• 0

Aanslag Bijdrage Zorgverzekeringswet 2008

Hallo,

 

Ik heb onlangs een bezwaarschrift voor de voorlopige aanslag inkomstenbelasting 2008 ingediend omdat de bedragen onjuist waren. Mijn inkomen zal naar schatting ook beneden de grens voor de zorgverzekeringswet dalen. Tot mijn (misschien onterechte?) verbazing kreeg ik zojuist een betalingsherinnering binnen voor de bijdrage zorgverzekeringswet 2008.

 

Ik heb geen bezwaarschrift voor de zorgverzekeringswet aanslag ingediend maar ik ging er van uit dat de belastingdienst automatisch de aanslag zorgverzekeringswet laat vallen als het inkomen onder de grens zit?

 

Heeft iemand hier ervaring mee? Moet ik dit aan de belastingdienst melden of gewoon braaf betalen en volgend jaar terugvragen als ook echt blijkt dat de schatting voor 2008 juist was??

 

Alvast bedankt!

 

William

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 2

Tegen de voorlopige aanslag ZVW moet apart een bezwaarschrift worden ingediend. De bezwaartermijn zal inmiddels wel verstreken zijn vermoed ik. Als je geen bezwaar hebt gemaakt en niet hebt gevraagd om uitstel van betaling dan zul je de aanslag of in ieder geval de inmiddels vervallen termijnen dienen te betalen.

Ik weet niet hoeveel je teveel moet betalen op aanslag? Als het niet superveel is zou ik gewoon de termijnen betalen. Wat je teveel betaalt krijg je volgend jaar wel weer terug als op basis van je aangifte een aanslag wordt opgelegd.

Als het wel een groot verschil is kun je een briefje sturen aan de inspecteur van je regiokantoor en verzoeken om ambtshalve vermindering. Stuur een kopie van je bezwaarschrift tegen de voorlopige aanslag IB mee en geef aan dat je ten onrechte verwachtte dat deze ook tot een correctie op de voorlopige aanslag zvw premie zou leiden.

Verzoek de inspecteur dit bezwaarschrift alsnog ook als bezwaar tegen de voorlopige aanslag zvw premie te willen behandelen. Over het algemeen is men wel genegen hieraan tegemoet te komen.

Succes!

 

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 93 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.