Jump to content

UwJurist

Legend
  • Content Count

    680
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

UwJurist last won the day on March 27 2020

UwJurist had the most liked content!

Community Reputation

117

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    51 >
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
    juridische en fiscale zaken
    expert advies

Company info

  • Location
    's-Hertogenbosch
  • Phone number
    073 8510480
  • Branch
    Juridisch
  • Branch 2
    Advies
  • Branch 3
    Personeel & opleidingen
  • Website address
  1. Verhuurder zal zo'n wijziging vanzelfsprekend niet accepteren.
  2. Verhuurder kan in het geval van een winkelpand (middenstandsbedrijfsruimte) niet zomaar opzeggen, er zijn maar twee wettelijke opzeggronden, waar artikel 3.4 dat u citeert ook naar verwijst. Aan het einde van de eerste periode van vijf jaar kan de verhuurder slechts in twee gevallen de huurovereenkomst beëindigen, aldus artikel 7:296 lid 1 en 2 Burgerlijk Wetboek: 1. als de bedrijfsvoering van de huurder niet is geweest zoals van een goed huurder mag worden verwacht. Hiervan is onder andere sprake van bij betalingsachterstand of overlast. 2. als de verhuurde
  3. Zonder de hele huurovereenkomst en eventuele bijbehorende algemene bepalingen / voorwaarden te kennen is het lastig oordelen. Ik zou mij op het standpunt stellen dat sprake is van een kennelijke vergissing/verschrijving, dat het huurder ook duidelijk was dat er wel betaald moest worden voor gas. Want waarom zou je anders die standen opnemen. Maar ik zou daarbij wel aangeven bereid te zijn tot een compromis over het verleden, op voorwaarde dat nu e.e.a. correct wordt vastgelegd/de aansluiting op naam van huurder wordt gezet. Dreigen met opzegging is eventueel ook nog een optie, maar da
  4. Het principe bij zuiveringsheffing is: de vervuiler betaalt. De huurovereenkomst bevat als het goed is bepalingen over het doorbelasten van zo'n heffing.
  5. Welkom op Higherleel. Ik raad aan goede offertes, verkoopcontracten en algemene voorwaarden op te laten stellen. Voor wat betreft professionele emails, er zijn veel virtueel assistenten te vinden op allerlei gebied (secretarieel, administratief, marketing etc.). Wat voor soort emails bedoel je?
  6. Ja, dat is mogelijk. Uiteraard horen zij een vergoeding te ontvangen voor hun werkzaamheden.
  7. Sorry, ik bedoelde niet royalty's, maar een vergoeding per verkocht item voor hun inspanningen. De kern is en blijft: van wie is/wordt het intellectueel eigendom? En waarom zou jij als bedenker niet op zijn minst mede-eigenaar daarvan zijn!?
  8. Dat heb ik nu zo bedacht omdat ik ze dus op basis van omzet wil betalen. Dit is toch alleen mogelijk in licentievorm (waarbij het intelectueel eigendom dus bij hun moet liggen)? Nee, zo werkt het niet. Het concept is in principe jouw intellectueel eigendom en je geeft hen slechts royalty's. Óf het wordt een gezamenlijk intellectueel eigendom, afhankelijk van de rol van de anderen (bij. de broncodes zullen door het IT-bedrijf worden gemaakt en zijn dan automatisch hun IE, tenzij zij dat juist schriftelijk wordt overdragen/delen etc. En juist daarom gaf ik in het begin al aan d
  9. Ik begrijp het ook niet meer goed. De intellectuele eigendom komt dus bij de andere partijen te liggen? Dat lijkt me heel onverstandig. Het is toch jouw gameconcept?
  10. De vraagsteller wil advies, ik redeneer daarom vanuit diens positie :-)
  11. Op het eerste oog zou ik kiezen voor: inkomsten uit overige werkzaamheden in combinatie met een samenwerkingsovereenkomst, dan wel een eenmanszaak (al dan niet met KOR) in combinatie met een samenwerkingsovereenkomst. En wel omdat dit de meeste regie en vrijheid biedt, ook als het met een van de partijen toch niet goed gaat om welke reden dan ook. In de samenwerkingsovereenkomst kan van alles geregeld worden, waaronder royalty's. Denk vooral heel goed na over welke partij(en) het intellectuele eigendomsrecht moet toekomen en leg dit heel goed vast. Een VOF kent overigens geen
  12. Triodosbank en ASN bank. Banken zonder schandalen, duurzaam en met o.a. 'Socially Responsible Investing'. Ik ben over beide banken al jaren zeer tevreden. Let wel, je mag er alleen bankieren als je bedrijf aan hun voorwaarden (inzake integriteit etc.) voldoet.
  13. Geen duidelijk verhaal, er kan meer in de akte, het modelreglement en/of het huishoudelijk reglement staan, weet ik als jurist VvE-recht. Vraagsteller had het verder al over garantie.
  14. Dan kan nog steeds ergens vermeld staan dat onderhoud voor rekening van de VvE is en/of via de VvE moet lopen, bijv. in verband met gelijkblijvend uiterlijk. Ik raad aan dus nog even verder te lezen. Verder zou in de koopakte/leveringsakte een bepaling over garanties en aanspraken moeten staan vergelijkbaar met het volgende: In deze koopovereenkomst is voor zover mogelijk begrepen de overdracht van alle aanspraken die verkoper ten aanzien van de onroerende zaak kan of zal kunnen doen gelden tegenover derden, waaronder begrepen de bouwer(s), (onder)aannemer(s), installat
  15. Het gaat dus om een zogenaamd 'appartementsrecht' (ook al is het een bedrijfsunit). En het lijkt erop dat u dit gekocht heeft. Maar mocht u dit huren, dan moet u bij de verhuurder/eigenaar zijn, niet bij de andere partijen. In de regel behoort alles in de schil van zo'n complex tot de verantwoordelijkheid van de VvE. Dat is echter niet altijd zo. Wat staat er dat artikel in de akte van splitsing, wat staat er in het bijbehorende modelreglement en wat staat er in een eventueel huishoudelijk reglement? Als u koper/eigenaar bent, moet u over deze stukken beschikken.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept