• 0

prive-persoon betalen uit kas hoe?

Hallo,

 

Het gaat om het volgende.

Mijn man heeft een klussenbedrijf. Als een klus uitloopt, dan maakt hij dat op zaterdag af.

Een vriend van ons helpt hem dan wel eens met allerhande werkzaamheden.

 

Nu willen we dat natuurlijk graag belonen in de vorm van een geldelijke vergoeding.

 

Ik zou echter alleen niet weten of dat kan en hoe dat geboekt moet worden.

 

Mag je iemand die af en toe eens helpt (een privepersoon) een vergoeding geven ? En kan dat dan gewoon uit kas geboekt worden?

 

Alvast bedankt

Sabrina Horst

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je boekt:

 

Vergoeding arbeid

aan Kas

 

De vriend moet deze inkomsten aangeven als resultaat uit overige werkzaamheid. Indien hij onder gezagsverhouding bij je man staat, en daar lijkt het wel op, is er sprake van een dienstbetrekking en moet er een loonadministratie gevoerd worden.

 

Je kunt natuurlijk ook gewoon het huishoudgeld verhogen en hem daaruit betalen :). Dat laatste is uiteraard als grapje bedoeld.

 

Succes,

 

Odeon

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reactie

 

Wat ik me ook afvraag is hoe het dan verzekeringstechnisch zit.

Stel je voor dat hem iets gebeurd, bv hij breekt een been.

Hij is niet in onze loondienst (kan ook niet want we zijn zzp), maar gaat wel mee om ons te helpen, al dan niet tegen een vergoeding.

 

Weet iemand dat?

 

Sabrina Horst

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

het lijkt me handig om het wat te formaliseren, geef die persoon een contract en zorg dat hij ook ZZP'er wordt.

laat hem een VAR regelen e.d.

hij is in elk geval zelf verantwoordelijk voor schade bij ongelukken, voor zover ik weet. alleen als je zijn werkgever bent, ben je verantwoordelijk voor schade en loondoorbetaling bij ziekte

 

het valt me op dat dergelijke mondelinge afspraken uiteindelijk tot grote problemen leiden. beter is altijd om alles netjes op papier te regelen, ook met de meest betrouwbare personen.

 

http://www.analyzethat.nl -> Reporting, Data Integratie, Geavanceerde analytics, Data en Process mining

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 96 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.