• 0

onder contract uitkomen

de casus:

 

iemand sluit een contract af met een bedrijf voor de registratie van een domein en hosting daarbij. contract wordt getekend, gefaxed en het bedrijf gaat het domein registreren en alles regelen.

 

drie weken later is het domein nog steeds niet geregistreerd. klant bellen, 'jaja, morgen werkt het echt!'. dat gaat zo een paar dagen door, en dan is het domein eindelijk geregistreerd maar er is uiteraard weer iets niet goed:

 

1. het domein staat niet op naam van de klant, maar op naam van een derde partij welke ook een hoster is.

 

2. het domein draait op de dns van die derde partij en werkt dus voor geen meter. het bedrijf zegt wederom 'het werkt morgen echt!'.

 

een weekje of twee later (ze zitten inmiddels al een hele tijd bij ons op dat moment, eindelijk verstandig geworden) werkt het inmiddels en ontvangt de klant een 'factuur' per e-mail.

 

1. het bedrijf blijkt een particulier te zijn.

2. de factuur is per mail gestuurd, wat niet mag zonder vergunning van de belastingdienst (en die krijg je alleen als bedrijf).

3. de factuur is inhoudelijk niet in orde.

 

vanzelfsprekend gaan de klant absoluut niet meer betalen, ook al heeft hij een contract getekend. wat kunnen we allemaal opvoeren als argument? tot nu toe heb ik het volgende:

 

- er blijkt sprake te zijn van een particulier ipv een bedrijf, en deze particulier blijkt ook nog eens een kind te zijn (16 jaar ofzo).

- er is duidelijk sprake van in gebreke blijven van de hoster, en er is geen reden om aan te nemen dat dit gaat verbeteren.

- het domein staat niet op naam van de klant

 

wat zouden jullie hiervan zeggen? heeft de klant gelijk om niet te willen betalen? staat hij juridisch ook in zn recht?

 

oja, ook leuk: in de 'factuur' staat dat je pas akkoord gaat met de algemene voorwaarden als je betaald hebt, dus niet als je je contract hebt ondertekend :)

 

ps: mogen particlieren officieel wel een factuur sturen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
het is een particulier, dus kvk is sowieso niet aan de orde...

 

de domeinnaam is niet interessant, ze hebben al een andere inmiddels. ze willen gewoon (en ik geef ze groot gelijk) geen cent aan dat jochie betalen

 

OK, volgens mij hebben ze geen poot om op te staan. Je hebt geen overeenkomst met die knaap en als ie het laat voorkomen lacht de rechter zich een liesbreuk. :D

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij kan je er inderdaad zo onderuit. Ik weet niet in hoeverre een fax echt rechtsgeldig is om contracten te ondertekenen. Volgens mij namelijk niet...

 

Was de factuur met BTW heffing? Dan is die jongen nog strafbaar bezig ook.

 

Gewoon een mail sturen met je eigen verhaal en nooit betalen, hij heeft geen poot om op te staan!

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.