Annuschka

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Nijmegen

Annuschka's trofeeën

  1. Nog even dus over hoe hun het abonnement aan jou aansmeren: Maar dan kom je dus in een informele setting terecht met een media adviseur die je de boekjes laat zien, de prijzen worden eerst hoog ingezet; 2/1 pagina 324 x 162 mm > 1500 euro 1/1 pagina 162 x 162 mm >750 euro 1/2 pagina liggend 152 x 74 mm >400 euro 1/2 pagina staand 74 x 152 mm> 400 euro 1/3 pagina 152 x 48 mm> 350 euro 1/4 pagina 74 x 74 mm> 250 euro Holland Casino is een vaste klant. Nog een aantal andere grote klanten laten zien. Hij polst nog hoe graag je wil dat je bedrijf succes heeft en hoe lang je jezelf geeft.... Achteraf gezien word je dan al 'klaargestoomd' om ja te zeggen. Daarna komt hij met een aanbod waar ik simpelweg geen nee tegen kon zeggen; 250 euro plus 3x per jaar een 2/1 pagina ( normaal 1500 euro). Als ik 3 jaar adverteer. En tja, je hebt geen tijd om na te denken (want ik zei net meteen volmondig ja), maar dit was een aanbod die niet mee terug zou komen. Bij mij was het eigenlijk nog makkelijker omdat ik naar hun kwam... op aanraden van iemand anders. Bizar toch, er zijn zoveel slechte reviews op google van andere mensen die ook zoiets hebben meegemaakt. En toch blijkbaar spinnen ze het zo dat mensen hun aanraden en andere hierin strikken. Achteraf had ik voor hetzelfde geld liever in een bekend vrouwenblad 3 x gestaan en waarschijnlijk meer 'bereik' en traffic gehad.
  2. jaha grootste deel in een wurgcontract waarschijnlijk zoals ik.
  3. Het hangt er ook wel van af welke doelgroep je wilt aanspreken. Mijn doelgroep is wat ouder (30+) en die lezen wel graag nog ook blaadjes. Zelf koos ik voor dit blad omdat ik dit boekje zelf ook wel eens meenam bij winkels en / of restaurants waar ik kwam. Ik *dacht* toen dat het voor mij heel goed zou zijn ook zelf in te adverteren/ stukjes in te plaatsen. Alhoewel op het internet men ook niet altijd het resultaat krijgt wat men beoogt. Alleen is bij de meeste partijen dat je er niet meteen eeuwen aan vast zit!
  4. > De media adviseur gaf mij aan dat mijn stukjes ook online op hun website zouden komen in nl en belgie ( nederlandbruist.nl en belgiebruist.nl) en social media met name facebook. Alleen merk ik dat de facebook groepen zelden enige vorm van activiteit tonen behalve de posts van Bruist zelf. > Ik betaal 250 euro excl. btw per maand om elke maand in een Bruist te staan in 1 regio ( de regio kan ik wel zelf aangeven). De 250 euro zou niks zijn als ik ook echt merkte dat ik hierdoor enige vorm van traffic op mijn website voor terug kreeg. Elk bedrag betalen zonder enige vorm van resultaat een jaar lang is al veel en ik moet dus volgens Bruist nog 2 jaar uitzingen, of 75% van contract afkopen. > de verkoper gaf ten eerste aan ( daarmee adverteert Bruist ook) dat ik zichtbaarder zou worden. Dat ik geholpen zou worden met de performance van de advertenties, doordat ze mee zouden denken met hoe de stukjes in het blad te vormgeven. Maar dat gebeurt de laatste tijd al helemaal niet meer, ik word genegeerd door de media adviseur die telkens ziek of op vakantie is. Dat sinds ik aangaf dat ik niet tevreden was en eigenlijk ermee wou stoppen.
  5. Beste TwaBla, Ja ik ben er echt in getrapt inderdaad. Ik kreeg dit ook nog eens aangeraden door iemand die ik ken en in de regio waar ik woon zie ik het wel in de winkels waar ik kom, dus ik dacht; dit is een goede zet. Maar blijkbaar echt een kat in de zak gekocht, landelijk adverteren voor een prikkie ( is het ook niet echt) bestaat niet. Ik heb het contract laten checken door een advocaat en typisch is wel dat ze inderdaad een redelijk 'waterdicht' contract hebben, waarbij hun voornamelijk nergens aansprakelijk voor zijn en jij meteen de volle mep van het contract moet betalen als er iets niet goed gaat. Vanuit bedrijfsmatig perspectief is dit natuurlijk allemaal 'slim' , maar vanuit een klanten perspectief verbaas ik mij dat dit nog zo kan. Ik snap wel dat een b2b contract echt anders is dan die van b2c ( in laatste geval heeft klant meer rechten), maar dit slaat alles. PS: zie staan dat ik newbee ben maar 'lurk' hier al sinds 2016.
  6. Ik ben na de start van mijn bedrijf in alle enthousiasme een aantal marketing samenwerkingen aangegaan. Een ervan die nog steeds voortsleept en elke maand weer zeer doet in de portemonnee en geen resultaat oplevert; een 3 jaren advertentiecontract met Nederland Bruist... Enorm balen, als ik achteraf erop terugkijk kreeg ik precies dat te horen van de media adviseur wat ik wou horen en leek het te mooi om waar te zijn. Een korting van rond de 1000 per maand als ik meerdere jaren blijf etc. Het blad was gericht op mijn doelgroep, landelijk bereik.. Maar resultaat blijft na een jaar uit. Het voelt aan als elke maand geld in de wind gooien. Geen enkel traceerbaar resultaat qua traffic of klanten. En geen enkele optie om tussentijds eruit te stappen, zonder de resterende contractperiode( 2 jaar) te moeten afbetalen. Ik kan niet geloven dat dit nog zo kan tegenwoordig. Maar ben er dus wel mooi ingetrapt. If it sounds too good to be true, it probably is...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.