• 0

Vraag uitgebreide berekening WBSO S&O-loonsom

Gast Verwijderd account

Ik ben voor de eerste keer bezig met de WBSO-aangifte over 2002 binnen het bedrijf. Afgelopen jaren is dit door iemand anders gedaan.

 

Om de S&O-loonsom te berekenen wordt de uitgebreide bepaling gehanteerd (reden is dat de meeste medewerkers ook bij niet-WBSO-projecten zijn betrokken).

Als formule voor de S&O-loonsom zou ik dan voorstellen:

 

( werkelijk aantal S&O-uren / aantal contracturen per jaar ) x relevante jaarloon (kolom 14) exclusief ziektegelden

 

Die S&O-uren en het relevante jaarloon leveren geen problemen op. Echter: dient het aantal contracturen per jaar inclusief of exclusief de verlofuren te worden berekend? of is dit berekend in kolom 14 van het relevante jaarloon?

Indien dit 'inclusief' is, betekent dit dat van een werknemer die het hele jaar aan een WBSO-project werkt en 4 weken vakantie heeft, het volledige jaarloon als S&O-loon wordt aangemerkt.

 

Wie weet het juiste antwoord?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Ahum ... duidelijk een vraag voor onze subsidie-expert.

 

Even geduld ... antwoord komt eraan !

 

Ik wacht geduldig :D

Link naar reactie
  • 0

Ik reageerde niet omdat het antwoord nogal triviaal is:

 

Als je de contracturen juist inclusief neemt (wat natuurlijk moet want daarover ontvang je ook inkomen, anders is het buiten het contract), dan betekent dat juist NIET dat iemand vier weken op vakantie kan gaan en toch zijn volledige jaarloon aan S&O kan claimen; het aantal contracturen staat immers in de noemer van de breuk.

 

Voorbeeld: je hebt een contract voor 200 dagen, je gaat er 20 op vakantie en je jaarloon is EUR 50.000. Dit leidt dan tot de volgende S&O-loonsom:

 

(180/200)*50.000 = EUR 45.000

 

Heb ik hiermee de vraag beantwoord???? Zo niet, dan snap ik de vraag niet.

 

Vectrix.nl

Michel

Michel Simons

Vectrix B.V.

subsidies en financiering voor innovatie

www.vectrix.nl

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

thanx voor het antwoord.

Ik dacht al dat het dat moest zijn. Een collega dacht daar anders over.

Het gaat dus om de werkelijk aan WBSO-projecten bestede uren en vakantie-uren zijn nu eenmaal niet WBSO :)

nu ff die collega nog overtuigen :P

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.