Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. BTW is in wezen een nationale belasting die wordt geheven op "consumptie" van goederen en diensten in het betreffende land. En bedrijven kunnen alleen nationaal geheven BTW "terugvorderen" bij levering naar een andere EU-lidstaat of export. Waarna heel de heffing gewoon weer van voor af aan begint totdat de uiteindelijke consument in het betreffende land (landen die geen BTW kennen uitgezonderd) de BTW betaald heeft.
  3. Het ligt aan de precieze omstandigheden of dat zo is. Maar er moet wel iets te halen zijn.. helaas is de hulp er gefragmenteerd. Privé kan ze recht hebben op Tozo Levensonderhoud, dat is een bijstandsuitkering en alle andere inkomsten van haar of haar partner worden daarvan afgetrokken. Als er geen inkomsten zijn ontvangt een alleenstaande elke maand 1075 euro en een meerpersoonshuishouden 1539 euro. Deze uitkering vraag je aan bij je woongemeente of een grotere regiogemeente die de regeling uitvoert voor jou woongemeente. Voor de vaste bedrijfslasten kan zij
  4. TwaBla

    Teachleap Summit

    until
    At the 2021 Techleap.nl Summit, we will be addressing the current state of the Dutch startup ecosystem, and looking in-depth at the challenges of scaling businesses in the Netherlands. Through inspiring deep dives and talks with international scale icons and government leaders, we’ll tackle topics like access to capital, talent, technology, and markets. If you want to connect with some of the Netherlands’ most exciting scaleups, network with our brightest talent, or you just want to find out what the future holds, join us at the 2021 Techleap.nl Summit. Techleap is de opvolger van
  5. Event Title: Teachleap Summit Event Author: TwaBla Calendar: Agenda Event Date: 02-02-21 09:00 to 04-02-21 18:00 At the 2021 Techleap.nl Summit, we will be addressing the current state of the Dutch startup ecosystem, and looking in-depth at the challenges of scaling businesses in the Netherlands. Through inspiring deep dives and talks with international scale icons and government leaders, we’ll tackle topics like access to capital, talent, technology, and markets. If you want to connect with some of the Netherlands’ most exciting scaleups, network with our brightest talent,
  6. Een vriendin van mij is schoonheidsspecialiste en huurt een ruimte buitenshuis. Sinds half december moest zij haar salon sluiten. Nu geeft zij aan geen enkele steun te kunnen krijgen vanuit de overheid. Weet iemand of dat echt zo is? Ze heeft geen inkomen uit haar werk, moet wel alle vaste lasten van haar salon (huur, servicekosten, g/w/l etc) betalen en privé haar huis. Het kan toch niet zo zijn dat zij nergens recht op heeft?
  7. Omdat als jij als bedrijf btw moet betalen op de factuur uit Duitsland, jij die btw terug zou moeten vragen IN Duitsland (want daar is de btw afgedragen). Dan moet jij je dus ook in Duitsland (en alle andere landen waar je inkoopt) registreren (om die btw terug te kunnen krijgen). Hoe lijkt je dat? Handig? Nee. Vandaar dat er voor bedrijven binnen de EU een verleggingsregel is. Dan wordt de btw verlegd en betaal je de btw in Nederland via de btw aangifte, maar kun je, als je niet in de KOR zit, de btw ook gelijk weer aftrekken waardoor je per saldo geen btw betaald als bedrijf. Veel makkelijke
  8. Dat is het nut van een intracommunautaire levering: zo hoef je niet in ieder land waar je iets koopt bij die fiscus aangifte te doen en BTW terug te vorderen. Het hoge BTW tarief in Nederland is 21%, in Duitsland is dat 19%. Dat is het verschil waar Bert op doelt.
  9. Ja dat snap ik zelf ook wel. Dat is mijn punt niet. In Nederland betaalt iedereen BTW, maar kunnen bedrijven het naderhand terugvorderen. Wat ik me afvraag is waarom dezelfde werkwijze niet gehanteerd wordt voor intra-communautaire transacties. Dat snap ik even niet. Kun je dat toelichten? Dankje.
  10. Goedenavond allen, Op dit moment ben ik bezig met het inrichten van de bedrijfsinformatie voor mijn eerste, nieuwe onderneming. Ik betaal een aantal heffingen van de gemeente, o.a. rioolheffing en OZB. Waar moet dat ik dat in de administratie zetten en welke informatie moet er allemaal in staan? Ik meende ergens te lezen dat dit er ook in moest staan. Ik heb het nu gewoon onder uitgaven/afschrijvingen staan. Vriendelijke groet en alvast bedankt, Elias
  11. Bedoel je hiermee dubbele belasting? Als Nederlands ingezetene zal je worden belast naar je wereldinkomen inclusief je Belgische inkomstenbronnen, dus niet alleen toegepast op het Nederlandse deel. In België zal je ook worden belast. Vervolgens zijn er verschillende mogelijkheden om in Nederland gecompenseerd te worden voor de dubbele belasting via verrekening, vrijstelling of als kostenpost opnemen in de belastingaangifte. Je wordt er nooit beter van maar het zal de nadelen wel flink beperken. Het belastingverdrag tussen Nederland en België zegt het volgende over de dividendbetal
  12. De opheffing van de BV verloopt via de Kamer van Koophandel met een formulier 17a. De vereisten voor het verdere verloop van de opheffing staan op dat formulier vermeld. Vervolgstappen zijn onder meer een plan van verdeling dat ter inzage moet liggen, plaatsing van een advertentie in een nieuwsblad en na verloop van de termijnen opnieuw een formulier 17b aan de Kamer van Koophandel sturen. Voortzetten als eenmanszaak is op zich geen enkel probleem maar je zult wel voor de overgang van BV naar eenmanszaak een aantal zaken moeten regelen met de fiscus over de stille reserves.
  13. Ik ben opgeleid in tijden dat er nog sprake was van een plancyclus. Je maakt aan het einde van je boekjaar een plan voor het volgende jaar, liet diverse creatieven/bureaus voorstellen maken, kreeg okay op je budget en was het volgende jaar bezig om dat plan uit te voeren. Dan evalueer je en begin je weer aan een nieuw jaar. Daar kijk ik nu op terug als een tweedimensionale realiteit. Het is wel goed om op die manier ergens houvast te vinden, maar in je uitvoering is anno 2021 flexibiliteit veel belangrijker geworden. Je omgeving is immers veel fluïder dan die een generatie geleden
  14. En wat hebben je drie (marketing)collega's daarover te zeggen? Welke resultaten zien zij? Kunnen je marketing collega's daar een rol in spelen? En die marketing bureaus? Die zullen toch ook met enige structuur aan hun opdracht bij jullie zijn begonnen? Het klinkt alsof er € 50.000 in het kantoor van marketing is gegooid met als enige boodschap: "doe er wat leuks mee!" Marketing bureaus en je marketeers zouden toch goed in staat moeten zijn om (met jou) doelen op te stellen en te bedenken hoe jullie daar gaan komen. Die activiteiten moeten dan zo goed moge
  15. Als je doel is Offertes aanvragen dan kun je je doel direct halen. Maar ook offertes aanvragen is een middel en niet een doel. Ik neem aan dat je doel is om meer geld te verdienen, afgelopen jaar heb je blijkbaar veel geïnvesteerd in een veel sporen beleid, maar was het niet mogelijk om goed te meten. Ga dus stap voor stap te werk en bouw meetpunten in. Alle digitale verkeer is redelijk goed te meten, blijft dus over het niet-digitale verkeer. Ook sponsoring in de echte wereld is te meten als je dat op de goede manier inricht.
  16. Ik ben heb zelf beperkte marketing kennis maar we afgelopen jaar voor ca. € 50.000 aan marketing bureaus uitgegeven en 3 collegas hebben samen in totaal zo'n 3500 uur aan allerlei marketing activiteiten besteed. Vooral SEO, SEA, tekstschrijvers, Bloggers, winakties, Social Media, Website, sponsoring etc maar het is voor mij lastig te zien wat heeft nu goed gewerkt en wat nauwelijks. Dit jaar willen we dat veel kritischer en doelgerichter doen. Likes, google ranking, naambekendheid zijn geen doelen maar middelen. Doelen zijn offerte aanvragen of nog liever orders/omzet. En daar wil
  17. Wanneer Wehkamp of Blokker belt om in te kopen, zeg je JA. Maar als je zelf voorraad, fulfilment en retouren moet managen zeg je LIEVER NIET. Dat dilemma hebben meer leveranciers. Die komen soms naar voren en trekken zich soms weer terug. Zijn er nog geen VAF's: value-added fulfillers?
  18. Moet je het plan aan iemand anders laten zien? Heeft er iemand behoefte aan die schijnzekerheid? Op papier kun je van alles voorspellen, maar in praktijk zijn er eigenlijk veel te veel variabelen om dit goed te modelleren.
  19. Ook ik vind het een moeilijk te begrijpen vraag, terwijl marketing (-planning en -management) mijn vak is. Het komt op mij over alsof je een cake wilt bakken zonder warmte te willen gebruiken, maar warmte is wel een vereiste als je wilt bakken. Oftewel, je bepaalt een helder doel (ROI), dan kun je uitzoeken op welke manier je dat kunt realiseren om vervolgens te bepalen wat er zoal voor nodig is, bijvoorbeeld mensen, middelen en manieren van werken. Als de cake bijvoorbeeld bijna zwart uit de oven komt, is er wellicht iets niet goed met de tijd en/of de tem
  20. Nee, geldt niet voor campers. En bij verhuur geldt overigens ook het lage MRB tarief niet.
  21. Beste 'collega's', Ik ben bezig met een businessplan om een 'verhuur BV' te starten om 4x4 campers te gaan verhuren. Financiering hiervan doe ik vanuit privé aan de B.V. (lening), en in de B.V. wil ik dan de 4x4 camper(s) kopen (en mogelijk nog wat andere verhuur / advies activiteiten starten. Ik heb een vraag over de BPM. Ik lees over vrijstelling van BPM voor ondernemers met een 'klusbus'-achtige situatie, maar de vraag is of dit ook geldt voor campers, ook een bedrijfsmiddel zou je kunnen stellen... Iemand hier ideeën over ? Rik
  22. Een concreet marketingplan zal voor ieder bedrijf/businesscase anders zijn. Dus een kant en klare die perfect is voor jouw situatie lijkt me een lastige vraag. Als het geen activiteiten mag bevatten die tot zulke resultaten leiden, wat wil je dan wel horen? De focus op zaken zoals likes, naamsbekendheid, vindbaarheid op Google hebben uiteindelijk allemaal (als het goed is) als doel om omzet te genereren. Je stopt er dus bijvoorbeeld geld en/of tijd in om beter gevonden te worden op Google, waardoor je meer bezoekers krijgt en die hopelijk laat converteren, wat tot extra omzet le
  23. Weet iemand waar ik een concreet marketingplan kan vinden? Of nog beter weet iemand een bedrijf die daar ervaring mee heeft of mee kan helpen? Ik bedoel een output / omzet gericht marketingplan met wat stop je er qua geld / tijd in en wat moet er qua omzet / winst uitkomen. Dus niet een plan met allerlei marketingactiviteiten die moeten leiden tot likes, naamsbekendheid, google rankings. Maar een plan met marketinginvestering versus marketing opbrengsten waarmee Return of investment gemeten kan worden.
  24. Waar ik B2B wil verkopen is non-food winkels en winkelketens dus kadowinkels, huishoudelijke winkels, concept stores etc in Europese landen
  25. Betreffende de lening De lening zal inderdaad op een manier uit de bv moeten. Dit kan met een cessie aan jezelf als privé persoon. Hiervoor is mededeling aan de schuldenaar nodig. Soms is een dergelijke overdracht niet mogelijk, dat hang van de leningsvoorwaarden af. De schuldenaar houdt echter wel de verweren die hij had tegen de bv. Een cessie lijkt inderdaad alsof je de lening van de bv aan de EZ verkoopt. Fiscaal zijn hier wel enige aandachtspunten, zoals voor welk bedrag je de lening koopt. De hoogte van de uitstaande vordering is waarschijnlijk niet de waarde van de vord
  1. Load more activity
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept