Jump to content

Jasper S.

Legend
  • Content Count

    272
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

13

Personal info

  • How did you find us:
    anders
  • Gender
    Male
  • Country
    Nederland
  • First name
    Jasper

Register

  • You are:
    ondernemer
  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  • Location
    Den Haag
  1. Ik zit in dezelfde branche, Het salaris is afhankelijk van 2 dingen, wat kunnen ze en wat kun je in rekening brengen bij je klant. De meeste audiovisuele bedrijven kunnen niet meer dan 25 euro per uur in rekening brengen voor een ervaren technicus. Maar veel beginnende bedrijven zitten daar nog flink onder. Ongeschoold werk zoals op en afbouw ligt nog iets lager. Als je de winst die je wilt maken aftrekt van dat bedrag weet je zo wat er overblijft voor bruto salaris kosten. Hou er rekening mee dat het ongebruikelijk is om klaarzetten en het inladen niet in rekening kan worden gebracht, dus deze kosten moet je ook meenemen in de berekening.
  2. Je bedoeld je complete bedrijf vertrouwen aan een onbekend bedrijf, terwijl er nergens op de website staat wat men met de gegevens mag doen? Denk trouwens niet dat je veel particulieren hier vindt 😉 Ik gebruik nu zelf thunderbird, met gratis backuptool. Welkom op Higherlevel en bedankt voor je input!
  3. Nou ik ben wel een voorstander om uit het huidige systeem te stappen. We zijn veel te snel te gegaan en hebben allerlei landen toegelaten die er nog niet klaar voor zijn en totaal andere normen en ideeën hebben dan hier in het westen. Normaal is dat juist een goed ding, discussieren over punten is goed. Maar er zijn nu landen die nog steeds doen wat ze willen en wel de voordelen en niet de nadelen willen opvangen. Ik stel me een eu2.0 voor met nog strengere regels en minder tegenstrijdigheden tussen lokaal overheid en europese overheid. Een simpel voorbeeld. Wij krijgen in onze nieuwe loods, nieuwe stellingen. De regelgeving mbt tot de keuring staat op sommige punten lijnrecht tegenover elkaar. Waarbij de NEN norm ook weer iets anders aanbeveelt. In die EU 2.0 moeten sancties ook veel harder worden. Voldoe je niet aan de immigratie regels, nationale begroting, defensie budget milieu eisen etc etc, dan stoppen gewoon meteen alle subsidies plu8s een boete. Betaal je die niet dan volgen er andere sancties. Daar bovenop ervalt het veto recht. Uiteindelijk bepaald toch Duitsland en voor een deel Frankrijk wat de regels en wetten zijn, zij hebben de meeste inwoners en daarmee du sook de meeste Euro parlementariers (schrijf je dat zo?)
  4. Ja hoor ik zet het wel op de factuur. De opdrachtgever is Google, het budget in bijna onbeperkt. Echter geen idee waarom je deze vraag stelt, zij zullen dit niet aan ons vragen, maar aan 1 van de cateringbedrijven.
  5. In mijn geval dus de risico's van een podium?
  6. Een klant van mij vraagt om een Risk Assessments or Method Statements. Is dat hetzelfde als de RI&E? Deze is bij ons vooral gebaseerd op het werk in onze loods, want dat is eigenlijk de enige plek waar risico's zijn. Wat heeft mijn klant hier precies aan? Ik neem aan dat hij dan ook vertaald moet worden? Is het dan ongebruikelijk om hier kosten voor in rekening te brengen. In dit geval is de opdrachtgever Italiaans, of zou een Engelse hierin volstaan? Ik kan dit allemaal navragen, maar weet niet of dit gezien gaat worden als domme vragen. Ze vragen ook om een Engelse Public Liability Insurance, maar de ASR weigert deze voorlopig nog uit te geven, ondanks dat ik een toeslag betaal voor het feit dat opdrachten plaats kunnen vinden in het buitenland, zou ik hier ook gewoon zelf een vertaling van kunnen maken?
  7. En zo zorgen ze er weer voor dat het aannemen van personeel duurder wordt en dan maar afvragen waarom er steeds meer freelancers bij komen.
  8. Wat voor Horeca doe je dat je klanten (in de Horeca ook wel gasten genoemd), pas na 30 dagen betalen? Een P&O manager? Als het team zo groot zal worden, is payroll echt zonde van je geld. Bovendien regelt je payrolbedrijf niet alles en moet je op de werkvloer nog steeds alles netjes op orde hebben Bovendien je kan je werknemers toch een contract van 6 maanden geven? Je mag er 2 geven voor het voor onbepaalde tijd is.
  9. Ik ben 2 jaar geleden ook begonnen met het aannemen van personeel. Er komen een hoop leuke en minder leuke uitdaging bij kijken. Sommige uitdagingen gelden zowel voor werknemers als uitzendkrachten andere gelden ook voor freelancers. Denk hierbij aan: - Arbo regels - Arbo regelingen - verzekeringen - jaarlijkse trainingen - kerstpakketen - reguliere evaluties Voor mij kwamen sommige punten behoorlijk onverwacht, maar ben uiteindelijk wel heel blij met de meerwaarde van een werknemer t.o.v. iemand die niet op de verloningslijst staat. Denk hierbij bijvoorbeeld aan, verbondenheid, inzet en terugverdienen van aangeleerde kennis en ervaring. Toch zijn het wel kosten die je mee moet nemen in je berekeningen.
  10. Ik begrijp je standpunt helemaal, ben het ook wel met je eens. Alleen je rekensom klopt niet helemaal, als 1%, 1 miljoen slachtoffers is, dan zou je een bedrijf moeten vertegenwoordigen van 100 miljoen klanten. en 100 euro x 1 miljoen slachtoffers is iets meer dan 1 miljoen winst.
  11. Meestal zijn de schandalen maar heel even in het nieuws, is iedereen het zo vergeten en gaat men daarna gewoon op de oude voet verder. De meeste platforms zijn gewoon nog in de lucht en is er weinig veranderd op het gebied van veiligheid. https://informationisbeautiful.net/visualizations/worlds-biggest-data-breaches-hacks/
  12. Ik denk dat het aantal spaarrekeningen enorm zal gaan toenemen. Zodat in ieder geval je saldo verborgen blijft. Ik denk ook dat het niet lang zal duren voordat partijen als facebook en google de koppeling verplicht gaan maken. Al is het onder het mom van id checken. Hoe handig is het om te adverteren als je het budget van je bezoeker al weet.
  13. Wij sponsoren regelmatig materialen en manuren. Dus een kleine tip, zet het totale bedrag wel op de factuur, de organisatie mag best wel weten wat je weggeeft, bovendien kun je bij een volgende keer beter uitleggen wat de prijs werkelijk is. Dus de taart kost 550 euro, sponsoring/korting/promotie is 500 euro. Eindbedrag 50 euro. Hoef je meteen niet bang te zijn dat een belastingdienst er moeilijk over zou doen, zelfs niet als dit de enige opdracht van dit jaar wordt. Het is namelijk helemaal niet ongebruikelijk om dingen weg te geven of korting te geven om een opdracht binnen te halen.
  14. Er zijn er ook genoeg die zeggen dat pas je derde bedrijf echt succesvol is, omdat dan de meeste emotie rondom het ondernemen wel weg is. (Daarmee bedoel ik niet de passie, maar het nemen van beslissingen die meer met het hart dan met de hersenen wordt genomen) Bij mij was dit zeker waar, mijn inmiddels derde onderneming is een stuk succesvoller dan de eerdere 2.
  15. Hoi, dat is misschien ook wel een interessante aanpak. In de regio zit maar 1 concurrent, maar die weigeren elke vorm van contact en/of samenwerking. In het buitenland hebi k nog niet gekeken. Er zijn in de branche onlangs wel wat overnames geweest, de meeste compleet onverwacht en andere zijn stille overnames, zonder dat de buitenwereld weet dat er een overname is geweest.

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept