt. De computer sta nagenoeg alleen aan als ik zakelijk bezig ben. Het kan natuurlijk zijn dat ik een keer een privémail lees. 10% privégebruik is naar mijn idee een ruime inschatting omdat de computer nagenoeg alleen aanstaat als ik bezig ben met zakelijke projecten. Privé en zakelijk zijn zelfs fysiek gescheiden (twee computers). Ik vroeg mij daarom af of het verdedigbaar is om uit te gaan van 100% zakelijk. De vraag van hoe de fiscus er naar kijkt, had ik gesteld omdat ik, jaren geleden, in mijn studententijd, een computer voor 100% had afgetrokken voor de studiekosten. Destijds had ik daar een gesprek over met een belastingconsulent en die zei dat zij in ieder geval uitgaan van 20% privégebruik. Ik vroeg mij daarom af of er in dit geval ook een regel zou bestaan waarin lag vastgelegd dat er in ieder geval wordt uitgegaan van een vast percentage privégebruik.
  3. Today
  4. De huidige website biedt zonder inloggen of inlogmogelijkheid geen enkele identiteits- of contactinformatie en over de algemene voorwaarden van 'Voordeelpartner' heb ik op dit moment geen mening. Zie bijlage. Zou een verplicht 'Impressum' naar Duits voorbeeld ook niet aardig zijn voor Nederland? Voordeelpartner.com, reageer hier eens!? Op de website van Graydon.nl word je of worden jullie bijvoorbeeld benoemd of bestempeld als oplichter met agressieve colportage als (kennelijke) handelswijze (op basis van in totaal twee beoordelingen)!? Groet, Highio Algemene-voorwaarden-voordeelpartner.pdf
  5. De 'status' van beide rekeningen maakt niet uit als deze voor zakelijk transacties gebruikt worden. Alsdan ben je verplicht om beide rekeningen in de administratie op te nemen.
  6. Luister die opname eens af. Staat er niks op de factuur? Waar ben je lid van geworden? Dat zal toch benoemd moeten worden. Van een club? Of betreft het een abonnement? Het klinkt allemaal als een bij elkaar geraapt zootje. Dan is het risico op een dagvaarding niet zo groot. Maar als dat risico aanwezig is, kun je niet zo argeloos reageren.
  7. Er is inderdaad geen activatie, je ontvangt een inlog en wachtwoord. Er wordt wat dat betreft niets 'geconsumeerd' maar er wordt een 'lidmaatschap' gefactureerd. Heeft zoiets een legale basis
  8. Anne1989, heb je dan 500 EURO betaald voor een registratie of account om commerciële aanbiedingen te mogen ontvangen? Ik volg dit even niet meer. Of heb je dat niet betaald, maar heb je hiervoor slechts een factuur ontvangen? Mijn vraag blijft dan wat hier de juridische basis voor is, want ik zie vooralsnog geen prestatie of is dat de acceptatie of activering van een inschrijving? Groet, Highio
  9. Wat wordt hier precies verstaan onder 'onderlinge rekeningen'? Zijn dat twee zakelijke rekeningen van één onderneming? Of is dat een privé en een zakelijke rekening? Mij is of wordt dat in het geheel of in de context van dit topic niet duidelijk. Groet, Highio
  10. @WimJ. Dat jij een ZZP-er bent en dat een ZZP-er geen erkende rechtspersoon is wil niet zeggen dat jijzelf geen rechtspersoonlijkheid hebt. Lees verder...
  11. Maar deze algemene voorwaarden lijken van toepassing op rechtspersonen. Ze zijn (volgens mij) dus niet van toepassingen op ZZPers.
  12. En als je dan toch bezig ben, open even een andere rekening om eea. te scheiden. Dit kan een privé rekening zijn zoals de gratis MoneYou Go. Dat is zo gedaan en je maakt het jezelf wat makkelijker.
  13. Ik denk dat ik hiermee aan de slag ga, dat lijkt mij het meest praktisch. Voor het ondernemersvermogen begin ik op 0 en start met de toevoeging van een privé storting. Het aantal mutaties is te overzien, en dan heb ik het maar een keer gedaan. Veel dank voor het meedenken.
  14. Dat is is net zo'n slecht idee als een winst en verliesrekening gebruiken. Een van de kernpunten bij een controle is of het banksaldo en de transacties overeenkomen met de door de bank verstrekte afschriften. op 1 grootboekrekening 2 bankrekeningen bijhouden is net zoiets als zelf op een inkoop of verkoop factuur even de bedragen doorstrepen. dat doe je ook niet.
  15. Seminar Goede start met de Belastingdienst (vanavond: Breda (U kunt zich niet meer aanmelden)) en het aanvragen van uitstel voor belastingaangifte lijkt me voor dit moment ook een aardig advies afhankelijk van het aantal mutaties in jouw zakelijke administratie. Staan die '61' bijeenkomsten al op de HL-kalender? Groet, Highio
  16. Nou je zou wel een balansrekening moeten nemen, anders wordt het een zooitje :). Misschien "kas" ofzo? Wat je ook zou kunnen doen: beide bankrekeningen op dezelfde rekening bijhouden, en de splitsing buiten het pakket om zelf bijhouden. Een eigen excel sheetje dus.
  17. Het startbedrag is altijd €0. Daarna kun je privé stortingen doen. Maar omdat je nog geen zakelijke rekening had zou je dus elke zakelijke uitgave als privé storting zien (en elke zakelijke opbrengst als privé opname). Nee, je moet niets 'fictief' doen. Uitgave die je dus privé hebt gedaan voor de zaak zijn stortingen.
  18. Begin gewoon op 0 dat is echt het eenvoudigst. NOOIT, NEVER EVER zet je op een fiscale aangifte fictieve bedragen. dus nee niet maar even 5000 invullen. De kosten die je prive betaald hebt voor de start van je onderneming en boek je dan gewoon als kosten in de startmaand met als tegenrekening op de balans een prive storting, dat is voor een kleine zzp onderneming echt prima. niet onnodig moeilijk maken. Het is niet verplicht om een openingsbalans met getallen te hebben. daarbij 0 is ook een getal..
  19. wat doe je met die 2e bankrekening? want de gratis sheet (genoemd in andere topic) die jij gebruikt is totaal ongeschikt voor een tweede bankrekening, ook niet als je een andere rekening misbruikt.. omdat het banksaldo niet bepaald wordt door een bankboek maar door een saldo van verkoopfacturen en inkoopfacturen met de markering betaald per bank. er is dus geen andere manier om die andere rekening goed in je boekhouding te krijgen.
  20. Dank jullie allemaal voor de reactie. Het openen van een zakelijke rekening is natuurlijk het gemakkelijkst om privé en zaak te scheiden. En dat ga ik ook doen. Maar op dit moment moet ik mijn belastingformulier als ondernemer invullen. Dat gaat over het jaar 2018. Het jaar dat ik ben begonnen met mijn bedrijf. Volgens de check ben ik ondernemer voor de belastingdienst, dus ik moet aangifte doen en kan niet volstaan met 'overige inkomsten'. Ik snap dat het ondernemersvermogen "het ondernemingsvermogen blijkt uit de W&V-rekening en de Activa/Passiva van de onderneming" is. Dat kan ik ook uitrekenen. Maar wat is het startbedrag? Het bedrag waarmee ik begon, toen er nog geen verlies/winst was? Toen ik in 2018 begon had ik een spaarrekening, en nog wat inkomsten uit ander werk waarmee ik gemaakte kosten kon betalen, zonder dat daar omzet tegenover stond. Zou ik dat bedrag kunnen aanmerken als ondernemersvermogen per 15-1-18 (startdatum bedrijf) voor de belastingdienst? Of kan ik een fictief bedrag nemen, bijvoorbeeld 5.000?
  21. zoiets: geld overgemaakt: Saldo 'relatiegeschenken' is toegenomen. btw betaald: Saldo 'relatiegeschenken' is afgenomen. 🙂 en dan kan ik het saldo van de andere bankrekening aflezen op het winst en verlies tabblad bij relatiegeschenken?
  22. Dat wil niet per definitie zeggen dat zij ook startende ondernemers zijn ... vandaar 'onder voorwaarden'. Fiscaal gezien is 1+1 zelden gelijk aan 2.
  23. Een koper van een appartementsrecht is altijd van rechtswege, dus automatisch en verplicht, lid van een VvE.
  24. Klopt ... het is slechts een bevestiging mijnerzijds.
  25. Misschien kun je een andere grootboekrekening die je toch niet gebruikt "misbruiken"?
  26. De familie hebben ook al persoonlijke holdings. Dus totaal 4 pers. holdings en daaronder B en C. Alleen de familie bezit momenteel 0%. Mijn pers. Holding bezit 100% van B en daarmee dus ook C. Maar we hadden al iets laten opstellen bij de notaris dat de familie een optie zou hebben om in te kopen of te krijgen B (weet ik momenteel even niet zeker). Dus we hebben ons er voorbereid. Dus deze bv’s zijn al opgericht en met begeleiding. De notaris heeft er advies bij gegeven en een fiscalist. Vraag 5 is nieuw, nog niet advies over ingewonnen. Vraag 4 lijkt me toch wat complexer en 3 heb ik dus ook wat twijfels over.
  1. Load more activity

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept