Dit jaar wordt mijn nieuwe woning opgeleverd met daaraan verbonden een bedrijfsruimte met een eigen opgang. Boekhoudkundig adviseert mijn accountant gebruik te maken van de 'werkruimteregeling' omdat slechts 50% van de waardestijging van het zakelijke gedeelte belast wordt.
Daarnaast ga ik de afbouw van de bedrijfsruimte zakelijk nemen; (stucken muren, tegels, sanitair, aftimmering, installatiewerk, vloerbedekking, vitrage, kastenwand, keukentje etc). Dit zou moeten kunnen.
Kan ik die kosten voor afbouw in één jaar als kosten nemen of moet ik dit verplicht over meerdere jaren afschrijven?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Amadeos, inspireert ...
Amadeos, inspireert ...
Hallo medeondernemers,
Dit jaar wordt mijn nieuwe woning opgeleverd met daaraan verbonden een bedrijfsruimte met een eigen opgang. Boekhoudkundig adviseert mijn accountant gebruik te maken van de 'werkruimteregeling' omdat slechts 50% van de waardestijging van het zakelijke gedeelte belast wordt.
Daarnaast ga ik de afbouw van de bedrijfsruimte zakelijk nemen; (stucken muren, tegels, sanitair, aftimmering, installatiewerk, vloerbedekking, vitrage, kastenwand, keukentje etc). Dit zou moeten kunnen.
Kan ik die kosten voor afbouw in één jaar als kosten nemen of moet ik dit verplicht over meerdere jaren afschrijven?
Alvast bedankt voor de feedback,
Remo
Amadeos, inspireert ...
Met vriendelijke groet,
Remo Natali
PS: http://www.penprinter.nl
PPS: http://www.3ddirect.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/14162-zakelijk-een-deel-van-de-woningafbouw-dragen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
0 antwoorden op deze vraag