Ga naar inhoud

Jasper S.

Super Senior
  • Aantal berichten

    195
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Karma

5

Persoonlijke info

  • Land
    Nederland

Registratie

  • Hoe heb je ons gevonden:
    anders
  • Jij bent:
    ondernemer
  • Tot welke leeftijdsgroep behoor je?
    25-30
  • Je bent voornamelijk geïnteresseerd in:
    ondernemen algemeen
  • Welke andere websitesover ondernemerschap en/of innovatie bezoek je regelmatig?
    Geef hier svp een aa
  1. Jasper S.

    Zakelijke Lease tweedehands bus

    Ik probeer een formule te maken om uit te rekenen hoeveel % rente ik betaal. De tools die ik kan vinden op internet geven allemaal een ander resultaat, dit kan er mee te maken hebben dat deze tools worden aangeboden door kredietverstrekkers. Volgens mij moet het zoiets zijn. (Totaal geleende bedrag (incl rente) / geleend bedrag (zonder rente)) tot de (aantal periodes) macht + 1
  2. Ik wil schadeloos gesteld worden. Ik mag er logischerwijs van uit gaan dat een aanhanger na 2 jaar er gewoon nog goed uitziet, zonder dat ik daar 500 euro per jaar aan kwijt ben. Dus gewoon een nieuwe aanhanger zonder bijbetaling, waarbij we als onderhandeling de extra kosten voor eigen rekening willen nemen. Of een compensatie die groot genoeg, zodat deze verkocht kan worden en dat ik dan een nieuwe kan kopen.
  3. Het proces zal gaan om de extra kosten. Maar vooral ook over het gelijk krijgen. Het kan in mijn ogen niet zo zijn dat een leverancier mensen oplicht en er gewoon mee wegkomt omdat hij het rekensommetje goed heeft gemaakt. We zijn met 5 aanklagers, dus de kosten vallen mee. En dat de kans bestaat dat ik verlies en het me geld gaat kosten dat weet ik, in ieder geval is het signaal duidelijk.
  4. Volgens mij heb je de berichten niet helemaal goed gelezen, er zijn een hoop extra kosten. En wie zegt dat de nieuwe aanhanger niet weer dezelfde problemen vertoont. Het ziet er naar uit dat we met een aantal andere partijen toch gaan procederen.
  5. Dit is wat anders dan wat je eerst aangaf. Je had het eerst over 2 keer de oppervlakte van de zaal, nu zeg je de plaatselijk geldende parkeernormen. Wat dus ook kan betekenen dat het dan zou kunnen gaan om 0 parkeerplaatsen.
  6. Jasper S.

    Zakelijke Lease tweedehands bus

    Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om een financial lease te nemen voor 2 of 3 jaar (even afhankelijk van de aanschafprijs). Volgende week gaan we autojacht. Ik heb er 6 op het oog, dus even een testrit, aanbetaling en dan de financiering. Dit weekend even op zoek naar een partij die een goede rente rekent en die ook nog een goede naam heeft. Allemaal weer heel erg bedankt voor jullie adviezen en ideeën.
  7. Dat van die parkeerplaats is nieuw voor mij, is dat zo in Utrecht? In Den Haag en Rotterdam zeker niet. Ik weet niet hoe het precies in Utrecht gaat, maar hier in de regio komen nog steeds zalen bij en die hebben geen van alle eigen parkeerplaatsen. Zelfs als leverancier sta je gewoon op de openbare weg of op een parkeerplaats.
  8. Afspraak maken met de vergunning verstrekker, in dit geval de gemeente, dan hoor je meteen de eisen. En dan meteen een bestemmingsplan opvragen. Multiculturele bruiloften vinden niet alleen plaats in het weekend hoor, bij de goedkopere of juist de betere locaties gaat dit 7 dagen per week door. Let op er zit een groot verschil in de goedkope zalen en betere zalen. Zowel in doelgroep, budget en inspanning. Het kan niet allebei, dus je moet vanaf het begin een keuze maken.
  9. Leuk idee, altijd leuk om weer een nieuwe locatie te zien komen. Alleen hoe kom je bij het idee dat de concurrentie niet groot is? Er zijn juist heel veel locaties, vooral in Utrecht. Ze gaan ook snel failliet, juist omdat de overhead kosten zo hoog zijn. Vooral op het gebied van veiligheid zijn veel eisen en die kunnen enorm in de papieren lopen. - Inhouse evenement organisatie Waarom zou je dit niet zelf willen doen? Ik ken eigenlijk geen locaties die exclusief voor 1 locatie werken. Wij werken eigenlijk alleen maar voor evenementen locaties en evenementen organisaties. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat een evenementen organisatie alleen voor 1 locatie werkt. Ze hebben er vaak meerdere. Of de locatie (zoals pretparken en evenementen hallen) doet het zelf. Vergunning verkrijgen is niet moeilijk, zelfs heel makkelijk. Je moet alleen zorgen dat je aan alle eisen en het bestemmingsplan voldoet. Als je dit niet kan, dan is het onmogelijk om de vergunning te krijgen. En als je dit wel kan, dan is het vaak zo geregeld. Hier in Den Haag is een paar jaar geleden een nieuw groot evenementen locatie opgestart, maar helaas nog steeds zonder evenementen. Nu doen zij ook niets aan marketing, dus neem dit niet als voorbeeld. Ik denk dat het prima moet lukken, als je goed doordacht te werk gaat, maar vooral een lange adem hebt. Veel van je klanten zullen maar 1 of 2 keer per jaar een evenement organiseren, maar kunnen wel hele goede vaste klanten worden. Nog een toevoeging. Als je het voor het geld wil doen is het concept heel makkelijk, richt je op buitenlandse bruiloften, vooral Hindoestaanse, Surinaamse, Indiaase en Turkse bruiloften. Deze groepen mensen sparen heel lang voor een groots feest. Houden van kale witte kitserige zalen met een hoop goud en zilver. Verhuren van 12.00 tot 04.00, daarna snel schoonmaken en klaar maken voor een nieuw evenement. Ik ken heel wat locaties die zo veel geld verdienen, de bezoekers zijn super tevreden. Vooral hier in Den Haag heb je er een hoop. De feesten gaan echt aan een lopende band. Vaak hebben deze locaties meerdere zalen. Je hebt aan inrichting niet veel nodig, vooral veel ronden tafels, luxe stoelen, linnen en genoeg keukenruimte (niet ingericht). Ze regelen bijna alles zelf en alles wat ze niet hebben, kun je bij 1 van de vele inhuurbedrijven verkrijgen. Dat scheelt veel investeren en je hebt altijd spullen binnen het budget van de klant.
  10. Je standpunt is duidelijk. Maar soms is dat het wel waard, beetje gerechtigheid. Ik weet nog niet of dat in dit geval ook zo is. Gelukkig hebben we tegenwoordig wel de mogelijkheid om andere te waarschuwen voor de werkwijze van deze ondernemer.
  11. Vandaag is er een brief uitgegaan, waarop de ondernemer binnen 10 minuten een reactie gaf (aangetekend versturen hoefde dus toen niet meer) Hij blijft bij zijn standpunt. Hij vindt de afschrijving meer dan redelijk. Morgen even overleg met de advocaat om te kijken wat nu handig is.
  12. Jasper S.

    Zakelijke Lease tweedehands bus

    Dat is ook zeker nog het geval, maar dat wil niet zeggen dat hett bedrijf geen investeringen nodig heeft. IK kan het bedrijf eventueel ook zonder auto's verkopen, hoewel ik niet denk dat ik mijn bedrijf ooit verkocht krijg. Leuke creatieve oplossing van de adverteerders, ik zie dat alleen niet zitten
  13. Jasper S.

    Zakelijke Lease tweedehands bus

    Alle bedragen die ik noemde zijn excl BTW.
  14. Jasper S.

    Zakelijke Lease tweedehands bus

    Is dat dezlfde partij als deze: https://opiness.nl/review/psa-finance
  15. Jasper S.

    VOF probleem

    Is het een idee om vennoot c niet meer alleen te laten werken tot dit is opgelost? En goed te kijken naar de betalingen. Hij kan niet op de markt zomaar dingen niet aanslaan. En bij heterdaad valt het gewoon onder diefstal. Als dit allemaal niet lukt, dan is het tijd voor een betere inventaris. Dus goed opletten wat je meegeeft en wat je terug krijgt. Het verschil moet op de kassa zijn aangeslagen.

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké