Ga naar inhoud

Jasper S.

Super Senior
  • Aantal berichten

    244
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Karma

9

Persoonlijke info

  • Land
    Nederland

Registratie

  • Hoe heb je ons gevonden:
    anders
  • Jij bent:
    ondernemer
  • Tot welke leeftijdsgroep behoor je?
    25-30
  • Je bent voornamelijk geïnteresseerd in:
    ondernemen algemeen
  • Welke andere websitesover ondernemerschap en/of innovatie bezoek je regelmatig?
    Geef hier svp een aa
  1. Dank je wel. In de vergelijking heb ik inderdaad nu offertes voor alleen 3 jaar of juist weer alleen voor 1 jaar. Wat het vergelijken heel moeilijk maakt.
  2. Ik heb 2 adviseurs gevraagd om een voorstel en beide kwamen met een hele papierwinkel met uitzoekwerk. Waarbij alle opties niet met elkaar te vergelijken zijn. Looptijden, dekking, verplichte arbodiensten etc etc. Dus er is al een behoorlijke lichting gedaan in opties, maar nog steeds heel veel keuzes en opties, niet iets waar je je in een avond door heen kan werken.
  3. Alleen als je dan een offerte aanvraagt is hij ook duidelijk en eerlijk ;-) In dit geval krijg je niet alleen appels en peren om te vergelijken, maar meteen een hele fruitschaal.
  4. Dank je wel, deze voorwaarden zijn wel specifiek voor het gratis abb. De reden dat ik niet voor dit bedrijf heb gekozen is de slechte ervaringen die ik tegenkom op internet. Dit stukje klopt trouwens niet. Een Ri&E hoeft niet altijd getoetst te worden. http://www.rie.nl/voor-bedrijven/stap-4-toetsen-van-uw-rie/
  5. In de Nederlandse bureaucratie is het wel belangrijk dat je de juiste formulieren gebruikt. Daarom wil ik weten of aan welke eisen het formulier moet voldoen. Vooral als er een risico bestaat dat een verzekeraar of UWV niet gaat uitkeren als je het fout doet. Ik heb contact gehad met onze arbodienst, maar die konden alleen aangeven dat het aanbieden verplicht is en dat ze geen ervaring hadden met dat een werknemer het weigert. Het UWV gaat me binnen 5 werkdagen terugbellen.
  6. Ja maar die kosten zijn verwaarloosbaar. Ik betaal per werknemer minder dan 40 euro per periode. De overheid heeft geen periodes vastgesteld. Maar gebruikelijk is 1 of 3 jaar, tenzij een CAO iets anders zegt of het een risicovol beroep is.. (tenminste wat ik lees op internet). Ik heb op dit moment nog geen verzekering,, moet ik nog steeds in orde maken. Maar het is zoveel lees en uitzoekwerk.
  7. Naast het afsluiten van een contract met een ARBO dienst, is het ook verplicht je werknemers een PAGO/PMO aan te bieden. De werknemers mogen zelf bepalen of ze gebruik willen maken van deze keuring. Mijn vraag is nu, wat moet je als ondernemer doen als een medewerker geen behoefte heeft aan de keuring. Zijn er standaard formulieren die je dan kan laten ondertekenen, om te laten zien dat je als werkgever dit hebt aangeboden en de werknemer dit weigert? En mijn andere vraag is of het weigeren van deze keuring invloed heeft op premies en uitkeringen van de verzuimverzekering.
  8. Dank je wel, weer wat om goed over na te denken. Ik ben zeker ook geen voorstander voor gedeeltelijk verkoop. Maar het is gewoon heel moeilijk om mijn bedrijf verkocht te krijgen. Ondanks de goede cijfers, een liquiditeit van 50% en mooie winstcijfers. Op 1 of andere manier wil iedereen in mijn branche het wiel opnieuw uitvinden. Hierdoor zie je dat er enorm veel bedrijven bestaan, met minimale omzetten en veel bedrijven die gewoon ophouden met bestaan. Als ik het goed begrijp is de stakingswinst het verschil van de boekwaarde en de verkoopwaarde. Over deze winst betaal je na aftrek van stakingswinst (wat zo een laag bedrag is, dat je je haast afvraagt waarom het bestaat) dan inkomstenbelasting. n.b. op de website van de belastingdienst staat nog wel dit:
  9. Sorry vergeten te vermelden, het is nu een eenmanszaak. Ik ben hiernaar hard op zoek, maar heb nog niet een partij met de juiste click gevonden. Ik kom vooral passieve bedrijven tegen die het bedrijf alleen te koop zetten en verder weinig begeleiding geven of juist bedrijven die alleen bedrijven verkopen met veel hogere omzetcijfers dan wat ik heb. En tot slot heel veel bedrijven die niet eens de moeite nemen om terug te bellen.
  10. Ik ben bezig met de verkoop van mijn bedrijf, we zijn nu in gesprek met een partij die het bedrijf wellicht wil kopen, maar nog niet alle financiële middelen heeft, hij stelt nu voor het bedrijf om te zetten in een b.v., waarbij hij dan een deel van de aandelen koopt. In een contract via een notaris wil hij dan vastleggen in welk termijn de andere aandelen gekocht gaan worden. Ik heb de verkoop eerder via een bedrijf gedaan dat mijn bedrijf zou aanbieden en ons zou begeleiden, maar dit is op niets uitgelopen. Deze partij heb ik zelf benaderd. Nu heb ik 2 vragen: - mijn boekhouder geeft aan dat het wijzigen van de bedrijfsvorm vlak voor de verkoop niet mag. Maar ik kan dit op internet niet vinden. - Is het handig om vooraf de prijs van de aandelen af te spreken (is dat sowieso mogelijk?), om te voorkomen dat de aandelen door een bepaald beleid ineens veel minder waard zijn? - zijn er nog andere risico's die ik nu niet zie?
  11. Jasper S.

    Doe jij aan Content Marketing?

    Ik denk dat het grootste probleem bij veel ondernemers tijd is. Als de omzet laag is, is er vaak wel tijd, maar weinig te melden en andersom als je veel dingen te melden hebt, komt dat vaak door persoonlijke ontwikkelingen die je vaak doorstaat als je veel aan het werk bent. (tenminste zo werkt het wel voor mij) Daarbij komt bij mij dan ook nog eens kijken dat ik niet graag naar mezelf kijk of luister, dus als ik wat maak blijft dat bij een blog, helaas te weinig om lezers te krijgen. Dus gebruik ik het vooral als opvulling van mijn website.
  12. Sorry snap je vraag niet helemaal. Zoals ik denk dat het eventueel zou mogen is dat de BTW al is betaald door de particulier. En dat BTW slechts 1 keer betaald hoeft te worden.
  13. Het zijn niet de hoofdactiviteiten, maar we doen dit wel regelmatig. Heb alleen nog nooit de vraag van een klant gehad.
  14. Jasper S.

    Doe jij aan Content Marketing?

    Als dat van de topic starter is heb ik wel wat tips voor hem, vanuit technisch oogpunt, niet vanuit de content. Geheel gratis voor alle higherlevel lezers, als men hier op zit te wachten tenminste. Vallen deze tips dan onder content marketing of onder zelfpromotie en dus reclame?
  15. Stel ik krijg ter inruil van een klus een apparaat, de korting die klant krijgt is daardoor 450 euro. Nu kan ik dit apparaat verkopen aan een andere klant voor 450 euro. Maar dan maak ik er geen winst op. Kan ik dan toch gebruik van de marge regeling?

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké