iemand sluit een contract af met een bedrijf voor de registratie van een domein en hosting daarbij. contract wordt getekend, gefaxed en het bedrijf gaat het domein registreren en alles regelen.
drie weken later is het domein nog steeds niet geregistreerd. klant bellen, 'jaja, morgen werkt het echt!'. dat gaat zo een paar dagen door, en dan is het domein eindelijk geregistreerd maar er is uiteraard weer iets niet goed:
1. het domein staat niet op naam van de klant, maar op naam van een derde partij welke ook een hoster is.
2. het domein draait op de dns van die derde partij en werkt dus voor geen meter. het bedrijf zegt wederom 'het werkt morgen echt!'.
een weekje of twee later (ze zitten inmiddels al een hele tijd bij ons op dat moment, eindelijk verstandig geworden) werkt het inmiddels en ontvangt de klant een 'factuur' per e-mail.
1. het bedrijf blijkt een particulier te zijn.
2. de factuur is per mail gestuurd, wat niet mag zonder vergunning van de belastingdienst (en die krijg je alleen als bedrijf).
3. de factuur is inhoudelijk niet in orde.
vanzelfsprekend gaan de klant absoluut niet meer betalen, ook al heeft hij een contract getekend. wat kunnen we allemaal opvoeren als argument? tot nu toe heb ik het volgende:
- er blijkt sprake te zijn van een particulier ipv een bedrijf, en deze particulier blijkt ook nog eens een kind te zijn (16 jaar ofzo).
- er is duidelijk sprake van in gebreke blijven van de hoster, en er is geen reden om aan te nemen dat dit gaat verbeteren.
- het domein staat niet op naam van de klant
wat zouden jullie hiervan zeggen? heeft de klant gelijk om niet te willen betalen? staat hij juridisch ook in zn recht?
oja, ook leuk: in de 'factuur' staat dat je pas akkoord gaat met de algemene voorwaarden als je betaald hebt, dus niet als je je contract hebt ondertekend :)
ps: mogen particlieren officieel wel een factuur sturen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
paulmatthijs
paulmatthijs
de casus:
iemand sluit een contract af met een bedrijf voor de registratie van een domein en hosting daarbij. contract wordt getekend, gefaxed en het bedrijf gaat het domein registreren en alles regelen.
drie weken later is het domein nog steeds niet geregistreerd. klant bellen, 'jaja, morgen werkt het echt!'. dat gaat zo een paar dagen door, en dan is het domein eindelijk geregistreerd maar er is uiteraard weer iets niet goed:
1. het domein staat niet op naam van de klant, maar op naam van een derde partij welke ook een hoster is.
2. het domein draait op de dns van die derde partij en werkt dus voor geen meter. het bedrijf zegt wederom 'het werkt morgen echt!'.
een weekje of twee later (ze zitten inmiddels al een hele tijd bij ons op dat moment, eindelijk verstandig geworden) werkt het inmiddels en ontvangt de klant een 'factuur' per e-mail.
1. het bedrijf blijkt een particulier te zijn.
2. de factuur is per mail gestuurd, wat niet mag zonder vergunning van de belastingdienst (en die krijg je alleen als bedrijf).
3. de factuur is inhoudelijk niet in orde.
vanzelfsprekend gaan de klant absoluut niet meer betalen, ook al heeft hij een contract getekend. wat kunnen we allemaal opvoeren als argument? tot nu toe heb ik het volgende:
- er blijkt sprake te zijn van een particulier ipv een bedrijf, en deze particulier blijkt ook nog eens een kind te zijn (16 jaar ofzo).
- er is duidelijk sprake van in gebreke blijven van de hoster, en er is geen reden om aan te nemen dat dit gaat verbeteren.
- het domein staat niet op naam van de klant
wat zouden jullie hiervan zeggen? heeft de klant gelijk om niet te willen betalen? staat hij juridisch ook in zn recht?
oja, ook leuk: in de 'factuur' staat dat je pas akkoord gaat met de algemene voorwaarden als je betaald hebt, dus niet als je je contract hebt ondertekend :)
ps: mogen particlieren officieel wel een factuur sturen?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag