Jump to content

Norbert Bakker

Moderator
  • Content Count

    15,450
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    34

Norbert Bakker last won the day on October 21

Norbert Bakker had the most liked content!

Community Reputation

1,342

Personal info

Register

  • You are:
    ondernemer
  • What age group do you belong to?
    46-50
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
    commercie en marketing
    ondernemingsplannen
    juridische en fiscale zaken
    innovatief ondernemen
    expert advies
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Sprout

Company info

Vision

  • I'm looking for people who
    - Open staan voor het versterken van elkaars netwerk op basis van wederzijdse reciprociteit.
    - Deskundig en objectief advies zoeken over risico's, arbeidsvoorwaarden en verzekeringen tegen volledig transparante beloning
  • My opinion about entrepeneurship
    Ondernemen is risico lopen; verstandig ondernemen is bewust en verantwoord risico lopen.
  • My opinion about innovation
    Innovatie is de motor van de evolutie.
  1. Als je doelt op het gebruik maken van via Floor verkregen informatie over oud-klanten: dat hangt vooral af van het relatie- en concurrentiebeding van Floor. Er zijn nog meer afwegingen dan de formele en morele. Ik zou Floor willen aanraden om ook stil te staan bij het afbreukrisico voor haar. (Vertrouwen werkgever, carriêrekansen binnen en buiten deze werkgever etc). Maak een goede afweging van de plussen en de minnen...
  2. Beste Shardevi, allereerst welkom op Higherlevel! Je hebt de redelijke manier al geprobeerd via een gesprek, nu wordt het tijd voor de formele route: als medewerker niet komt is er sprake van werkweigering, en kan de loondoorbetaling worden gestopt (geen werk = geen loon). Werkweigering kan zelfs een reden zijn voor ontslag op staande voet. Helaas is loon stopzetten wel een route met valkuilen en raad ik je daarom sterk aan dat je hiervoor de hulp inschakelt van een goede bedrijfsjurist of advocaat: dat verkleint ook de kans dat de werkweigering verandert in een ziekmelding. Misschien dat er hier ook nog reactie volgt van juristen of advocaten zoals @UwJurist of @StevenK
  3. Beste @Tutikes: Tel BKD: +31 (0)252 41 91 01
  4. Kan het ook zijn dat hij misschien gaat werken met bestaande klanten van jullie of die benadert voor zijn diensten? (zo niet, dan is dat pas écht toevallig namelijk....) Lastige. Het is niet alleen een kwestie van daadwerkelijk wel of niet ge- of misbruik maken van bepaalde kennis en contacten, maar ook de schijn tegen hebben of krijgen. Dus inderdaad de "Goh, wat een toeval" reactie van jouw werkgever. '' als een oud-klant geen diensten meer nodig heeft omdat jouw partner daar al in heeft voorzien , zeker als dat vaker voorkomt Wedervraag: heb je je werkgever al geïnformeerd (of zo niet: ben je dat van plan)?
  5. Beste Floor, allereerst welkom op Higherlevel Kun je iets meer informatie geven? Wat voor soort branche / welke diensten of producten betreft het? En hoe groot is de kans dat je met elkaar in concurrentie bent of dat jouw partner aanklopt bij een klant van jouw werkgever?
  6. Ik hoop het ook. De verzekeringscomponent blijft overigens vrijwel het zelfde, alleen beweegt de premie minder heftig. Wat vooral flink wijzigt is de dienstverlening er om heen: in plaats van alleen een arbodienst die verzuimmelding en registratie doet, krijg je een heel uitgebreid pakket waarin een casemanager, arbodienst en re-integratiespecialist zit. Het aanbod in Arbodiensten is niet alleen beperkt doordat verzekeraars ze niet aanbieden, maar ook omdat nog maar weinig arbodiensten gecertificeerd zijn om deze diensten te kunnen en te mogen uitvoeren. Zoals het er nu naar uitziet (eerste offertes voor klanten aangevraagd en ontvangen), daalt de premie van de verzekering, maar stijgen de kosten van de aanvullende diensten. De verschillen in prijs van verzekering én dienstverlening tussen de diverse verzekeraars zijn aanzienlijk.
  7. Beter lezen dan Er staat duidelijk dat de eindverbruikers van deze machines bedrijven zijn, geen consumenten .
  8. Beste Frank, allereerst welkom op Higherlevel! Nee, niet genoeg. De intentie is meestal goed, maar het gaat meestal mis bij de juridische inhoud en de omschrijving van wat je nu precies wilt beschermen. Als die omschrijving te vaag is tekent de afnemer niet, en is het te strikt dan is het makkelijk om met een geringe aanpassing de hele overeenkomst te omzeilen. Maar laat dat je er vooral niet van weerhouden het wel te proberen! Mocht je idee namelijk onverhoopt niet aanslaan, dan heb je ook weinig kosten gemaakt. Ondernemen is risico lopen, en dit is wellicht een van die risico's die je moet accepteren.... Als je je model of concept niet gelijk van begin af aan beschermd, is het vogelvrij zodra je het op de markt brengt. Je kunt dan niet op een later moment je intellectueel eigendom alsnog gaan claimen. Je zult die bescherming dus moeten regelen voordat je product in de winkel ligt. 2 alternatieven: Het hele idee/concept of de exclusieve rechten voor VS of buiten EU verkopen (bijvoorbeeld aan de grote franchiseketen ) De grote franchiseketen laten participeren (gedeeltelijke verkoop /gedeeld eigendom) en daarmee model binnen Europa en design patent binnen VS regelen.
  9. Leuk vermaak inderdaad, vooral het Britse origineel
  10. Beste Sannie, allereerst welkom op Higherlevel! Is hij ook enig aandeelhouder van de werk-BV? In dat geval is het meestal handiger om een fiscale eenheid te vormen, en is er geen BTW verschuldigd over de managementfee. En die boekhouder geeft vervolgens geen voorbeeld? Maar het is inderdaad heel simpel: het is gewoon een factuur van holding aan werkmij met daarop omschrijving managementfee. het bedrag en eventueel BTW. Dus niet bijzonderder dan of afwijkend van een willekeurige factuur aan een klant.
  11. Korte toelichting Deze ex-werknemer maakte het wel erg bont, tijdens én na zijn dienstverband , wilde het onderste uit de kan en kreeg het deksel hard op zijn neus. Waarom vind je dit interessant Op HL worden af en toe vragen gesteld over nevenwerkzaamheden naast loondienst zonder weet of toestemming van de werkgever; soms zelfs regelrecht concurrerende werkzaamheden. Daar kleven risico's aan die vaak onderschat worden.
  12. Precies, maar wel een bijzonder nieuw product omdat het tot stand is gekomen via werkgeversorganisaties, Het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, de branche-organisaties van arbodiensten en verzekeraars. In ieder geval Nationale Nederlanden, Goudse, Aegon, Amersfoortse , Achmea en Allianz.
  13. Altijd een lastige keuze. Ik raad bedrijven vanaf 5 of 10 man personeel meestal ook aan om over te stappen van all in arbodienst-abonnement naar basispakket (alleen verzuimmelding & registratie; rest op nacalculatie) omdat je vanaf circa 5 man personeel dan voordeliger uit bent, zelf als je incidenteel een langdurig verzuimgeval hebt. Maar als je er meerdere verzuimgevallen achter elkaar of tegelijkertijd hebt, dan ben je wel de klos inderdaad.

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept