Helaas kan ik op HigherLevel tot nu toe alleen maar losse topics vinden over specifieke problemen met betrekking tot de btw en het buitenland en de aangifte die daarbij hoort. Na tientallen topics gelezen te hebben heb ik voor mezelf 1 en ander op een rijtje gezet. Ik vroeg me af of dit onderstaande ook klopte en er wellicht iemand nog wat aanvullingen heeft zodat er geen tientallen topics meer over gestart hoeven te worden.
Invoer van binnen EU
geen BTW in rekening gebracht (intracommunitair)
Bepaal BTW die in Nederland van toepassing is en zet deze bij aangifte rubriek 4b. Deze BTW kan als voorbelasting weer worden afgetrokken op de aangifte bij rubriek 5.
Jouw BTW-nr moet op factuur van leverancier zijn vermeld ivm verlegging van BTW. Bovendien moet factuur aan bepaalde eisen voldoen.
wel BTW in rekening gebracht
Je kan de BTW terugvragen via de fiscus in het buitenland. Doe je dat niet dan zijn het gewoon kosten die je hebt gemaakt. Je hoeft niets op te geven bij de aangifte omzetbelasting?
inkoop bij particulier, dus ook geen BTW betaald/vermeld
Je hoeft niets op te geven bij aangifte omzetbelasting?
Invoer van buiten EU
Nog niet aan toegekomen
;)
Ik hoor graag als er iets niet klopt in mijn gedachtegang of dat er iemand wellicht nog wat aanvullingen heeft!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
EVMW
EVMW
Helaas kan ik op HigherLevel tot nu toe alleen maar losse topics vinden over specifieke problemen met betrekking tot de btw en het buitenland en de aangifte die daarbij hoort. Na tientallen topics gelezen te hebben heb ik voor mezelf 1 en ander op een rijtje gezet. Ik vroeg me af of dit onderstaande ook klopte en er wellicht iemand nog wat aanvullingen heeft zodat er geen tientallen topics meer over gestart hoeven te worden.
Jouw BTW-nr moet op factuur van leverancier zijn vermeld ivm verlegging van BTW. Bovendien moet factuur aan bepaalde eisen voldoen.
Ik hoor graag als er iets niet klopt in mijn gedachtegang of dat er iemand wellicht nog wat aanvullingen heeft!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/14616-invoer-uit-het-buitenland-overzicht-van-btw-regelingen-en-aangifte/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag