Hallo allemaal,

Ik heb serieuze plannen om een eigen bedrijf in de sport/ontspanningsbranche te beginnen en heb het ondernemingsplan helemaal netjes uitgewerkt. Ik wil dit bespreken met de KvK en daarna financiers gaan zoeken. Nu is mijn vraag, hoe kom ik in contact met eventuele financiers?

Ik heb op beursplein 3 het zeer nuttige boekje over de kapitaalmarkt doorgelezen (Mijn complimenten hiervoor, duidelijke taal), maar wil graag weten wat zinnige stappen zijn? Ik kom graag goed beslagen ten ijs.

Het gaat om een investering van ongeveer 1 miljoen euro, dus dat is niet niks. In eerste instantie was ik van plan om het eerst bij banken voor te leggen, maar ik weet zeker dat er ook wel business angels te vinden zijn die dit idee zien zitten. Op deze manier kan ik het risico spreiden.

Ik kwam op beursplein 3 ook de mogelijkheid tegen om je in te laten schrijven a €250,-- voor een half jaar. Op deze manier kan men dan met financiers in contact komen. Wat is hiervan het rendement? Heeft hier iemand ervaring mee?

In ieder geval hartelijk dank voor elke suggestie en/of tip.

Vriendelijke groet,

Thomas.

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0

Ga eerst praten met je/een bank. Kijk wat zij voor je kunnen doen. Wat je met de bank kan oplossen is mooi meegenomen. Hoe meer de bank doet hoe makkelijker het is er andere investeerders bij te betrekken. (Let wel op de signalen van de "foute" investeerders). Het is meestal niet of/of, maar en/en.

Als je investeerders wil vinden (nadat je bij de bank bent geweest) moet je beginnen met je eigen netwerk en het netwerk van je netwerk (je bank en bijvoorbeeld je accountant) vervolgens kun je hier op HL tips krijgen of je kunt een professionele intermediair inschakelen. Zelf (de nebib) zijn we niet zo sterk in de sport/ontspanningsbranche, maar een paar tips kun je altijd krijgen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar